Svakere test..

Dere er vel gode :Heartred hjelper på når humøret ikke er det beste.. for blødningen kom i dag. Ikke noen voldsom blødning hittil, men ikke liten heller. Regner med det tar seg opp, slik at jeg får renset skikkelig opp når tingene først er som de er. Er vel ingen vits i å ta blodprøve nr. 2 på mandag da? Vet jo man kan blø i en graviditet, men nå føler jeg meg ikke gravid på noe vis mer. Mindre øm i puppene også. De er vel helt normale igjen.

Men forsøker bare å fokusere på neste prøveperiode nå og at den skal bli bedre. Satser på en vanlig menstruasjon før vi setter i gang på ny, slik at vi er på den sikre siden og livmorslimhinnen får bygget seg opp igjen på best mulig måte :)
Mange klemmer til deg:Heartred sist fikk jeg min SA påvist på tidlig ul, men de ville uansett ta blodprøver for å se at HCG var synkende. Så er kanskje greit å ta blodprøven uansett?
 
Mange klemmer til deg:Heartred sist fikk jeg min SA påvist på tidlig ul, men de ville uansett ta blodprøver for å se at HCG var synkende. Så er kanskje greit å ta blodprøven uansett?

Kanskje greit ja. Har jo ikke noe å tape på det, så takk for tips :)
 
Fikk svar på blodprøvene som ble tatt på fredag. De viste hcg nivå på 22, så det er jo ikke veldig lovende. Tok ny prøve i dag og regner med den snart er under 5.. ringt gynekologen også og bedt om time til ultralyd, for jeg har blødd en del men ikke med smerter og koagler. Så tror ikke alt er kommet ut...
 
Godt du får ordnet ul så du får sikkert svar

Det kan være en SA, det kan være en som festet seg veldig sent og at svangerskapet ikke tilsa 5uker forrige uke pga det eller det kan være ex u.
Oddsen utifra det du forteller er dessverre stor for en SA, men uansett godt du kan få vite sikkert

Lykke til!
 
Godt du får ordnet ul så du får sikkert svar

Det kan være en SA, det kan være en som festet seg veldig sent og at svangerskapet ikke tilsa 5uker forrige uke pga det eller det kan være ex u.
Oddsen utifra det du forteller er dessverre stor for en SA, men uansett godt du kan få vite sikkert

Lykke til!

Jeg er nok 99% sikker på at dette er en SA :) tror ikke det er svangerskap utenfor livmoren, for har absolutt ingen smerter. Om jeg har kjent noe har det heller ikke vært på en bestemt side, som gjerne er kjennetegnet når man har en ex u? Gynekologen ville jeg skulle ringe tilbake på onsdag da blodprøvesvaret fra i dag forelå, slik at man kunne stadfeste om nivået steg eller sank. Men jeg vet jo hvilken vei det går når jeg har blødd rikelig med friskt blod og nivået er på 22. Skulle mest sannsynlig få UL på torsdag
 
Jeg er nok 99% sikker på at dette er en SA :) tror ikke det er svangerskap utenfor livmoren, for har absolutt ingen smerter. Om jeg har kjent noe har det heller ikke vært på en bestemt side, som gjerne er kjennetegnet når man har en ex u? Gynekologen ville jeg skulle ringe tilbake på onsdag da blodprøvesvaret fra i dag forelå, slik at man kunne stadfeste om nivået steg eller sank. Men jeg vet jo hvilken vei det går når jeg har blødd rikelig med friskt blod og nivået er på 22. Skulle mest sannsynlig få UL på torsdag
Godt det ihvertfall

Jeg er helt enig i vurderingen din. Smerter ved ex u vil først komme når det vokser seg for stort ift der det har festet seg.
Jeg hadde en SA hvor legen fryktet ex u pga lav/stillestående hcg.
Viste seg at progesteronnivået måtte falle en god del før jeg begynte blø og først da falt hcg. Likevel ble jeg henvist sykehuset for sjekk og gyn der ville ikke «godta» at alt var iorden før hcg hadde falt bra. Fordi de var redde for det kunne satt seg i egglederen.
Så ganske likt som deg bortsett fra at jeg kanskje blødde senere
 
