Bluebelle
Forelsket i forumet
Elsker sushi når jeg er gravid. Spiser kun lakse nigiri![]()
Jeg har kost meg med tempura futomaki og laks nigiri i kveld, helt nydelig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Elsker sushi når jeg er gravid. Spiser kun lakse nigiri![]()
Jeg hadde også sushi i dagJeg har kost meg med tempura futomaki og laks nigiri i kveld, helt nydelig![]()
Men all sushi som selges i Norge er fryst da, så den skal være safe sånn sett.Ja, jeg har spist det et par ganger. Det står jo at man kan spise det hvis man velger ut noen biter. Men jordmor frarådet meg det sist svangerskap (2014), så da lot jeg være. Det er vel for å være på den sikre siden, med tanke på at det ikke er varmebehandlet.
Frysen tar jo ikke alle bakterier da. Og er vel mest tungmetallene i fisk vi skal være forsiktig med nå? Og selvfølgelig oppdrettsantibiotikaMen all sushi som selges i Norge er fryst da, så den skal være safe sånn sett.
Listeria kan vokse i fisk over 2-4 grader. All fisk som skal brukes til sushi i Norge skal være fyst. Det bør også oppbevares riktig og med kortest mulig holdbarhet. Man kan miste babyen om man får i seg listeria fordi fosteret er veldig sensitivt ovenfor listeria. Jeg spiser ikke tunfisk i sushi.Frysen tar jo ikke alle bakterier da. Og er vel mest tungmetallene i fisk vi skal være forsiktig med nå? Og selvfølgelig oppdrettsantibiotika![]()