Sv.diabetes

Emeline

Flørter med forumet
Var hos legen i dag, der dem mistenker sv. Diabetes.
Eneste hun synes var merkelig var at det var sjeldent at man utviklet dette nå så sent ut i sv.skap. Uke 36+2
Noen som veit hva det kan komme av?
Dette er så klart fra en morgen urin slik at jeg ikke har spist eller drukket noe føre.
Jeg spiser ganske normalt, ikke kake, brus, etc... Jeg forstår bare ikke helt hva det da kan komme av :)

Var hos legen i dag, der dem mistenker sv. Diabetes.
Eneste hun synes var merkelig var at det var sjeldent at man utviklet dette nå så sent ut i sv.skap. Uke 36+2
Noen som veit hva det kan komme av?
Dette er så klart fra en morgen urin slik at jeg ikke har spist eller drukket noe føre.
Jeg spiser ganske normalt, ikke kake, brus, etc... Jeg forstår bare ikke helt hva det da kan komme av :)
Spist mye frukt ?

Svangerskapsdiabetes kan komme helt ut av det blå.. Jeg fikk diagnosen for ca 4 uker siden.. Er nå 35 uker i dag.. Har ingen risikofaktorer og heller ingen i familien med diabetes..

Men man kan få utslag på sukker i urin uten at det er dia og.. Du skal vel ta sukkerbelastning nå da?

Spist mye frukt ?

Veit det inneholder en del sukker, så er nok ganske varsom iforhold til det meste med sukker :)
Så jeg går litt opp og ned, jordbær er min favoritt og kan tildels bli mye av det :p

Men betyr vel nå at jeg ikke kan spise et lite gram med sukker nå da?

Svangerskapsdiabetes kan komme helt ut av det blå.. Jeg fikk diagnosen for ca 4 uker siden.. Er nå 35 uker i dag.. Har ingen risikofaktorer og heller ingen i familien med diabetes..

Men man kan få utslag på sukker i urin uten at det er dia og.. Du skal vel ta sukkerbelastning nå da?

Helt korekt, er det noe spesielt enn burde tenke på iforhold til dette?

Enn blir litt redd for at det skal ha noe betydning da jeg har proteiner på 2+ itilwgg

Tenkte mest på at det var kanskje det som hadde gjort utslag på urinenen. En venninne av meg fikk falskt utslag pga hun hadde spise mye jordbær dagen før!

Jeg måler blodsukker selv 5 ganger om dagen, 3 dager i uka. Måler langtidsblodsukker hos dia spl ved hver kontroll hos henne.. Egentlig annenhver uke, men jeg har hatt stålkontroll på blodsukker så slapp unna med 3 uker nå.. Og vekstestimering på svangerskapspoliklinikken annenhver uke.. Om det er vanlig med annenhver uke eller om det er fordi babyen min har økende negativt vekstavvik aner jeg ikke..

Men ingen ting av dette ble iverksatt før jeg hadde tatt sukkerbelastning.

Og jeg aner ikke hvordan de gjør det andre steder ;)

Tenkte mest på at det var kanskje det som hadde gjort utslag på urinenen. En venninne av meg fikk falskt utslag pga hun hadde spise mye jordbær dagen før!

Jordbær har lite sukker i seg da.. Då at jordbær var utslagsgivende er jo litt merkelig.. Er en av de bærene jeg kan spise omtrent uhemmet av fikk jeg beskjed om

Veit det inneholder en del sukker, så er nok ganske varsom iforhold til det meste med sukker :)
Så jeg går litt opp og ned, jordbær er min favoritt og kan tildels bli mye av det :p

Men betyr vel nå at jeg ikke kan spise et lite gram med sukker nå da?

Tenker at du bør få veiledning hva du skal forholde deg til. Er jo ikke sikkert du har diagnosen.. Bare at nyrene filtrerer dårligere nå på slutten. Det er det jo mange som gjør..

Jeg fikk og utslag på sukker i urinen nå i uke 36.. Må levere ny prøve på mandag, så tar vi det derifra ifølge jordmor, kunne være falsk positiv basert på sukker inntak dagen før osv. :)

Tenker at du bør få veiledning hva du skal forholde deg til. Er jo ikke sikkert du har diagnosen.. Bare at nyrene filtrerer dårligere nå på slutten. Det er det jo mange som gjør..
Ahhhh så det er nyrene som da kan forårsake slike ting om jeg forstår dette rett?

Jeg fikk og utslag på sukker i urinen nå i uke 36.. Må levere ny prøve på mandag, så tar vi det derifra ifølge jordmor, kunne være falsk positiv basert på sukker inntak dagen før osv. :)

Ble iallefall klokere nå enn da jeg gikk ut fra legen i dag! Takk for gode svar :)
Jeg drakk jo brus i går, så om nyrer også ikke er helt med så forstår jeg mer :)

Back
Topp