Godt det ihvertfall

Jeg er helt enig i vurderingen din. Smerter ved ex u vil først komme når det vokser seg for stort ift der det har festet seg.
Jeg hadde en SA hvor legen fryktet ex u pga lav/stillestående hcg.
Viste seg at progesteronnivået måtte falle en god del før jeg begynte blø og først da falt hcg. Likevel ble jeg henvist sykehuset for sjekk og gyn der ville ikke «godta» at alt var iorden før hcg hadde falt bra. Fordi de var redde for det kunne satt seg i egglederen.
Så ganske likt som deg bortsett fra at jeg kanskje blødde senere

Derfor hun absolutt ville vente til svaret på siste blodprøve forelå da sikkert? Håper ikke det er ex u.. noe av det jeg frykter mest her i verden :/
 
Satser på at det er en helt vanlig SA!
 
Sniker fra februargruppa.. når jeg hadde exu var jeg vel i uke 6, hadde kun småblødninger, klar ensidig smerte som strålte nedover benet.. hcg viste 7000. Kroppen klarte heldigvis å ordne opp selv, men det tok maaaaange uker før hcg var nede på 5 igjen..
 
Jeg fikk svar på mandagens hcg test og den var da på 6. Så da er jeg ikke gravid mer. Men det var helt fullstendig ventet. Snakket med gynekolog om resultatet, men hun ville se det an 7 dager til før hun tar ultralyd. Hvis det da ikke blødde mer så mente hun det ikke var aktuelt. Men jeg synes det er veldig spesielt, for jeg blør såpass lite som sagt (middels, vanlig mensblødning uten koagler) og er redd det er ex u eller at restene ikke kommer skikkelig ut.. hva tenker dere?
 
Jeg fikk svar på mandagens hcg test og den var da på 6. Så da er jeg ikke gravid mer. Men det var helt fullstendig ventet. Snakket med gynekolog om resultatet, men hun ville se det an 7 dager til før hun tar ultralyd. Hvis det da ikke blødde mer så mente hun det ikke var aktuelt. Men jeg synes det er veldig spesielt, for jeg blør såpass lite som sagt (middels, vanlig mensblødning uten koagler) og er redd det er ex u eller at restene ikke kommer skikkelig ut.. hva tenker dere?

Så trist:( jeg tenker at kroppen fikser opp siden hcg har gått ned til et så lite nivå såpass kjapt! Hadde du hatt rester eller en exu ville du evt hatt en tregere nedgang! Jeg hadde en slik graviditet i april-juni! Kroppen min brukte over 5 uker på å gå fra 700 til 2, og da mistenkte de exu!
 
Jeg fikk svar på mandagens hcg test og den var da på 6. Så da er jeg ikke gravid mer. Men det var helt fullstendig ventet. Snakket med gynekolog om resultatet, men hun ville se det an 7 dager til før hun tar ultralyd. Hvis det da ikke blødde mer så mente hun det ikke var aktuelt. Men jeg synes det er veldig spesielt, for jeg blør såpass lite som sagt (middels, vanlig mensblødning uten koagler) og er redd det er ex u eller at restene ikke kommer skikkelig ut.. hva tenker dere?

Det trenger ikke være koagler ved en tidlig SA. Fosteranlegget kan ha stoppet å utvikle seg med en gang, eller bare så vidt begynt før det stoppet opp. Mener det også henger sammen med hCG og med så lav hCG tilsvarer det nok en enkel menstruasjon. Tror ikke det er noe fasitsvar på det :) men når hCG går ned til negativ < 5 så skal det egentlig være et tegn på at det ikke er rester/alt har kommet ut.
 
Takk for alle tilbakemeldinger her inne :Heartred dere har vært til stor hjelp og støtte. Velger nå å trekke meg ut av gruppa og satser på kroppen snart er tilbake til seg selv :) masse lykke til videre med deres spirer og måtte de holde seg på plass helt til april!
 
Ønsker deg lykke til videre og håper du snart har en spire i magen:Heartred
 
Huff, så trist! Håper det går bra med deg :Heartred
Masse lykke til videre! Neste gang blir det din tur!
 
Back
Topp