Sushiiii

timeflower94

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
Stjerneskuddene 2024
Jeg har så innmari lyst på sushi, men selv om det står at det er greit så lenge man unngår viss fisketyper så synes jeg det er litt skummelt å spise rå fisk! Noen av dere som spiser sushi nå? :rolleyes:

Flere ganger i uka. Mest laks, scampi og krabbe, og aldri tunfisk. Har gjort det i de to foregående svangerskapene også! :)

Ikke spist ennå denne gangen, men spiste sist og har spist en rett med rå fisk ute på restaurant etter jeg ble gravid denne gangen. Jeg er mest glad i laks så er det det går mest i. I Norge skal det være trygt så lenge det er behandlet riktig.

Jeg tør ikke å spise rå fisk når jeg er gravid, har kun hatt sushi med fritert scampi osv. Det skal være helt trygt hvis det er behandlet riktig ja, men jeg tar ikke sjansen på at det er ferskt nok. Måtte i tilfelle ha laget sushien selv og det gidder jeg ikke :bag:

Ja, det gjør jeg! Passer meg for 7-11 sushi og fra steder som ikke ser helt safe ut. Er det beste jeg vet:)

Spise sushi. Unngår det man skal unngå og spiser kun fra «skikkelige» plasser :)

Jaaa jeg spiser sushi uten et spor av engstelse :Heartred

Så godt å høre dere! Da skal jeg kose meg skikkelig i kveld! :happy:

Ja, spiser sushi og kjøper også mye salmalaks som jeg hiver innpå rått.

Min favorit-sushi plass har flere varmebehandlede varianter, så jeg holder meg helst til det nå.

men man kan fint spise den med rå fisk, så lenge man styrer unna tunfisken
Mener jeg ble fortalt at den har et høyere nivå av kvikksølv enn anbefalt siden den er så stor når den fanges

Jeg spiser masse sushi (men bare fra trygge plasser) og så lager jeg en god del pokébowl hjemme:joyful: har helt dilla!

Jeg som har hatt ekstrem dilla på sushi det siste halvåret, har gått over til å bli kvalm av tanken på sushi. Hormoner asså:)

Hei! Eg er helt ny på forum.. Men tenkte siden eg fant denne tråden om sushi, som eg har sinnsykt lyst på. Liker tempura spesielt laks og scampi og krabbe. Men eg har lest at eg ikkje skal spise teriyaki saus? Og eg ELSKER teriyaki saus. Er det noen som kan være uenig med resten av Internett?
Forresten går vanlig soya-saus bra?
Takk på forhånd for svar Og gratulerer til alle sammen!

Hei! Eg er helt ny på forum.. Men tenkte siden eg fant denne tråden om sushi, som eg har sinnsykt lyst på. Liker tempura spesielt laks og scampi og krabbe. Men eg har lest at eg ikkje skal spise teriyaki saus? Og eg ELSKER teriyaki saus. Er det noen som kan være uenig med resten av Internett?
Forresten går vanlig soya-saus bra?
Takk på forhånd for svar Og gratulerer til alle sammen!

Skal man ikke ha teriyaki?:bag: Hvorfor ikke? Trodde jeg hadde fått med meg alt da jeg saumfarte matportalen.no forrige svangerskap. Jeg har spist soya som normalt, ikke at jeg spiser det ukentlig.

Skal man ikke ha teriyaki?:bag: Hvorfor ikke? Trodde jeg hadde fått med meg alt da jeg saumfarte matportalen.no forrige svangerskap. Jeg har spist soya som normalt, ikke at jeg spiser det ukentlig.

Spiste sushi og teriaky saus når eg var veldig tidlig sånn uke 4++. Og i den perioden så var eg veldig på å søke opp alt eg kunne tenke meg. Fant denne «kilden»;
https://eat-pregnant.com/no/kan-jeg-spise-teriyaki-saus-når-jeg-er-gravid/
Og etter det har eg ikkje hatt det. Spurte matportalen men de kunne ikke gi med et konkluderende svar..
Eg har ikkje spist det etterpå, men etter roastbiff og spekemat er de en av de matvarene eg savner.

Spiste sushi og teriaky saus når eg var veldig tidlig sånn uke 4++. Og i den perioden så var eg veldig på å søke opp alt eg kunne tenke meg. Fant denne «kilden»;
https://eat-pregnant.com/no/kan-jeg-spise-teriyaki-saus-når-jeg-er-gravid/
Og etter det har eg ikkje hatt det. Spurte matportalen men de kunne ikke gi med et konkluderende svar..
Eg har ikkje spist det etterpå, men etter roastbiff og spekemat er de en av de matvarene eg savner.

Ok, men er denne representativ for norske produkter? Ser det opprinnelig er en utenlandsk side og er den bare direkte oversatt? Det står også at man ikke skal spise sauser med rått egg og det med rått egg stemmer vel ikke helt for Norge(?). Jeg leste sist at man skal unngå majones o.l. som lages med rå egg i utlandet, men i Norge går det fint fordi egg som selges i butikk i Norge skal være trygge. Husker ikke forskjellen akkurat nå.

Ok, men er denne representativ for norske produkter? Ser det opprinnelig er en utenlandsk side og er den bare direkte oversatt? Det står også at man ikke skal spise sauser med rått egg og det med rått egg stemmer vel ikke helt for Norge(?). Jeg leste sist at man skal unngå majones o.l. som lages med rå egg i utlandet, men i Norge går det fint fordi egg som selges i butikk i Norge skal være trygge. Husker ikke forskjellen akkurat nå.

Nei, trur ikkje det er en side med norske referanser, for å si det sånn. Men på dette tidspunktet så var dette det eneste eg fant og når matportalen ikke kunne svare skikkelig så har eg bare holdt avstand. Men har veldig lyst på! Håper majones går greit, for det har eg spist nesten hver dag…

Back
Topp