Svangerskap utenfor livmoren?

Er nok mest sannsynlig utenfor livmoren. Skal inn igjen imorgen for å se på nytt. Knapt økning på hCG så løpet antar jeg som kjørt om det ikke skjer et mirakel

Fader altså. At du også skal måtte gjennom dette. Det var derfor jeg mistenkte det ganske raskt, for jeg synes å kjenne igjen tegnene. Nå er du i gode hender, og selv om det føles helt håpløst nå så vit at du blir frisk, og at du helt fint kan klare å få barn likevel. Sender en stor klem - jeg vet hvordan dette er, dessverre ❤️
 
Så leit.:Heartred hvor langt på vei er du?
 
så trist:Heartred masse lykke til videre
 
Så leit å høre :( Riktig lykke til videre, håper det går bra med deg i prosessen som evt måtte komme nå <3
 
Kunne ikke finne noe på ultralyd idag heller. Men hCG har økt i alle fall.. Blir nok flyttet en uke og vel så det tilbake om jeg skulle være reellt gravid, noe som ikke passer med verken eggløsning, sex, eller noe, men hvem bryr seg om det blir baby?

Første hCG; 36 (4 dager etter siste blødningsdag og 4/5 dager etter første meget svake positive test)
17 timer senere; 37 (nå forsvant alt håp jeg hadde)
41 timer senere; 63 (nå ble jeg smått optimistisk igjen)

Den har mao økt med 75% siden lørdag og 70% siden igår.
Smertene er ikke veldig tilstedet lengre, ikke på venstre side i alle fall. Har fullt utslag på blod i urin, så de tror det kommer av nyrene.
Jeg er kvalm, har meget ømme bryst til tider, endret smak og luktesans.

Pr nå er det i det minste et ørlite håp om et reellt svangerskap. Så jeg kniper fast i det lille jeg kan.
 
Dette høres kanskje kynisk ut, jeg har vært i det håp-ønsket selv ved exu, og jeg skulle gjerne heller tatt de pillene for å avslutte.
Slik at jeg kunne komme meg videre med ny graviditet fortere neste gang, enn å ødelegge så mye av kroppen og psyken min som jeg lot det gjøre. Jeg endte med en sprengt eggleder, flere uker med smerter og sterilitet i ettertid.
 
Dette høres kanskje kynisk ut, jeg har vært i det håp-ønsket selv ved exu, og jeg skulle gjerne heller tatt de pillene for å avslutte.
Slik at jeg kunne komme meg videre med ny graviditet fortere neste gang, enn å ødelegge så mye av kroppen og psyken min som jeg lot det gjøre. Jeg endte med en sprengt eggleder, flere uker med smerter og sterilitet i ettertid.
Skjønner den. Jeg har vært mentalt forberedt på exu, men siden de ikke kan se noe verken ene eller andre veien(kan ikke se noe i livmoren heller) så får jeg ingenting før de kan se noe. Jeg klamrer meg fast til at det er et ekte svangerskap, for pr nå så øker testene som de skal, fikk bare positive tester veldig sent. Jeg antar jo at ved exu så hadde testene økt saktere oppover og ikke sterkere tester hver andre dag? men jeg har ingen personlig erfaring selv med det, så kan være exu for hva jeg vet. Har ingen ønske om å la det gå for langt, det er vel derfor de følger meg opp så ofte som gjør og, tenker jeg?
 
Skjønner den. Jeg har vært mentalt forberedt på exu, men siden de ikke kan se noe verken ene eller andre veien(kan ikke se noe i livmoren heller) så får jeg ingenting før de kan se noe. Jeg klamrer meg fast til at det er et ekte svangerskap, for pr nå så øker testene som de skal, fikk bare positive tester veldig sent. Jeg antar jo at ved exu så hadde testene økt saktere oppover og ikke sterkere tester hver andre dag? men jeg har ingen personlig erfaring selv med det, så kan være exu for hva jeg vet. Har ingen ønske om å la det gå for langt, det er vel derfor de følger meg opp så ofte som gjør og, tenker jeg?
Jeg synes det er dumt at de skal la deg ha så kraftige smerter og blod i urin når de ikke vet. Skjønner såklart at de vil være sikre, men hos meg var de faktisk ikke sikre på hvor det satt før det sprakk og blodet rant. Hos meg steg hcg i sånne merkelige hakk som du beskriver. Hva har de sagt de skal gjøre videre? Har de en ordentlig plan eller går det på måfå?
 
Jeg synes det er dumt at de skal la deg ha så kraftige smerter og blod i urin når de ikke vet. Skjønner såklart at de vil være sikre, men hos meg var de faktisk ikke sikre på hvor det satt før det sprakk og blodet rant. Hos meg steg hcg i sånne merkelige hakk som du beskriver. Hva har de sagt de skal gjøre videre? Har de en ordentlig plan eller går det på måfå?
Smertene har avtatt i større grad og de mener det mest sannsynlig er nyrene igjen. Hadde forsåvidt nyrestein vår jeg var gravid i februar og. Den gang mistet jeg 4+6. Nå er det bare ubehag i korsryggen. Kan minne om bekkenløsning. Nei skal inn igjen på torsdag også får vi se hva de sier. Fikk ikke vite hCG var på kontroll idag da resultatet ikke var kommet, så sykepleieren som ringte meg var betraktelig mer positiv etter resultatet på hCG kom. Men vi får ta tiden til hjelp og se hva som skjer. Hadde jeg bare tatt test lørdag og idag så hadde alt sett bra ut:)
 
Kunne ikke finne noe på ultralyd idag heller. Men hCG har økt i alle fall.. Blir nok flyttet en uke og vel så det tilbake om jeg skulle være reellt gravid, noe som ikke passer med verken eggløsning, sex, eller noe, men hvem bryr seg om det blir baby?

Første hCG; 36 (4 dager etter siste blødningsdag og 4/5 dager etter første meget svake positive test)
17 timer senere; 37 (nå forsvant alt håp jeg hadde)
41 timer senere; 63 (nå ble jeg smått optimistisk igjen)

Den har mao økt med 75% siden lørdag og 70% siden igår.
Smertene er ikke veldig tilstedet lengre, ikke på venstre side i alle fall. Har fullt utslag på blod i urin, så de tror det kommer av nyrene.
Jeg er kvalm, har meget ømme bryst til tider, endret smak og luktesans.

Pr nå er det i det minste et ørlite håp om et reellt svangerskap. Så jeg kniper fast i det lille jeg kan.
For en thriller!
 
For en thriller!
Må ha noe drama her inne og, føler jeg, haha! :D

Min søster var nettopp her og hjalp meg litt med huset(hu er ryddefreak!!! Jeg tåler vesentlig mer rot enn henne) og hun vasket over gulvet med den vanlige gulvvasken vi bruker. Nå brekker jeg meg av lukten! Halleluja!

Jeg har nok ført meg selv i en kjip situasjon, hvorpå jeg googla for mye og skaper et større kaos og usikkerhet enn jeg hadde hatt behov for. Men men.
 
håper virkelig dette går rette veien. Krysser alt og en kjempe optimistisk;)
 
Dette var lesning for litt optimisme imellom drama ja! Krysser fingrene for at svangerskapet sitter der det skal og at det er annet som gir plagene! <3
 
Back
Topp