Sukker..

Ellise

Flørter med forumet
Jeg er sikker på at jeg er avhengig av sukker. Har spist og spiser sunt i svangerskapet, men må innrømme at jeg spiser mye sjokolade og søtsaker nå i tredje semester. Jeg spiser generelt mye, for jeg er sulten hele tiden. Jeg kan til og med våkne på natta av at jeg er sulten nå. Pga at gutten var 20% større enn normalen på vekstestimeringen for 3 uker siden, prøver jeg å unngå sukker, men det er en prøvelse! Jeg er generelt slank, og har kun mage nå egentlig. Gått opp 13 kg ila sv.skapet. Men jeg ønsker jo ikke få et "sukkerbarn". Andre her som spiser mye søtsaker og som ikke klarer å være "flink"?

Guilty! Spiser en del sukker og det aller værste å holde seg unna er brus:/ uff uff
Gi meg viljestyrke! Så vanskelig å holde seg unna.

Gjorde det frem til jeg fikk beskjed fra legen om å holde meg unna sukker - det er tøft til tider, men prøver så godt jeg kan. Spiser god frukt (melon og ananas og kiwi og eple) for å ta det værste søtsuget.. gått opp like mye som deg.. ligger du over på symfysemål også? Jeg har ikke tatt vekstestimering..

Mye sukker her å dessverre:( Og er som deg redd for å få et sunkerbarn!! Men det er så vanskelig! For har lyst på søtt hele tiden...

Gjorde det frem til jeg fikk beskjed fra legen om å holde meg unna sukker - det er tøft til tider, men prøver så godt jeg kan. Spiser god frukt (melon og ananas og kiwi og eple) for å ta det værste søtsuget.. gått opp like mye som deg.. ligger du over på symfysemål også? Jeg har ikke tatt vekstestimering..
Ja, jeg ligger litt over på symfysemål. Og han er som sagt 20% større enn normalen, så skal på ny vektestimering uke 37. Jordmor/legen spurte etter estimeringa om jeg spiser mye sukker. Følte meg som verdens dårligste mamma da jeg måtte innrømme at det ble en del søtsaker (men egentlig ikke såå ille heller..) Fikk beskjed om å kutte ned på f.eks juice (som inneholder like mye kalorier som brus), mindre frukt og mer grønnsaker. Og selvsagt søtsaker som kaker og godteri. Men kunne vært flinkere... Ligger du over på symfysemål?

Ja, jeg ligger litt over på symfysemål. Og han er som sagt 20% større enn normalen, så skal på ny vektestimering uke 37. Jordmor/legen spurte etter estimeringa om jeg spiser mye sukker. Følte meg som verdens dårligste mamma da jeg måtte innrømme at det ble en del søtsaker (men egentlig ikke såå ille heller..) Fikk beskjed om å kutte ned på f.eks juice (som inneholder like mye kalorier som brus), mindre frukt og mer grønnsaker. Og selvsagt søtsaker som kaker og godteri. Men kunne vært flinkere... Ligger du over på symfysemål?
Nei, ligger på normalen.. fikk bare beskjed om å kutte ned på søtsaker, og spise variert.. kuttet ned på juice, youghurt, saft osv også.. men iom jeg har begynt å kaste opp igjen har jeg drukket endel saft for å få i meg væske.. men nå går det mer i vann igjen.. tenker for min del at frukt er bedre enn søtsaker.. måtte kutte ned pga sukker i urinen..

