Sukker..

Flink du er! Det værste er jo nettop det du skriver! Kaker, sjokkis og alt annet som er digg! Er så mektig lei av å måtte passe på dette hele tiden! Gleder meg til jeg ikke lenger har sv.dia! Da skal jeg kose meg litt ekstra!! ;)
Ja, ser den! Og du har jo holdt ut lenge! Jeg kan unne meg en liten sjokoladebit eller kjeks med ost en gang i blandt - synes jeg fortjener det innimellom.. men jeg har jo ikke sv.dia.. tror påsken muligens blir litt værre :-P men får ta det som det kommer.. får ta bakinga når mini er ute og kose meg skikkelig den første tiden da.. selv om jeg ikke må ta helt av..!

Her ligger babyen 27% over normalen, men alle blodprøver/belastning er ok. Det er veldig store babyer på faren sin side, han selv var 4.7 når han ble født.
De sier jo at pappaen sine gener påvirker vekten mye.

Her ligger babyen 27% over normalen, men alle blodprøver/belastning er ok. Det er veldig store babyer på faren sin side, han selv var 4.7 når han ble født.
De sier jo at pappaen sine gener påvirker vekten mye.
Godt å høre at det er flere!!

ALT, absolutt ALT vi har i oss, får den lille også i seg. Mister litt lysten på alt søtt med tanke på at en såå liten kropp også får i seg sukkeret. Det samme gjelder egentlig salt mat også ...Oppskåret frukt og særlig grønnsaker er et større inntak her. Men alt med måte..
Og jeg er ikke streng meg selv.det bare frister ikke ..og da er ikke kroppen hverken vant eller sugen etter alt et søte.

Nei, ligger på normalen.. fikk bare beskjed om å kutte ned på søtsaker, og spise variert.. kuttet ned på juice, youghurt, saft osv også.. men iom jeg har begynt å kaste opp igjen har jeg drukket endel saft for å få i meg væske.. men nå går det mer i vann igjen.. tenker for min del at frukt er bedre enn søtsaker.. måtte kutte ned pga sukker i urinen..

Gikk til diabetes sykepleier sist gang pga. sukker i urinen. Fikk beskjed om maks en frukt om dagen eller maks en halv banan. Frukt er visst en større synder enn mange er klar over! Fant ut at grønnsaker, spesielt blomkål og brokkoli regulerte veldig bra så få i deg mye av det!

Gikk til diabetes sykepleier sist gang pga. sukker i urinen. Fikk beskjed om maks en frukt om dagen eller maks en halv banan. Frukt er visst en større synder enn mange er klar over! Fant ut at grønnsaker, spesielt blomkål og brokkoli regulerte veldig bra så få i deg mye av det!
Jeg er klar over det.. 5 om dagen er jo faktisk 2/3 grønnsaker - noe ikke alle er klar over.. :-) jeg har i alle fall blitt flinkere, selv om jeg ikke er "flink nok"

Jeg er sikker på at jeg er avhengig av sukker. Har spist og spiser sunt i svangerskapet, men må innrømme at jeg spiser mye sjokolade og søtsaker nå i tredje semester. Jeg spiser generelt mye, for jeg er sulten hele tiden. Jeg kan til og med våkne på natta av at jeg er sulten nå. Pga at gutten var 20% større enn normalen på vekstestimeringen for 3 uker siden, prøver jeg å unngå sukker, men det er en prøvelse! Jeg er generelt slank, og har kun mage nå egentlig. Gått opp 13 kg ila sv.skapet. Men jeg ønsker jo ikke få et "sukkerbarn". Andre her som spiser mye søtsaker og som ikke klarer å være "flink"?
Spiser altfor mye søtt.... :-(
Har ikke matlyst. Lettere med sjokoladebit enn middag... Orker ikke ha dårlig samvittighet.
Men spiste mye søtt med forrige også. Fikk baby på 3200 gram, ikke noe urolig.
Men nå venter jeg gutt, og de tåler visst mindre? Men håper det går bra denne gangen også. :-)

Fra i går begynte jeg med sukkerstopp! Nå skal jeg være flink siste ukene. Skal på ny vekstestimering på fredag også, så vil prøve å gjøre mitt for at lillegutt kanskje heller mer mot normalen på vekstkurven. Så nå er det vann med sitron i som tørstedrikke istedenfor melk og juice, og matvarer uten sukker. Og selvsagt masse fisk og grønnsaker!

Back
Topp