Sukker i urin ?

spiren2

Forumet er livet
Septemberlykke 2015
Kjenner jeg er litt bekymret. Var hos legen på mandag, leverte urinprøve som vanlig. Fikk beskjed at det var litt sukker i urin + litt bakterier, de sendte den til dyrking. Legen sa ingenting om det? Hvilken betydningen dette hadde? De målte også blodsukkeret mitt, å det var fint. Jeg har ikke gått opp i vekt. Så hva betyr dette? :(

Trur ikke alltid dette trenger å ha stor betydning, for tror det er noe med at utskillelsen av sukker når man er gravid kan bli litt dårligere uten at det trenger å ha noe å si for sukkerinnhold i blodet, kan være nok at du spiste noe med en del sukker dagen før prøven, men er vel noe med at de bør sjekke det videre i forhold til risiko for svangerskapsdiabetes :) jeg har tatt glukosebelastning i uke 9 og skal ta igjen i uke 28 fordi jeg hadde mye sukker i urinen på slutten i forje svangerskap, og da er risikoen for diabetes større denne gangen. Men som sakt, kan bare være at utskillelsen av sukker i nyrene er litt nedsatt nå når du er gravid, og det skilles litt uti urinen uten at blodet ditt er ppåvirket :)

... Og jeg har null riaikomomenter for svangerskapsdiabetes, men noeN får det vist forde :)

Jeg har nyrefeil, så mine nyrer er svært defekte, så det er ekstra belastene for meg å være gravid, så det kan jo være derfor det var sukker i urin? Også spiste jeg sjokolade kvelden før :p men hun ene på legekontoret sa at de som har sukker i urin, får veldig store barn :O så jeg ble jo veldig skremt ...

Jeg har nyrefeil, så mine nyrer er svært defekte, så det er ekstra belastene for meg å være gravid, så det kan jo være derfor det var sukker i urin? Også spiste jeg sjokolade kvelden før :p men hun ene på legekontoret sa at de som har sukker i urin, får veldig store barn :O så jeg ble jo veldig skremt ...
du har nok en god forklaring der, for hvis nyrene dine ikke er helt i god stand fra før vil de kanskje ikke skille ut sukkeret så godt de burde, men så lenge blodsukkeret ditt er bra, så er det jo ikke noe fare for høyt blodsukker. Og jeg tror uten å vite helt sikkert at det er høyt blodsukker som kan ses ved en sammenheng med store barn. Jeg hadde masse sukker i urinen på slutten og sønnen min var 3800kg og 50 cm. Men de på føden spurte om jeg hadde diabetes fordi sønnen min så litt diabetes unge ut, altså litt kompakt og stor, men dette jevnet seg ut de første ukene, da gikk han ned til normalen :)

Okei, får prøve å slappe av og ikke tenke så mye på det :) blir helt stresset, hehe :p skal heldigvis til JM om 1 uke, så skal snakke med henne om det ;)

Det er mange gravide som har noen episoder med sukker i urinen uten at det trenger å være noe, men du skal jo få ta glukosebelastning for å finne ut av det da? Lykke til! :)

Om det er forurenset urin (lite urin som kommer, første delen av urin etc) får man ofte utslag på leukocytter :)

Det er mange gravide som har noen episoder med sukker i urinen uten at det trenger å være noe, men du skal jo få ta glukosebelastning for å finne ut av det da? Lykke til! :)

De nevnte ingenting om den glukose testen. Bare at de skulle sende den til dyrking siden det også var bakterier der.

skal veldig lite til for å gi utslag på sukker i urinen, jeg spiste en gang en skive med syltetøy før kontroll, måtte da ta glukosebelastning :p gjør aldri den feilen igjen!

så godt mulig det var pga sjokoladen du spiste. og bakterier kan være tegn på urinveisinfeksjon, derfor sender de til dyrkning når man er gravid :)

Back
Topp