Superskuffa!

Jeg har ikke betalt noe for oul bilder tidligere.. noen ganger klarer de ikke å se kjønn, og det er jo ikke det de i hovedsak skal sjekke ..men kjedlig ja:/

Så kjedelig! Når vi var på ultralyd ville ikke babyen vise seg frem, jordmor prøvde hardt og sleit lenge, og klarte etter en halvtime å få ett profilbilde!! Betalte 70kr for 8 bilder på Drammen (av hodeform, lårbein og profil) hun mente det var en gutt, men morkaka ligger foran og hun fikk ikke tatt ordentlige mål, så skal tilbake om 2 uker!

Vi fikk 8-10 flotte bilder helt gratis.. Av alle vinkler! Trodde det var sånn det skulle være - det burde det! :-o

På sykehuset i Kristiansand må vi betale 25,- i materialgebyr pluss 175,- hvis vi ønsker bilder.

Her på bygda får vi bildende gratis :) Fekk 3 stk, trengte ikkje å spørre ein gong :)

Kjempeskuffa etter min jeg også og det er en crap følelse! Jordmora var totaaalt uinteressert i å gjøre dette en spesiell opplevelse for meg og barnefar!
Gav meg et bilde av en ryggrad med hode og et med ei arm. Kjønn gidda hun ikke se etter en gang og følte meg ikke informert om noe som helst..:(
Var på tidlig 3D og fikk myyye bedre opplevelse men her også ingen kjønn:( farsken altså! Det er ikke kjempe viktig, men vi flytter i nytt hus nå og har SÅÅÅ lyst til å ordne rommet skikkelig :(
Skal på ny UL 11.mai til ei knallflink ei, så krysser alt jeg har for kjønn da!

Kjempeskuffa etter min jeg også og det er en crap følelse! Jordmora var totaaalt uinteressert i å gjøre dette en spesiell opplevelse for meg og barnefar!
Gav meg et bilde av en ryggrad med hode og et med ei arm. Kjønn gidda hun ikke se etter en gang og følte meg ikke informert om noe som helst..:(
Var på tidlig 3D og fikk myyye bedre opplevelse men her også ingen kjønn:( farsken altså! Det er ikke kjempe viktig, men vi flytter i nytt hus nå og har SÅÅÅ lyst til å ordne rommet skikkelig :(
Skal på ny UL 11.mai til ei knallflink ei, så krysser alt jeg har for kjønn da!
Det er så tåpelig at det forventes at vi må vrenge lommeboka for en ul privat! Mange som ikke har/gidder å ta seg råd til ekstra.. Den ordinære bør Være like tilfredstillende for foreldre som for jm! Hvertfall når vi kun får en gratis!

Jeg er kjempefornøyd med min OUL! Fikk vite at alt var greit. Jordmor hadde med seg en Lis-lege i gynekologi og de brukte nesten 40 min på us. Veldig tilfredsstillende us :-) fikk med seks bilder (uten å betale) i tillegg til at vi fikk vite kjønn. De brukte god tid på å forklare de anatomiske strukturene på baby, så både jeg og bf var rett og slett kjempefornøyd :-)

Var på OUL selv i går, og jenta mi klarte ikke å ligge rolig, holdt på rullet rundt hele tiden... :p så fikk ikke så veldig bra bilder, men fikk no med meg ei remse allikvel. Og enn skal ikke betale noe for det ved OUL!

Det er så tåpelig at det forventes at vi må vrenge lommeboka for en ul privat! Mange som ikke har/gidder å ta seg råd til ekstra.. Den ordinære bør Være like tilfredstillende for foreldre som for jm! Hvertfall når vi kun får en gratis!
Jeg hadde nok også blitt skuffa.. Men de litt opp i årene som er jordmødre, tenker nok at sålenge man får sett at alt er som det skal være med babyen, så har de gjort jobben sin.. Det er jo en medisinsk undersøkelse..

Var veldig skuffet jeg også! Di har egentlig satt av en halvtime, men etter 15min ble jeg sendt ut, og det uten bilder, få vite om barnet var frisk og uten og vite kjønn! Jm var rimelig stresset og tok seg veldig dårlig tid :( og i tillegg sto d i systemet deres at jeg kun hadde 1 gutt fra før av som var født i uke 39 i 2008 og var 1450g, og det eneste som stemte var vekt og årstall, for han var født i uke 30, jeg har 2 gutter og han andre er født i 2006 og i tillegg stemte ikke adressen. Fikk heldigvis rettet på at 2 barn og fødselsuke, men resten tok hun seg ikke tid til. Hadde jo fått noen papirer som skulle leveres på oul, men det glemte jeg av for hun fylte ikke ut helsekortet.
Bestilte privat ul og ble ikke noe smartere, så var bortkastet penger :/ skal på ny ul 29, så håper det blir en bedre opplevelse!

Var veldig skuffet jeg også! Di har egentlig satt av en halvtime, men etter 15min ble jeg sendt ut, og det uten bilder, få vite om barnet var frisk og uten og vite kjønn! Jm var rimelig stresset og tok seg veldig dårlig tid :( og i tillegg sto d i systemet deres at jeg kun hadde 1 gutt fra før av som var født i uke 39 i 2008 og var 1450g, og det eneste som stemte var vekt og årstall, for han var født i uke 30, jeg har 2 gutter og han andre er født i 2006 og i tillegg stemte ikke adressen. Fikk heldigvis rettet på at 2 barn og fødselsuke, men resten tok hun seg ikke tid til. Hadde jo fått noen papirer som skulle leveres på oul, men det glemte jeg av for hun fylte ikke ut helsekortet.
Bestilte privat ul og ble ikke noe smartere, så var bortkastet penger :/ skal på ny ul 29, så håper det blir en bedre opplevelse!
Uff det hørtes ikke greit ut :(
Mye av tiden vår også ble brukt opp på pc skriving. . Ingenting lå inne, selvom jeg fødte førstemann på samme sykehus..
Hvis du holder til rundt Oslo, kan jeg anbefale jordmor og ultralyd klinikken. . Virkelig dyktige og tar seg veldig god tid! :)

Helt enig!
Hun hadde også så dårlig utstyr at jeg kan ikke fatte og begripe hvordan de kan ha fosterdiagnostikk med det.
Når man ikke ser kjønn (fordi utstyr er dårlig) så ser man jo ikke nødvendigvis hjertefeil, eller andre alvorlige ting like godt heller :-/
Syns sykehus i alle fall skulle være påbudt å ha topp utstyr, og forståelse for at folk gleder rumpa av seg for OUL :(

Uff det hørtes ikke greit ut :(
Mye av tiden vår også ble brukt opp på pc skriving. . Ingenting lå inne, selvom jeg fødte førstemann på samme sykehus..
Hvis du holder til rundt Oslo, kan jeg anbefale jordmor og ultralyd klinikken. . Virkelig dyktige og tar seg veldig god tid! :)
Synest det er dumt at sånn skjer, for det er noe man ser veldig frem til!
Bor i Trondheim, tror jeg venter til neste ul nå, og håper det blir bedre da :) takker for tilbudet :)

Back
Topp