Sushi?

Ja, jeg har spist det et par ganger. Det står jo at man kan spise det hvis man velger ut noen biter. Men jordmor frarådet meg det sist svangerskap (2014), så da lot jeg være. Det er vel for å være på den sikre siden, med tanke på at det ikke er varmebehandlet.

Ja, jeg har spist det et par ganger. Det står jo at man kan spise det hvis man velger ut noen biter. Men jordmor frarådet meg det sist svangerskap (2014), så da lot jeg være. Det er vel for å være på den sikre siden, med tanke på at det ikke er varmebehandlet.
Men all sushi som selges i Norge er fryst da, så den skal være safe sånn sett.

Koser oss med sushi :) Velger biter med laks og scampi, ikke tunfisk, kamskjell, smørfisk etc.

Hmm jeg har ikke turt å spise og har ikke hatt lyst på pga kvalme og dritt men nå fikk jeg lyst på det.. men tør ikke.. smørfisk er jo så nam..

Jeg har spist sushi et par ganger, men unngått bitene med tunfisk. :)

Nei, tar ikke sjansen :) Er heldigvis ikke noe jeg spiser ofte uansett, så savnet er ikke så stort :)

Vi spiser sushi ofte, og jeg har fortsatt med det etter at jeg ble gravid. På sabi sushi så kan man bare gi beskjed om at man er gravid så tar de bort det man ikke kan spise.
Legen sa at det var ingen problem så lenge man ikke spiser tunfisk og noen hvite fisketyper (husker ikke hvilke) :p :p

Frysen tar jo ikke alle bakterier da. Og er vel mest tungmetallene i fisk vi skal være forsiktig med nå? Og selvfølgelig oppdrettsantibiotika ;)
Listeria kan vokse i fisk over 2-4 grader. All fisk som skal brukes til sushi i Norge skal være fyst. Det bør også oppbevares riktig og med kortest mulig holdbarhet. Man kan miste babyen om man får i seg listeria fordi fosteret er veldig sensitivt ovenfor listeria. Jeg spiser ikke tunfisk i sushi.

Back
Topp