Svakere test..

Jeg håper på det beste for deg. Lykke til :Heartred
 
Tok CBD nå og den har gått fra 2-3 til 1-2. Så da går det nok bare en vei.. men må jeg ha tabletter for å kvitte meg med restene siden jeg ikke begynner å blø?
 
Tok CBD nå og den har gått fra 2-3 til 1-2. Så da går det nok bare en vei.. men må jeg ha tabletter for å kvitte meg med restene siden jeg ikke begynner å blø?

Jeg ville ventet noen dager. For meg har blødningen kommet innen et par dager når testene har blitt negative eller ganske negative. Det bare tar litt tid før kroppen henger med og progesteronet har falt nok til at blødningen begynner, virker det som. Det er bedre at kroppen gjør det selv.
 
Jeg ville ventet noen dager. For meg har blødningen kommet innen et par dager når testene har blitt negative eller ganske negative. Det bare tar litt tid før kroppen henger med og progesteronet har falt nok til at blødningen begynner, virker det som. Det er bedre at kroppen gjør det selv.

Takk for svar! Og lykke til videre med graviditeten :Heartred
 
Last edited:
Tok CBD nå og den har gått fra 2-3 til 1-2. Så da går det nok bare en vei.. men må jeg ha tabletter for å kvitte meg med restene siden jeg ikke begynner å blø?
så trist å høre :-( masse lykke til videre, håper spiren straks sitter igjen og blir til termin. sender deg en god klem <3
 
Tok CBD nå og den har gått fra 2-3 til 1-2. Så da går det nok bare en vei.. men må jeg ha tabletter for å kvitte meg med restene siden jeg ikke begynner å blø?

Då trist å høre :(
Sender deg en klem :Heartred
 
Ringte akkurat gynekologkontoret og de mente jeg fortsatt skulle regne meg som gravid.. så nå skjønner jeg ingen ting. Så lenge jeg ikke blødde og hadde smerter, så var det helt normalt å spotte litt som jeg hadde gjort uten at det tydet på en SA mente hun. Det med testen hengte hun seg ikke oppi engang og sa man uansett skulle ha sluttet å teste når jeg først fikk påvist graviditet. Nevnte noe om at hcg nivå kunne gå opp og ned, selv når svangerskapet var inntakt.. (men det skal jo stige? Om det da ikke er for mye hcg så testen ikke slår ut lenger da.. det skjer jo også mange) Skulle heller ringe om jeg begynte å blø kraftig og få smerter. Så nå vet jeg ikke så mye mer.. har man symptomer om man har en såkalt missed abortion da?
 
Tror jeg drar til legen og fikser noen blodprøver jeg.. for å se om det er noen stigning..
 
Ringte akkurat gynekologkontoret og de mente jeg fortsatt skulle regne meg som gravid.. så nå skjønner jeg ingen ting. Så lenge jeg ikke blødde og hadde smerter, så var det helt normalt å spotte litt som jeg hadde gjort uten at det tydet på en SA mente hun. Det med testen hengte hun seg ikke oppi engang og sa man uansett skulle ha sluttet å teste når jeg først fikk påvist graviditet. Nevnte noe om at hcg nivå kunne gå opp og ned, selv når svangerskapet var inntakt.. (men det skal jo stige? Om det da ikke er for mye hcg så testen ikke slår ut lenger da.. det skjer jo også mange) Skulle heller ringe om jeg begynte å blø kraftig og få smerter. Så nå vet jeg ikke så mye mer.. har man symptomer om man har en såkalt missed abortion da?
Har møtt gynekologer som har opplevd at hcg kan svinge etc uten at svangerskapet er over.
Hovedregelen er dog en slik hcg-kurve;

68818A9B-A530-4AEB-9BA5-68C1AF3E1F30.jpeg

Men flere gynekologer har altså opplevd nok vellykkede svangerskap som ikke følger denne til at de ikke ser seg blind på det.

