Svangerskaps forgiftning ?

Line91

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Våknet i dag og satte meg for å spise frokost som vanlig. Midt i frokosten ble jeg brå kvalm og måtte løpe på do for å kaste opp. Og da kom det virkelig i begge rettninger :( samtidig som jeg så sølvfargede striper som flimret for øynene.

Har hatt litt hvite blodlegemer i urinen de to siste ukene på sjekk. Så den har blitt sjekket for urinveisinfeksjon, men det har ikke vært det. Men nå leste jeg at svangerskaps forgiftning også gir hvite blodlegemer i urinen.

Noen som har noe erfaring med svangerskaps forgiftning? Skal heldigvis til jordmor i dag, så skal få henne til å undersøke dette.

Som regel ville de sett det på blodtrykket ditt om du hadde begynnende svangerskapsforgiftning, så be om å få det sjekket også. De fleste har og mye vann i kroppen og hevelser.

Ellers så kan man jo bli svimmel/kvalm/se stjerner av lave jernverdier i blodet også, så er verdt å sjekke det også.

Lykke til hos jordmor!

Takk for svar! Da får vi se hva jordmor sier i dag.

Har hatt lavt jern innhold så går på jerntabletter allerede. Det har jeg gjort i over en mnd. :)

Har dem ikke nevnt noe om hvor mye proteiner ligger på?
Alt kan skyldes andre grunner som eks om nyrene er belastet så kan man skille ut proteiner.
Jordmor tar nok og utelukker men om blodtrykk er normalt betyr ikke det nødvendigvis at det ikke er sv.gift.
Har du plutselig mye vondt i hode kan også det bety at noe er på gang.
Gode tips er å slappe av mye, ikke se på tv (det trigger om det skulle være sv.gift samt.stress)
Men hør hvor mye du ligger på med tanke på proteiner. Lykke til :)
Er du bekymret så ring føden.

Har dem ikke nevnt noe om hvor mye proteiner ligger på?
Alt kan skyldes andre grunner som eks om nyrene er belastet så kan man skille ut proteiner.
Jordmor tar nok og utelukker men om blodtrykk er normalt betyr ikke det nødvendigvis at det ikke er sv.gift.
Har du plutselig mye vondt i hode kan også det bety at noe er på gang.
Gode tips er å slappe av mye, ikke se på tv (det trigger om det skulle være sv.gift samt.stress)
Men hør hvor mye du ligger på med tanke på proteiner. Lykke til :)
Er du bekymret så ring føden.

Nei det har de ikke, kan spørre jordmor etterpå :)

Fikk svangerskapsforgiftning i uke 36 forrige gang. Hadde mye vann i kroppen, høyt blodtrykk. Ellers merket ikke jeg så mye. Ikke hadde jeg vondt i hodet. Ble lagt inn samme dag.

Har vært hos jordmor nå. Normalt blodtrykk 115/75. Noe spor av protein i urinen og eller alt normalt. Ikke mye væske i kroppen heller. Men hun ringte sykehuset for å høre, og de sa jeg skulle kontrolleres igjen i morgen. Så fikk ny time hos jordmor. Hvis jeg ble brå kvalm igjen skulle jeg ringe rett til sykehuset.

Har vært hos jordmor nå. Normalt blodtrykk 115/75. Noe spor av protein i urinen og eller alt normalt. Ikke mye væske i kroppen heller. Men hun ringte sykehuset for å høre, og de sa jeg skulle kontrolleres igjen i morgen. Så fikk ny time hos jordmor. Hvis jeg ble brå kvalm igjen skulle jeg ringe rett til sykehuset.
Håper alt ser brs ut idag da:)

Alt var normalt i dag også. Og jeg har ikke blitt bråkvalm i dag. Så da går det nok fint :)
Men skulle være obs på denne kvalmen fortsatt.
Så bra :) ja sf er ikke noe å spøke med og det kan gå så utrolig fort fra ingenting til kritisk, så viktig å ta alle symptomer på alvor og heller sjekke opp 10 ganger for mye :)

Back
Topp