Styr med mat..

kmkm

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Flere som sliter med mat for tiden? Her har jenta vår plutselig begynt å krangle sånn med maten. Tidligere har alt gått ned på høykant, nå er hun veldig selektiv og spiser helst bare det hun liker best. Slikker pålegget av brødskiva :p Middag er håpløst, hun nekter å bli matet med skje og skal hun spise selv så ender ALT på gulvet. Smaker litt og spytter ut igjen. Alt hun tidligere har likt også. En stund funka brødskive kun om hun fikk hele brødskiva og tok biter selv, men nå må den deles i småbiter igjen. Vanskelig å henge med :p Hun spiser også mye mindre nå enn for en måneds tid siden, det bekymrer meg ikke så mye, men jeg blir så frustrert av at hun aldri vil ha mat! Hun virker aldri sulten, helt uinteressert i å spise, vil bare leke med maten..

Er det noen gode råd å finne? Jeg vil liksom ikke begynne allerede nå å "gi etter" og gi henne det hun liker aller best (frukt og yoghurt..) til hvert måltid bare for at hun skal spise. Går dette over? :p Hun har vært småspist i perioder før, men aldri så ekstremt og så lenge..
 
Er nok en fase...
 
Back
Topp