Sutretråd! Flere hormonbomber?

Føler med dere, jenter!! Jeg føler jeg ikke blir møtt med noe sympati av samboer. Etter å ha vært på en middag hos ei venninne, noe jeg er veldig sjeldent, kom jeg hjem til bomba kjøkken, med tallerkener og glass overalt og matrester stående på komfyren og nyvaska klær som fremdeles ikke er bært opp selv etter 4 dager. Og da kom jeg hjem med bæreposer, trøtt og sliten med bekkenløsning. Jeg hadde tidligere på dagen vært med sønnen min på en playdate i 4 timer, og bare det var utmattende.
Så når jeg kommer inn døra så forventer samboer at jeg lager Taco siden han er sååå sulten. Og mens jeg lager Taco, tar jeg oppvaska og rydder benkene, kaster (hans!) matrester, ispapir, kaffekapsler, og kjekspapir i søpla som ligger en meter bort. Legger vekk klær til han og guttungen. Så spiser vi maten, og når han er ferdig presterer han å sette fra seg tallerken og glass på benken og bare snur seg og går. Og når jeg påpeker at han kan da for pokker sette det inn I oppvaskmaskin etter seg, får jeg slengt tilbake at "jeg kan da se å gjøre noe her hjemme" jeg også!! Holdt på å klikke! Han hadde stått på og bygget ute på et anneks vi skal ha, ja, men hvem tvinger han til å holde på konstant hele dagen? Kan han sjøl som bestemmer det. Jeg vil heller han kutter ned byggetiden og heller setter inn den fordømte oppvaska så jeg skal slippe....argh!!!
Og selvsagt ble det jeg som måtte rydde bort etter maten, få hunden til å tisse, gi hunden mat og nytt vann, ta med guttungen opp og ta kveldstellet med han, for at samboer skulle skynde seg i senga for å ta meg igjen på en episode av en serie vi ser på sammen. Og når jeg endelig legger meg, så forventer han å bli strøket og kost på ryggen som den største selvfølge, fordi "han er så sliten og har vondt i ryggen". Hva med meg daaaa???
Akkurat som han ikke skjønner at jeg er jævlig sliten, hormonell, har vondt her og der, er skikkelig ukomfortabel hele tiden, og vil helst kunne slappe av....
Svigerfar skjønner heller tydeligvis ikke det heller, for han presterte å bli litt sur når jeg sa jeg ikke orka å øvelseskjøre med dattera hans. Hallo?? Jeg er 36+2!!! Gjør det sjøl!!

Dette ble mye syting, men akkurat gårsdagen var noe skikkelig dritt :p er ikke alle dager samboer er like dust, men den dagen tok kaka...
Oi, du er tålmodig, dette hadde ikke jeg funnet meg i for fem flate øre. Allerede ved den taco-kommentaren hadde han nok fått beskjed om at hvis han var så sulten så fikk han lage selv, for jeg trengte å sette meg ned litt. Vi er selvsagt alle forskjellige, men jeg må si at her synes jeg det er det noen som må bli voksne, og det er ikke deg...

Jeg er virkelig ikke lett å ha med å gjøre om dagen. Besøk? Nei vet du hva, det er totalt uaktuelt nå før lillemann kommer!

Minste lille ting irriterer meg. Samboern skjønner ingenting, men det er ikke så rart når jeg kan klikke i vinkel fordi han har satt et glass feil på bordet. Humøret mitt svinger veldig. Jeg går gjennom glede, sinne, tristhet, depresjon, lykke flere ganger om dagen, gjerne samtidig! Men kanskje ikke så rart når jeg ikke sover mer enn maks 3 timer i døgnet om dagen...

Og jeg klager over hvor lei jeg er av å være gravid også. Er 37+6. Nå vil jeg bare bli ferdig, og bli kvitt alle plagene!

Er vel normalt det med humørsvinginger. Kan gå fra glad til klikk på sekundet og funnet ut at etter besøket våres drar på tirsdag så er døra her stengt for overnatting en goood stund fremover! Gjestesenga er reservert til mamma i tiden før lillegutt kommer. Kjenner meg så lei av spillinga til typen og søskenbarnet nå ettersom de okkuperer hele stua med det og ikke rydder etter matlaginga demmes..

Er ikke så lenge til du får se lillingen din hvertfall :)

Føler den litt...irriterer meg over faren og stemora til typen for tiden! Bare at her har vi ikke hatt besøk av foreldre på leeenge. Fikk besøk av stemora og faren til typen i slutten av juni og da hadde de med seg en svær sekk med babyklær, babygym, babymatte og både det ene og andre. Så skal de igjen komme med vippestol, flere sekker med babyklær og litt forskjellig når lillegutt er født. Kjenner at det irriterer meg kraftig siden jeg føler de ikke lar mine foreldre eller meg selv bidra med noe som helst fordi de har masse babyting hjemme hos seg som de vil bli kvitt og da kommer de bare med alt til oss!!

