sunn og mettende smoothie

LilleeMille

Gift med forumet
Noen her som bruker å lage smoothie på morgenen i stede for frokost ? Jeg er ikke ett frokostmenneske, så tenkte jeg kunne prøve å lage smoothie på morgenen før jeg drar på jobb.

Noen som har en godt å sunn oppskrift som metter litt ?
 
Jeg pleier å ha i frosne bær, mager vaniljekesam og litt eplejuice. Av søtning bruker jeg evt sukrin
 
Vet ikke hvordan det er for dere..
jeg har jo nesten ikke magesekk, så jeg kan erstatte ett måltid med det ;)
 
jeg lager meg ofte en smoothie til frokost eller lunch...men for at det skal bli et fullverdig måltid så må den inneholde proteiner og fett :) jeg bruker 2 egg, passe mengde tyrkisk yoghurt, 1-2 ss linfrøolje, 100 g frosne bringebær og litt sukrin hvis eg er søtsyk... dette holder deg mett lenge, og du får i deg mange av de viktige fettsyrene og proteinene vi gravide trenger :) i tilleg til litt karbs fra yoghurt og bær.. dette blir ganske tykt, så må ha bittelitt vann i. og masse isbiter gjør også susen :D mmmmm
 
Bruker yoghurt naturell, litt lettmelk, en banan og fryst jordbær og blåbær. Kjempegod og metter lenge :)
 
2dl melk, 150g jordbær, 50g blåbær, jeg har oppi udos choice og kanel. Kjempe godt! :)
 
Jeg og minstemann spiser gjerne en smoothie til frokost.

2 bananer
200-300 gram annen frukt og bær
ca 1 dl eplejuice
ca 1 dl havregryn

Mikser det hele godt sammen og nyter :)
 
Jeg og minstemann spiser gjerne en smoothie til frokost.

2 bananer
200-300 gram annen frukt og bær
ca 1 dl eplejuice
ca 1 dl havregryn

Mikser det hele godt sammen og nyter :)

edit: Vi er gode og mette et par timer på denne (minsten får litt olje og babygrøtpulver i sin porsjon, han er 8 mnd)
 
Bruk blant annet banan, havregryn og avokoado som tilsetning om det skal bli mettende :)
 
Frosne blåbær
Frosne skivet banan
Vaniljekesam
Evt havre
 
Jeg pleier å ha i frosne bær, mager vaniljekesam og litt eplejuice. Av søtning bruker jeg evt sukrin
Samme her bare jeg bruker også litt linfrø og havregryn i:)

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡
 
Drikker mange liter med smoothie ila en uke, tidligere var de bestandig sukkerfrie (pga lavkarbo og sukkerfritt kosthold) men siden jeg drikker det til frokost nå i svangerskapet så tåler jeg å ha yoghurt som ikke er sukkerfri i. Lager de litt forskjellig, men de allllller beste er de med avocado i :) De blir kremete og deilige, og du kan tilsette det du vil av smak. Jeg liker blåbær og bringbær rett fra frysa, eller bringebær og banan. Vanilje yoghurt eller kesam, litt fun light (jordbær/kiwi eller wildberries er digg i smoothie) og steviosa og vaniljedråper. Alltid bær, avocado, saft og yoghurt mao, resten varierer etter humør :)
 
Skal den mette burde du ha i litt nøtter som er fettsyrer og cottage cheese som er protein. For smak kan du da variere med juice, biola, frukt, grønnsaker og kokosmelk og hemp pulver. Alt etter hva du selv liker.

Jeg pleier å bruke en frosen banan, to ss cottage cheese, ananas og kokosmelk ikke den lette typen.
Havregryn, blåbær, appelsinjuice.
Kesam, jordbær og sitron + valnøtter.
 
Jevnt gjennom hele graviditeten og hittil så har smoothie vært en perfekt frokost..og det har vært med på å holde perioder med obstipasjon i sjakk, samt at jeg tror det har bidratt til en forsterket immuneforsvar da jeg daglig får i meg viktige antioksidanter, og næring på en nokså enkel måte:
Min versjon i det siste:
- Frosne Blåbær eller bærblanding
- Banan
- Hemppulver
- Druer og/eller kiwi
- små oppkuttede biter m/Ingefær
- noen få SS gresk youhurt
- få SS med vanilje youghurt
- Eplejuice (+ Appelsinjuice)

Har under forkjølelsesperiodene til og med løst opp C-vitamin brusetab oppi juicen FØR jeg heller juicen sammen med blandingen og mixer i vei!
Har aldri vært så frisk som i de siste åtte mndne. Anbefales!! :))



Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app
 
Jeg lager ofte en smoothie som er god og sunn:
Jordbær (ferske + noen frosne) mango, avokado og soyamelk.
 
Back
Topp