Sukker vs kunstig søtning

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Hva foretrekker dere voksne? Og tenker dere likt angående barna?

Jeg drikker kun light brus, men barna får aldri kunstig sukker. Nå får ikke de brus akkurat, men sånn generelt sett. :joyful:

Prøver å begrense begge deler for både meg og ungen, men kunstig søting får han ingenting av siden han er under 3 år. Må si det er helt nytt for meg at kunstig søtstoff skal unngås til de minste, men nå som han er over et år kan han jo få mat med litt honning som søtning så det gjør det lettere å unngå hvitt sukker.

Jeg får hodepine av Aspartam, så her går det i sukker. Dermed blir det det samme for ungene.

Jeg går for sukker! - Pepsi Max får magen min til å rumle og bråke, så tar ikke det som et godt tegn...

Bedre med "rent" sukker i moderasjon

Får også grusomt hodepine av aspartam, men er ikke voldsomt glad i sukker, så jeg bruker suketter i te. Liker natreen på smaken.
Tenkt på å kjøpe sukrin til baking, men ikke kommet så langt.

Prøver å begrense begge deler for både meg og ungen, men kunstig søting får han ingenting av siden han er under 3 år. Må si det er helt nytt for meg at kunstig søtstoff skal unngås til de minste, men nå som han er over et år kan han jo få mat med litt honning som søtning så det gjør det lettere å unngå hvitt sukker.

Dette visste ikke jeg heller, før du sa det nå egentlig... Jeg kjenner bare at jeg ikke ønsker å putte kunstig søtning i barna mine siden.. det er kunstig... Mitt barn er 8 år, og spør nå av og til etter cola zero f.eks... liker det ikke...

Jeg personlig vil ha kunstig søtning og unngår sukker så langt det lar seg gjøre.
Mannen og ungene vil ha sukker

Jeg har alltid valgt vanlig sukker, får vondt i magen av for mye kunstig søtning. Mannen har samme holdning, foretrekker vanlig sukker. Dermed er det ikke aktuelt med kunstig søtning til ungene heller, da vi ikke har slike produkter i hus.

Sukker. Jeg liker natreen, men har det kun på havregrynsgrøt. Jeg kjøper yoghurt med kunstig søtning til meg selv av og til. Ellers bruker jeg ikke kunstig søtning.

Jeg drikker Pepsi Max, mannen drikker saft uten sukker. Til guttungen foretrekker vi naturlige alternativer, stort sett vann og juice blandet med vann til spesielle anledninger. Til matlaging og baking bruker jeg bare sukker og reduserer mengden hvis jeg synes det blir for søtt.

Bruker flere varianter av sukring, honning og sukker. Ser flere kommenterer aspartam, men vil bare påpeke at det ikke er farlig med mindre man inntar enorme mengder. Men man kan jo f.eks. reagere på kullsyren som er i Pepsi Max (noe mannen min gjør), og det er ikke noe behagelig. Tenker at det er mengden som er farlig, og ikke selve søtningen :-)

Her går det i sukker. Får og vondt i magen av kunstig, spesielt godteri uten sukker

Med unntak av i brus går det mest i vanlig sukker. Brus drikker jeg helst med kunstig søtning. Rart at det er så forskjell for meg, men det er nå sånn :hilarious:

Siden min er under 3 får han ikke kunstig søtning, og det lille han har smakt av brus har vært sukkerbrus, men han syns det er forferdelig ekkelt. Rygger unna om vi drikker noe med bobler, så det fungerer veldig greit.

Back
Topp