Oktoberjenta
Elsker forumet
Hvor mye bruker dere på gaver til foreldre, besteforeldre, nevøer/nieser osv?
Gir dere for samme sum til bursdag som til jul?
Gir dere for samme sum til bursdag som til jul?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
På min side er det å slik at vi ikke gir til søskna men siden jeg ikke har hatt barn så har jeg fått av mine søsken og de av megJeg er litt der at jeg ønsker å prioritere barna. At vi søsken dropper å gi til hverandre, men at barna får gaver. Det blir jo bare fler og fler barn, så blir mye etterhvert. Gavedelen av julen tenker jeg er absolutt mest stas for barna. Og vi voksne har stort sett mulighet til å kjøpe det vi vil ellers uansett.
Mine foreldre har alltid sagt at de ikke vil ha noe dyre gaver, så jeg prøver heller å finne ting som har mer sentimental verdi. Særlig nå som vi har fått barn, da er det litt enklere. Det samme tenker jeg til svigers og besteforeldre.
Ang. pris så tar jeg det litt ettersom hva jeg finner.
Skulle ønske vår familie hadde det sånn, men hos oss er det gavebonanza og det blir liksom forventet at man skal bruke masse penger på gaver, både til barn og voksne :-( syns absolutt det er tanken som tellerEr det bare jeg som er fattiglus, eller har alle andre veldig god råd inne her..?Jeg har absolutt ikke råd til å kjøpe gaver til 1000,- og oppover til min mor f.eks! Hun ønsker seg aldri dyre gaver heller... Pleier som regel å kjøpe et klesplagg e.l., samt parfymen hun bruker (White musk fra The Body Shop, den ligger vel på rundt 200,-). Søsken får noe så enkelt som lys og servietter, te, konfekt, nye "hverdagsglass" osv.. Tantebarna får som regel noe som er likt i sum, og som de trenger (strømpebukser, joggebukser, en genser etc).. Gubben får litt dyrere gave, men sjelden han får for mer enn 1000,- han og... Har alltid lært at det er tanken som teller jeg, så her i huset går vi for den filosofien i stedet for svindyre gaver!
![]()
Huff, det høres slitsomt utSkulle ønske vår familie hadde det sånn, men hos oss er det gavebonanza og det blir liksom forventet at man skal bruke masse penger på gaver, både til barn og voksne :-( syns absolutt det er tanken som teller
Så utrolig merkelig oppførsel av dem!På min side er det å slik at vi ikke gir til søskna men siden jeg ikke har hatt barn så har jeg fått av mine søsken og de av meg![]()
Å så gir vi ikke til de over 18 på min side.
På gubbens side er det noe helt annet, der må vi gi til søskna hans og barn over 18 for de skjønner ikke den filosofien. Å de skal helst ha dyre gaver, så er ikke morro å sitte der på julaften, når de aldri er fornøyd med det de får.
Akkurat det det blirHuff, det høres slitsomt utBlir ikke det veldig til kjøpepress da..? Jeg blir jo overlykkelig om jeg får et nytt laken til jul, liksom!
Synes det er fint å få nyttige ting
![]()
nyttige gaver er det beste!Huff, så slitsomt!Akkurat det det blirblir liksom sport i å kjøpe dyre og mange gaver - og jeg blir sær hvis jeg prøver senke standarden litt
nyttige gaver er det beste!