Nei, ligger på normalen.. fikk bare beskjed om å kutte ned på søtsaker, og spise variert.. kuttet ned på juice, youghurt, saft osv også.. men iom jeg har begynt å kaste opp igjen har jeg drukket endel saft for å få i meg væske.. men nå går det mer i vann igjen.. tenker for min del at frukt er bedre enn søtsaker.. måtte kutte ned pga sukker i urinen..
Ok! Vi får prøve å være så flinke vi kan! Heia oss :-) han mini-Keiko kommer sikkert ut med sukkerabstinenser så jeg får smugle inn litt sukker på fødeavdelingen og blande med morsmelken :-D

Ok! Vi får prøve å være så flinke vi kan! Heia oss :-) han mini-Keiko kommer sikkert ut med sukkerabstinenser så jeg får smugle inn litt sukker på fødeavdelingen og blande med morsmelken :-D
Hehehe.. hjelper ikke med alle bilder av deilige boller og kaker og søtsaker her inne ;-) men vi skal klare det! Ikke så lenge igjen nå! :-)

Jeg har sv.dia og har fått beskjed om at jeg må holde meg unna alt som har med sukker å gjøre! Og da også frukt! Kan kun spise ett eple eller en annen frukt (ikke banan) for dagen.. :( skikkelig kjipe greier ... Så her har jeg vært på lavkarbo siden uke 20! Har veldig lyst på søtsaker og unner meg en sjokoladebit her og der...

Jeg har også en i magen som er da 16% større enn gjennomsnittet :)

Jeg har sv.dia og har fått beskjed om at jeg må holde meg unna alt som har med sukker å gjøre! Og da også frukt! Kan kun spise ett eple eller en annen frukt (ikke banan) for dagen.. :( skikkelig kjipe greier ... Så her har jeg vært på lavkarbo siden uke 20! Har veldig lyst på søtsaker og unner meg en sjokoladebit her og der...

Jeg har også en i magen som er da 16% større enn gjennomsnittet :)
Så kjedelig! Jeg har aldri blitt testet for sv.dia, litt rart. Skal du på flere vekstestimeringer før fødsel?

Jeg er også gla i snop. Prøver å begrense meg, men av og til sklir det helt ut.

Jeg er sukkerholiker. Prøver å holde meg unna brus men blir ca 3 store flasker i uka. Dilla på tressis så får ca 2 liter på 2 uker. Coco pops til frokost hvertfall 3 ganger i uka og smågodt her å der.
Prøver å holde meg unna men blir trekt mot godteskuffen. Sulten konstant!
Var litt flink forrige uke og kjøpte druer og banan men plutselig sto jeg å lagde brownies så den er blitt spist sakte men sikkert.
Heldigvis er det bare jeg som har fått vekta da jeg kar lagt på meg hvertfall 16 kg og mini i magen var bare rundt 2300 nå uke 34.

Enormt mye sukker og usunt nå i tredje trimester. Når jeg var kvalm var det om og gjøre å få seg ettellerannet,samme hva. Når kvalmen endelig ga seg så har jeg bare gitt f og spist det jeg har hatt lyst på :p er vanligvis litt hysterisk i forhold til økologisk,ren og sunn mat. Må til en skikkelig skjerpings her etter babyen er født :p

Hvis du skal unngå sukker må du også passe på inntaket av frukt dessverre! Mye mer sukker i det enn man er klar over :(

Hvis du skal unngå sukker må du også passe på inntaket av frukt dessverre! Mye mer sukker i det enn man er klar over :(
Jada. Spiser bare litt en kveld iblandt.. et par skiver melon/ananas, eller et eple.. men hun sa at jeg kunne beholde vanlig kosthold, men droppe kaker, godis, brus osv.. så jeg er ikke så veldig bekymret

Jada. Spiser bare litt en kveld iblandt.. et par skiver melon/ananas, eller et eple.. men hun sa at jeg kunne beholde vanlig kosthold, men droppe kaker, godis, brus osv.. så jeg er ikke så veldig bekymret
Flink du er! Det værste er jo nettop det du skriver! Kaker, sjokkis og alt annet som er digg! Er så mektig lei av å måtte passe på dette hele tiden! Gleder meg til jeg ikke lenger har sv.dia! Da skal jeg kose meg litt ekstra!! ;)

Blitt alt for mye søtt!! Spent på om han er stor når han kommer ut, eller om det er jeg som får alt på ræva :p ligger ikke over på sf-mål da. Ligger lavere enn med storebror så er egentlig okke så nervøs. De tar til seg det de trenger ;)

Back
Topp