Surrete legetime

Slik gjorde fastlegen min det også :) i går var det rett på å slappe av med første måling, men det var jo for såvidt greit det. Satser på å få litt mer svar i morgen, visst ikke må jeg si at jeg ikke vil gå til denne legen mer.
Ikke så dumt det - men akkurat for det med svangerskapet så er det vel mulig å heller gå til jm ut perioden?

Mulig at han kanskje er litt bedre når den lille er kommet ut? :P

Ikke så dumt det - men akkurat for det med svangerskapet så er det vel mulig å heller gå til jm ut perioden?

Mulig at han kanskje er litt bedre når den lille er kommet ut? :P

Jeg har kun gått til lege frem til nå, og vært fornøyd med det. Får se om jeg finner flinke jordmødre her uti gokk som vi bor nå, haha. Jeg må uansett gå til lege ofte pga stoffskiftet, så har tenkt det har vært like så greit.

Kan jeg spørre hva blodtrykket ditt lå på? Jeg hadde 146/92 i dag, og sist var det 118/54. Føden syns ikke det var for ille tydeligvis, men legen mente det var urovekkende at det plutselig hadde gått opp etter å ha vært så stabilt lenge. Andre målingen (etter nesten en time) i dag viste 132/85 da, som jo er bedre, men pulsen var fortsatt over 90. Fikk også spørsmål om hodeverk, og sa at jeg får trykk i pannen ganske ofte, spesielt ved anstrengelse. Og at jeg får flimmer. Han sa ingenting på det.

Er det svangerskapsforgiftning de vil følge med på på føden, med tanke på hva du skulle ringe for? Jeg har så høy terskel for å ringe selv, tenker at det går jo over :p men tar nok en telefon i morgen om jeg fortsatt grubler slik jeg gjør nå.

Blodtrykket mitt ligger mellom 140/89 - 155/95. Men det har ikke hatt noen veldig stigning i det siste, synes jo ditt hadde gjort et veldig hopp..! Ja det er nok i forhold til svangerskapsforgiftning, de vil nok sjekke meg hvis jeg får slike symptomer hjemme. Ja mye bedre å ringe hvis du er usikker.

Kan jeg spørre hva blodtrykket ditt lå på? Jeg hadde 146/92 i dag, og sist var det 118/54. Føden syns ikke det var for ille tydeligvis, men legen mente det var urovekkende at det plutselig hadde gått opp etter å ha vært så stabilt lenge. Andre målingen (etter nesten en time) i dag viste 132/85 da, som jo er bedre, men pulsen var fortsatt over 90. Fikk også spørsmål om hodeverk, og sa at jeg får trykk i pannen ganske ofte, spesielt ved anstrengelse. Og at jeg får flimmer. Han sa ingenting på det.

Er det svangerskapsforgiftning de vil følge med på på føden, med tanke på hva du skulle ringe for? Jeg har så høy terskel for å ringe selv, tenker at det går jo over :p men tar nok en telefon i morgen om jeg fortsatt grubler slik jeg gjør nå.
Jeg fikk svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap. Fikk streng beskjed av legen og føden om at hvis jeg fikk de samme symptomene denne gangen måtte jeg ta kontakt med en gang. Om jeg var deg ville jeg tatt kontakt med føden, spesielt da du har flimmer og trykk i pannen. Vet ikke hvordan urinen din er, men da jeg fikk påvist svangerskapsforgiftning hadde jeg de samme symptomene som deg + positiv urin. Håper du får det bedre og at du klarer å slappe av. :)

Back
Topp