Sushi?

lolol

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Julegavene 2019
Mulig denne tråden kunne vært lagt under mat eller noe, men jeg er ikke så god på dette forumet enda, hehe.

Kan man spise sushi når man er gravid? Ei venninne av meg sa det gikk bra fordi fisken har vært frosset. Hun mente man kunne spise alt unntatt tunfisk.

Du kan spise sushi ja! :) Men styr unna tunfisk og kveite. Jeg går for tempura, bare for å være på den sikre siden :)

Du kan spise en del sushi,men kveite og Tunfisk og noe mer jeg ikke husker skal du holde deg unna. Se på anbefalinger på nett fra fagfolk.

Skal unngå tunfisk og annen eksotisk fisk pga mengder miljøgifter, og at det taes opp i de tidligste organene til fosteret.
mmmmm...sushi :Heartbigred

Det stemmer! All sushi utenom kveite & tunfisk er safe - Enjoy!
Selv takler jeg ikke tanken på fisk nå! Skulle ønske jeg hadde lyst på sushi jeg også...

Helt enig med det som sies her :) jeg spiser masse sushi. Tunfisk, kveite, smørfisk og kamskjell holder meg unna. De to siste fordi jeg blir dårlig av det.

Google "lev sunt i svangerskapet" så finner du en brosjyre laget av helsedirektoratet med alt de anbefaler at man ikke skal spise. Er endel fiskesorter man bør unngå.

Jeg spiste masse sushi i går kveld, selvfølgelig fristet av denne tråden. Hadde tempura maki, så det er jo helt innafor. Men jeg fikk så SINNSYKT vondt i magen sent i går kveld og i natt! Har vridd meg i smerter hele natten :( Helt sikkert ikke sushi-relatert, men kjenner likevel at det frister ikke særlig lenger :p

Back
Topp