Vil jo kjøpe litt klær selv for mye av klærne de har gitt oss har flekker som ikke går bort og er slitt. I tillegg når de skal komme med en haug klær så aner ikke jeg hvordan vi skal få plass til alt. Mammaen min vil kjøpe babybjørn vippestol og det er jo den jeg vil ha, men så har plutselig svigerforeldre funnet ut at de skal gi oss vippestol ..
Hadde kastet alt med stygge flekker, og latt moren din kjøpe baby bjørn vippestolen. Man må få bestemme litt selv hva man skal ha til babyen sin!

Jeg er skikkelig grinete og hormonell om dagen. Nå har vi vært I mormor sin bursdag i dag. Gudskjelov gikk det greit siden det var min familie. Men kjente at datteren min på 3 år og varmen gjorde det vanskelig en liten periode der.

Hadde kastet alt med stygge flekker, og latt moren din kjøpe baby bjørn vippestolen. Man må få bestemme litt selv hva man skal ha til babyen sin!

Stemora mener jo at alle klærne er ren så det er bare å sette de på skylleprogram, så jeg ser at det er masse flekker på enkelte av klærne. Skal prøve å vaske de ordentlig og hvis flekkene ikke går bort så pakker jeg de vekk og ber de ta det med seg igjen når de kommer. Hvis de ikke gidder så hiver jeg nok klærne ja..

Jaa, føler liksom ikke at jeg selv får gjort noe som helst. Er jo selvsagt fordel med å få det meste istedenfor å bruke flere tusen på å handle inn alt selv, men en plass går grensa og det er noe jeg ikke tror de eier! :p

Stemora mener jo at alle klærne er ren så det er bare å sette de på skylleprogram, så jeg ser at det er masse flekker på enkelte av klærne. Skal prøve å vaske de ordentlig og hvis flekkene ikke går bort så pakker jeg de vekk og ber de ta det med seg igjen når de kommer. Hvis de ikke gidder så hiver jeg nok klærne ja..

Jaa, føler liksom ikke at jeg selv får gjort noe som helst. Er jo selvsagt fordel med å få det meste istedenfor å bruke flere tusen på å handle inn alt selv, men en plass går grensa og det er noe jeg ikke tror de eier! :p

Vi fikk klær av broren til samboer, men jeg var glad for at de bare hentet fram og lot meg plukke det jeg ville ha. Det var veldig slitt mye av det. De hadde nok arvet noe av det selv.

Synes det er ok med litt flekker på bhg klær, for de blir veldig møkkete allikevel. Men når de er små babyer så er det hyggeligere å kle på noe som ikke er gulpet ned fra før av. ;-)

Oi, du er tålmodig, dette hadde ikke jeg funnet meg i for fem flate øre. Allerede ved den taco-kommentaren hadde han nok fått beskjed om at hvis han var så sulten så fikk han lage selv, for jeg trengte å sette meg ned litt. Vi er selvsagt alle forskjellige, men jeg må si at her synes jeg det er det noen som må bli voksne, og det er ikke deg...
Ja, han et sykt barnslig på visse områder! Helt idiotisk! En gang lot jeg oppvaska stå urørt i TRE UKER for å se hvor lang tid det tok før han gjorde noe...Han tok det aldri, for det gjorde mora hans som kom inn for å hente hunden vår for å passe han. Sokker slenges på gulvet rett ved skittentøyskurven, han har lagd middag én gang på 13 år, blir grinete om treningstøyet ikke er vaska osv. 4åringen vår oppfører seg mer voksent enn han til tider.
Og tro du meg, jeg har tatt det opp med han én million ganger om at han må skjerpe seg, og det er det samme han sier hver gang: Siden han har måtte jobbe og jeg har gått tatt all utdannelsen jeg ville (ja, jeg har gått på høyskole i 5 år til sammen nå, har igjen ett år så har jeg to bachelorer), slik at han ikke har fått gått på skole - ja da forventer han at jeg gjør ALT som må gjøres i huset. For da har han "betalt alt" og gjort sånn at vi kan bo i det huset vi gjør. Forstå det den som vil....
Han et sykt flink til å fikse ting, han snekrer og jobbet hardt, han ordnet ting med bilene, løper med hunden, sykler med guttungen, klipper gresset, osv. Men det er nest holdninga hans til alt jeg "MÅ" gjøre i huset som et verst - å behandle meg som ei vaskehjelp/kokk :(

Ja, han et sykt barnslig på visse områder! Helt idiotisk! En gang lot jeg oppvaska stå urørt i TRE UKER for å se hvor lang tid det tok før han gjorde noe...Han tok det aldri, for det gjorde mora hans som kom inn for å hente hunden vår for å passe han. Sokker slenges på gulvet rett ved skittentøyskurven, han har lagd middag én gang på 13 år, blir grinete om treningstøyet ikke er vaska osv. 4åringen vår oppfører seg mer voksent enn han til tider.
Og tro du meg, jeg har tatt det opp med han én million ganger om at han må skjerpe seg, og det er det samme han sier hver gang: Siden han har måtte jobbe og jeg har gått tatt all utdannelsen jeg ville (ja, jeg har gått på høyskole i 5 år til sammen nå, har igjen ett år så har jeg to bachelorer), slik at han ikke har fått gått på skole - ja da forventer han at jeg gjør ALT som må gjøres i huset. For da har han "betalt alt" og gjort sånn at vi kan bo i det huset vi gjør. Forstå det den som vil....
Han et sykt flink til å fikse ting, han snekrer og jobbet hardt, han ordnet ting med bilene, løper med hunden, sykler med guttungen, klipper gresset, osv. Men det er nest holdninga hans til alt jeg "MÅ" gjøre i huset som et verst - å behandle meg som ei vaskehjelp/kokk :(
Men altså, enten så har man jo blitt enige om en løsning, eller så har man det ikke. Dårlig gjort av ham å holde det mot deg, synes jeg.

