Føler med dere, jenter!! Jeg føler jeg ikke blir møtt med noe sympati av samboer. Etter å ha vært på en middag hos ei venninne, noe jeg er veldig sjeldent, kom jeg hjem til bomba kjøkken, med tallerkener og glass overalt og matrester stående på komfyren og nyvaska klær som fremdeles ikke er bært opp selv etter 4 dager. Og da kom jeg hjem med bæreposer, trøtt og sliten med bekkenløsning. Jeg hadde tidligere på dagen vært med sønnen min på en playdate i 4 timer, og bare det var utmattende.
Så når jeg kommer inn døra så forventer samboer at jeg lager Taco siden han er sååå sulten. Og mens jeg lager Taco, tar jeg oppvaska og rydder benkene, kaster (hans!) matrester, ispapir, kaffekapsler, og kjekspapir i søpla som ligger en meter bort. Legger vekk klær til han og guttungen. Så spiser vi maten, og når han er ferdig presterer han å sette fra seg tallerken og glass på benken og bare snur seg og går. Og når jeg påpeker at han kan da for pokker sette det inn I oppvaskmaskin etter seg, får jeg slengt tilbake at "jeg kan da se å gjøre noe her hjemme" jeg også!! Holdt på å klikke! Han hadde stått på og bygget ute på et anneks vi skal ha, ja, men hvem tvinger han til å holde på konstant hele dagen? Kan han sjøl som bestemmer det. Jeg vil heller han kutter ned byggetiden og heller setter inn den fordømte oppvaska så jeg skal slippe....argh!!!
Og selvsagt ble det jeg som måtte rydde bort etter maten, få hunden til å tisse, gi hunden mat og nytt vann, ta med guttungen opp og ta kveldstellet med han, for at samboer skulle skynde seg i senga for å ta meg igjen på en episode av en serie vi ser på sammen. Og når jeg endelig legger meg, så forventer han å bli strøket og kost på ryggen som den største selvfølge, fordi "han er så sliten og har vondt i ryggen". Hva med meg daaaa???
Akkurat som han ikke skjønner at jeg er jævlig sliten, hormonell, har vondt her og der, er skikkelig ukomfortabel hele tiden, og vil helst kunne slappe av....
Svigerfar skjønner heller tydeligvis ikke det heller, for han presterte å bli litt sur når jeg sa jeg ikke orka å øvelseskjøre med dattera hans. Hallo?? Jeg er 36+2!!! Gjør det sjøl!!
Dette ble mye syting, men akkurat gårsdagen var noe skikkelig dritt
er ikke alle dager samboer er like dust, men den dagen tok kaka...