Sukkerbelasting

hestehviskeren

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Da er sukkerdrikken inntatt og jeg er klar for 2 timer på legekontoret. Har tatt med meg film, så da går det nok fort.

Jeg er veldig spent på resultatet. Krysser fingrene for at det ikke påvises SD nå og helst ikke resten av svangerskapet heller.

ÅHHHH håper det gikk bra!

Ble litt nysgjerrig :) hva er dette og hvordan foregår det? :)
Helt fersk innen alt med svangerskap å gjøre, det er jo så mye vite/tenke på! :D

Hehe ikke rart da :p
Hvordan gikk det? :)
ÅHHHH håper det gikk bra!

Vet ikke hvordan det gikk da de bare sendte inn til lab. Men legen tenkte at det gikk bra siden jeg og fortalte at jeg har fulgt opp blodsukkeret selv og endret kosthold. Og om jeg er flink å fortsetter med lav GI mat som jeg gjør nå så går det nok bra resten av svangerskapet. Og det store og fine er at hun var stolt av meg for hvor hvor flink jeg har vært de siste tre ukene! :)) det var godt.

Er uansett henvist og fått time hos Ahus for oppfølging resten av svangerskapet pga risikosvangerskap.

Ble helt utslitt og måtte sove når jeg kom hjem og ;) hehe. Kall meg bare murmeldyr.

Ble litt nysgjerrig :) hva er dette og hvordan foregår det? :)
Helt fersk innen alt med svangerskap å gjøre, det er jo så mye vite/tenke på! :D

Det tas fastende blodsukker og så tas det blodsukker 2 timer etter inntak av 75 ml med sukkervæske. Disse to timene skal en bare sitte i ro.

Dette ble gjort tidlig i svangerskapet nå siden jeg fikk svangerskapsdiabetes i sist svangerskap.

Det tas fastende blodsukker og så tas det blodsukker 2 timer etter inntak av 75 ml med sukkervæske. Disse to timene skal en bare sitte i ro.

Dette ble gjort tidlig i svangerskapet nå siden jeg fikk svangerskapsdiabetes i sist svangerskap.

Okei :) da skjønner jeg! Blir så nysgjerrig når det er så mye nytt å tenke på :D man vil jo ha med seg alt! :p

Takk for svar! :D

Okei :) da skjønner jeg! Blir så nysgjerrig når det er så mye nytt å tenke på :D man vil jo ha med seg alt! :p

Takk for svar! :D

Bare hyggelig:) Dette gjøres normalt bare hvis det oppdages sukker i urinen flere ganger ved svangerskapskontroller. Og vanligvis kommer ikke de så ofte før i slutten av svangerskapet. Spis sunt og hold deg i aktivitet så går det bra. :)

Vet ikke hvordan det gikk da de bare sendte inn til lab. Men legen tenkte at det gikk bra siden jeg og fortalte at jeg har fulgt opp blodsukkeret selv og endret kosthold. Og om jeg er flink å fortsetter med lav GI mat som jeg gjør nå så går det nok bra resten av svangerskapet. Og det store og fine er at hun var stolt av meg for hvor hvor flink jeg har vært de siste tre ukene! :)) det var godt.

Er uansett henvist og fått time hos Ahus for oppfølging resten av svangerskapet pga risikosvangerskap.

Ble helt utslitt og måtte sove når jeg kom hjem og ;) hehe. Kall meg bare murmeldyr.
Åh ok :) husker ikke hva de gjorde når de tok på meg :) det er 8 år siden :p men så bra at hun var stolt av deg da :D du har vert flink :D
Så krysser jeg fingrene for at prøvene er kjempe fine :D

Fikk du ikke vite det med en gang? Så rart.. Du får nok svaret snart nok :-) Krysser fingrene for deg :-)

Fikk du ikke vite det med en gang? Så rart.. Du får nok svaret snart nok :-) Krysser fingrene for deg :-)

De manglet sticks til den maskinen de hadde der slik at jeg fikk ikke vite noe med en gang. Glemte å måle når jeg kom hjem fordi jeg var så sykt sulten og trøtt...

Tusen takk AlliMac686. Er nicket fra tv serien? Frøken McBeal?

Håper testene viser at alt er fint. Skal selv ta dette lenge ut i svangerskapet. Rundt uke 22 tror jeg.

Back
Topp