Men det må være deilig at han i alle fall er handy og sånt da - det er ikke min mann ;)

Men altså, enten så har man jo blitt enige om en løsning, eller så har man det ikke. Dårlig gjort av ham å holde det mot deg, synes jeg.

Men det må være deilig at han i alle fall er handy og sånt da - det er ikke min mann ;)
Ja, til vanlig er det en grei løsning, siden jeg liker å ha kontroll på ting i huset! Men blir så barnslig å bruke utdannelse som "unnskyldning" for at jeg skal gjøre alt....
Men som sagt er han sykt handy, og han kan fikse alt! Kjempeflink! For det han gjør, hadde ikke jeg sjans til å gjøre...jeg ville ha en dukkestue/anneks i hagen, og selv med prolaps i ryggen har han bygget et "minihus" til meg på 17 kvm. Og han er snekker, så det er gjort skikkelig.

Føler den litt...irriterer meg over faren og stemora til typen for tiden! Bare at her har vi ikke hatt besøk av foreldre på leeenge. Fikk besøk av stemora og faren til typen i slutten av juni og da hadde de med seg en svær sekk med babyklær, babygym, babymatte og både det ene og andre. Så skal de igjen komme med vippestol, flere sekker med babyklær og litt forskjellig når lillegutt er født. Kjenner at det irriterer meg kraftig siden jeg føler de ikke lar mine foreldre eller meg selv bidra med noe som helst fordi de har masse babyting hjemme hos seg som de vil bli kvitt og da kommer de bare med alt til oss!!

Vil jo kjøpe litt klær selv for mye av klærne de har gitt oss har flekker som ikke går bort og er slitt. I tillegg når de skal komme med en haug klær så aner ikke jeg hvordan vi skal få plass til alt. Mammaen min vil kjøpe babybjørn vippestol og det er jo den jeg vil ha, men så har plutselig svigerforeldre funnet ut at de skal gi oss vippestol ..
Hmmm. Beklager å si det, men her er dere veldig heldige. Kjøp litt selv da vel, men vær glad for det dere får. Koster maaaasse å ha barn. Vi har arvet og fått det meste, har ok råd, men veldig glad for det. Særlig nå når vi venter nummer tre og ting begynner å bli godt slitt. Deilig!

Hmmm. Beklager å si det, men her er dere veldig heldige. Kjøp litt selv da vel, men vær glad for det dere får. Koster maaaasse å ha barn. Vi har arvet og fått det meste, har ok råd, men veldig glad for det. Særlig nå når vi venter nummer tre og ting begynner å bli godt slitt. Deilig!

Altså ja, er ikke utakknemlig for å si det sånn slik du/andre kanskje oppfatter. Var veldig greit at de hadde tatt med en svær sekk med klær forrige gang de var her, men det går an å begrense det og evt spørre oss om det er noe spesielt av klær vi ønsker som de kan se om de har å gi. Vi bor i et lite leilighet hvor vi ikke har så mye plass til å gjøre av alt. Syns jeg leste om ei her som fortalte at de fikk selv komme å se på klær og velge ut det de ville ha noe jeg syns høres mye bedre ut :)

Stesøstra til sambo fikk barn om sommeren så var mye sommerklær der i nyfødt til 3mnd størrelse og det får jo ikke vår lillegutt brukt. Så det blir liksom bare lagra her uten at vi har behov for det:p

Altså ja, er ikke utakknemlig for å si det sånn slik du/andre kanskje oppfatter. Var veldig greit at de hadde tatt med en svær sekk med klær forrige gang de var her, men det går an å begrense det og evt spørre oss om det er noe spesielt av klær vi ønsker som de kan se om de har å gi. Vi bor i et lite leilighet hvor vi ikke har så mye plass til å gjøre av alt. Syns jeg leste om ei her som fortalte at de fikk selv komme å se på klær og velge ut det de ville ha noe jeg syns høres mye bedre ut :)

Stesøstra til sambo fikk barn om sommeren så var mye sommerklær der i nyfødt til 3mnd størrelse og det får jo ikke vår lillegutt brukt. Så det blir liksom bare lagra her uten at vi har behov for det:p

Jeg hadde bare tatt imot og gitt til Fretex/kastet det du ikke trenger og det som er slitt eller flekkete. Uten å gjøre noe større sak utav det.

Back
Topp