sukkervann

~lenemoren76~

Elsker forumet
noen som har tatt sånn glukose test???? skal ta det i morgen,smaker ikke det helt pyton da[:'(] sukkervann er liksom ikke favoritt drikken min[:'(]

drikke en halv til en liter,å herren min hatt. kommer til å spy jeg[:'(][:'(]

HEILT GRUSOMT EKKELT...BRUS ER BARNEMAT I FORHOLD!!

det blir jo kjekt i morgen da[&:],må jo sitte der i 2 timer etterpå. kommer sikkert til å spy[:'(]

Prøv å ikke sitte sentralt på venterommet.. Jeg satt midt i det lille venterommet og ALLE som kom inn der lukta grusomt.. Ble ufattelig dårlig!

Slapp av, jeg trur IKKE du må drikke en halv liter[:D] Jeg har tatt testen to ganger i svangerskapet, og har måtte drikke ca 200 ml (1.5 glass) med sukkervann.

Det er ikke til å legge skjul på at det smaker helt for J***** søtt, og du får ikke lov å drikke en eneste slurk vann etterpå for å få vekk smaken (fikk hvertfall ikke jeg).

Jeg fikk tildelt et lite rom inne på laben der jeg, så slapp å sitte ute på venterommet til utstillig heldigvis! Ta med noe å gjøre, for de to timene virker som en halv dag[:'(]

Har ikke lyst til å si så mye mer om min opplevelse av det der, for syns du nesten får oppleve set selv. Ikke for å være ekkel det asså, men jeg vet om folk som har tatt testen uten å bli dårlig eller kvalm eller noe[:)] Lurer du på noe kan du bare sende en PM[:)]

Lykke til, husk at det her varer i et par timer bare[:)] Etterpå kan du løøøøpe i kiosken og kjøpe mat! Aldri vært så godt med grillpølse før[:D]

ORIGINAL: snuppa80

Slapp av, jeg trur IKKE du må drikke en halv liter[:D] Jeg har tatt testen to ganger i svangerskapet, og har måtte drikke ca 200 ml (1.5 glass) med sukkervann.

Det er ikke til å legge skjul på at det smaker helt for J***** søtt, og du får ikke lov å drikke en eneste slurk vann etterpå for å få vekk smaken (fikk hvertfall ikke jeg).

Jeg fikk tildelt et lite rom inne på laben der jeg, så slapp å sitte ute på venterommet til utstillig heldigvis! Ta med noe å gjøre, for de to timene virker som en halv dag[:'(]

Har ikke lyst til å si så mye mer om min opplevelse av det der, for syns du nesten får oppleve set selv. Ikke for å være ekkel det asså, men jeg vet om folk som har tatt testen uten å bli dårlig eller kvalm eller noe[:)] Lurer du på noe kan du bare sende en PM[:)]

Lykke til, husk at det her varer i et par timer bare[:)] Etterpå kan du løøøøpe i kiosken og kjøpe mat! Aldri vært så godt med grillpølse før[:D]

håper virkelig det bare er ett og ett halvt glass da,ja de har ett sånt lite vente rom inne på labben,samboeren skal få være med meg,litt flaut vist jeg begynner å spy og sitter der alene.[&:] hadde 7.3 sist jeg målte blodsukkerer og det var på fastende kl 9.15 om morgen,var jo ikke noe høyt det da. men før jul var det på over 11 om morgen. men da hadde jeg jo spist pepperkaker om kvelden.

Ja forresten! Jeg drakk også bare ett og ett halvt glass.. Ikke flere liter!

De var hvertfall flinke til å passe på meg der[:)] Første jeg spurte om andre gangen jeg tok testen var jo hvor doen var[:D]

Detta klarer du så bra så! Er jo greit å få det sjekka da, begge mine tester var negative, og blodsukkeret har vært fint både fastende og ikke-fastende. Bare kroppen min som skiller ut altfor mye sukker uansett hva jeg har i meg. Dumme nyrer[:'(]

Jeg skal ta sånn test på mandag, for å sjekke om jeg har fått diabetes..
De har klart og spore det langt tilbake i tid under svangerskapet... gruer meg til å drikke så søtt....

Ærsj.....[:'(]Nå begynner jeg å gru meg jeg også. hadde svangerskapsdiabetes med begge to sist.... og nå fikkk jeg vite at jeg skal til sann glukose test i uke 20 ca..[:'(]
er i uke 12 pluss 6 dager så det er en stund til enda... men ser ikke akkurat frem til det...

Edvine

ORIGINAL: Nusse76

Smaker som flytende marsipan synes jeg..Får håpe du ikke har fått diabetes da.Lykke til!!!

ja får virkelig ikke håpe jeg har fått svangerskapsdiabetes,har en venninne som fikk det på slutten av sitt svangerskap,hun har no fått diabetes 2. gruer meg veldig.

jeg er jo søtsyk til tider da,men sluttet jo og røyke i uke 12 og da måtte jeg bare ha noe i munnen.

ORIGINAL: Lailao

Det smaker ikke noe serligt, veldig søtt og lunket. Jeg måtte drikke 2 dl på under 5 min,så jeg fant ut at det var bedre å styrte det i seg en å pine seg igjenom det...

Desverre fikk jeg i dag beskjed om at jeg er helt på grensen til sv.diabetes.. Ikke morro å høre,men det kommer til å bli nøye oppfølgt[8|]

ja så da er jo det egentlig bare og kutte ut det søte da,leve på kanin føde. neida,leve normalt må man jo. eller??

Jeg har fått beskjed av jordmor om å kutte ned på det søte fordi jeg har så mye utslag på urinprøvene... Har blitt flinkere ja, men ikke flink nok[&:] Det jeg tenkte når jeg satt og ventet på svar, var at om ikke annet så er det en god mulighet til å legge om kostholdet. Må jeg legge om må sambo og, så vi hadde hvertfall blitt sunne mennesker![:)] Og når babyen er ute kan det hende diabetesen forsvinner med den!

Søk litt på svangerskapsdiabetes, så ser du litt hva det går ut på i fohold til mat og sånn[:)]

ja er nok en del som må forandres da. håper bare at prøven i morgen er fin.

ja lykke til i morgen kjersti,vi får krysse fingrene for at vi ikke har svangerskaps diabetes. skal til legen 09.15 i moegen tidlig,måtte sitte til 11.30.

Back
Topp