Utifra det du sier er det dessverre ikke lovende.
Ene SA’en min tok vi på blodprøver. Jeg hadde avtale om å skulle måle hcg når jeg ble gravid. Gjorde en måling og ny etter noen dager, men da fikk jeg slengt på progesteron også. Det viste seg totalt sett at hcg stod stille. Progesteronverdien falt over flere prøver uten at hcg falt. Hcg begynte ikke å falle før jeg begynte å blø.
Legen sendte henvisning til sykehuset fordi han fryktet det var en ex u.
Fikk time en uke etterpå og hadde da blødd ut og var sånn sett ferdig. Legen på sykehuset fryktet også det hadde vært en ex u og godkjente ikke at kroppen hadde ryddet opp selv (tross fin ul) før blodprøvene viste at hcg var nesten på normalnivå igjen.
Hcg var aldri høyere enn 29 den gangen og etter uke var den falt til 26. Tok enda en uke til og blødning før den falt til 10.
Progesteronet var på 25 og falt til 3 før jeg begynte å blø.

Jeg tror ikke du har ex u sltså, prøver bare å si at det kan hende kroppen trenger litt mer tid før dem rydder opp selv
 
Klem til deg, uansett utfall:Heartred man skulle tro en graviditet bare var positivt, men det viser seg dessverre å bare være en stor bekymring..:Heartred
 
Jeg tror heller ikke det er så lovende, men nå er den første blodprøven tatt i hvert fall. Så tar jeg ny på mandag
 
Jeg tror heller ikke det er så lovende, men nå er den første blodprøven tatt i hvert fall. Så tar jeg ny på mandag
Jeg føler sånn med deg.. har akkorat samme case som deg, eneste er at jeg ikke har tatt test hjemme for å se. Jeg tørr rett og slett ikke! Tok blodprøve igår og skal tilbake på onsdag å ta ny.. er en pinelse å vente! Legen var veldig bastant på å ha en uke mellom blodprøvene..
 
Takk for varme ord og støtte :Heartred vet at flere av dere her inne har erfaring med hvordan denne pinen med og ikke vite er.. Det jeg kjenner mest på er usikkerheten med om det er et dødt embryo der inne eller ikke. Og om det er det så vil jeg jo at det skal komme ut og at livmoren får renset seg. Jeg er kanskje for utålmodig, men er redd for at det skal skape infeksjon ol. Kan ikke det skje? Tidligere har jeg jo bare blødd det ut og ikke gått slik (selv om jeg har sett at noen av dere har måtte vente et par dager). Det andre jeg tenker på er om det er svangerskap utenfor livmoren. Vet jo at det kan være ganske alvorlig og at egglederen kan sprekke.. men her og nå har jeg heldigvis hverken smerter eller feber som tyder i den retning..
 
Last edited:
Jeg føler sånn med deg.. har akkorat samme case som deg, eneste er at jeg ikke har tatt test hjemme for å se. Jeg tørr rett og slett ikke! Tok blodprøve igår og skal tilbake på onsdag å ta ny.. er en pinelse å vente! Legen var veldig bastant på å ha en uke mellom blodprøvene..

Absolutt en pine og vente ja :( føler ekstra med deg som må gå en hel uke. Når jeg tenker meg om må jeg nok vente til onsdag selv for å få resultat, da det også tar 2 dager for å få prøvesvar. Det å skulle «prøve og slappe av i mens» er jo totalt umulig i en slik situasjon med uvisshet. Som du sier trodde man graviditet bare skulle være noe positivt og en glede, men det er ikke så enkelt alltid, dessverre - selv om det som regel går bra :Heartred
 
Krysser fingrene for deg og spira. Kjipt at du må vente gjennom helgen og til uti neste uke, håper det går greit med deg.
 
Det her var trist å lese ❤️ Kam ikke så mye om stigning osv. Men håper på et lite mirakel for deg. Klem
 
Dere er vel gode :Heartred hjelper på når humøret ikke er det beste.. for blødningen kom i dag. Ikke noen voldsom blødning hittil, men ikke liten heller. Regner med det tar seg opp, slik at jeg får renset skikkelig opp når tingene først er som de er. Er vel ingen vits i å ta blodprøve nr. 2 på mandag da? Vet jo man kan blø i en graviditet, men nå føler jeg meg ikke gravid på noe vis mer. Mindre øm i puppene også. De er vel helt normale igjen.

Men forsøker bare å fokusere på neste prøveperiode nå og at den skal bli bedre. Satser på en vanlig menstruasjon før vi setter i gang på ny, slik at vi er på den sikre siden og livmorslimhinnen får bygget seg opp igjen på best mulig måte :)
 
Back
Topp