Styggeste dialekten dere vet om?

*Prinsessa skrev:
Det er mange grusomme uforståelig dialekter her til lands eller skal jeg si språk. For jeg hørte en dialekt engang som jeg ikke skjønte et kvekk av.

Selv har jeg dialekt og skjønner ofte flere dialekter enn det bokmålsfolket gjør.

Satt på flyet med ei dame som hadde en litt merkelig dialekt, den var vel mer rar en direkte stygg, men hun var fra vestlands kanten et sted tror jeg. tror hun sa saoooola til sol hehe.

det er fryktelig mange små øyer og kommuner rundt omkring på vestlandet, og blir da veldig mange forskjellige stile-dialekter

Jeg hater min dialekt! Den høres utrolig fæl ut når jeg hører den på radio eller tv... Værre dialekt skal du lete lenge etter!

Østlandsk generelt, offf

MGA skrev:
Østlandsk generelt, offf

Og hva menes med det da? Alt fra Alvdal til Sandefjord da? Det er jo haugevis av forskjellige dialekter på Østlandet. 

Blir jo omtrent likt som hvis jeg skulle sagt at jeg synes nordnorsk er stygt, altså alt fra Mo i Rana og til Finnmark. Er ganske mange forskjellige den veien.

Gjøvikdialekt... Også kjenner jeg at karmøysk, totensk, trøndersk og stavangersk ikke er det vakreste jeg vet. Kan vel heller ikke skryte på meg at jeg synes det snakkes så deilig i grenland..

Labambie skrev:

MGA skrev:
Østlandsk generelt, offf

Og hva menes med det da? Alt fra Alvdal til Sandefjord da? Det er jo haugevis av forskjellige dialekter på Østlandet. 

Blir jo omtrent likt som hvis jeg skulle sagt at jeg synes nordnorsk er stygt, altså alt fra Mo i Rana og til Finnmark. Er ganske mange forskjellige den veien.

Blir jo nesten som å si at Trøndersk er stygt :P

Blir nesten fornærma jeg:P Skal ikke dukke opp på noe BV-treff med det første iallfall.

Løsa skrev:
Blir nesten fornærma jeg:P Skal ikke dukke opp på noe BV-treff med det første iallfall.

Målet mitt er visst ikke særlig populært, det heller. Jeg stemmer for eget landstreff beregnet på oss som radbrekker det norske språk med våre grusomme dialekter.

Bergensere og rogalendinger (med unntak av karmøy og haugesund) *grøss*
En del dialekter fra sogn og fjordane er sjarmerende :)

permanenta skrev:
Bergensere og rogalendinger (med unntak av karmøy og haugesund) *grøss*
En del dialekter fra sogn og fjordane er sjarmerende :)

FrkPedersen skrev:

Løsa skrev:

Målet mitt er visst ikke særlig populært, det heller. Jeg stemmer for eget landstreff beregnet på oss som radbrekker det norske språk med våre grusomme dialekter.

Den er jeg med på! Æ mene, denj e æ me på!

Trønder dialekta.

Alle dialekter i Rogaland kan jeg ikke fordra. Selv har jeg en trasig og 'personlighetsløs' dialekt. Jeg snakker som jeg skriver uten noen indikasjon på hvor jeg er ifra...
Dialekter fra Sogn og Fjordane er de fineste som fins :)

Senator Malin skrev:
Nordlenning (type Finnmark), trøndersk, "totensk" og møredialekta

hehe, koslig:p gubben er finnmarking og jeg fra møre:D

Cosacita skrev:
Alle dialekter i Rogaland kan jeg ikke fordra. Selv har jeg en trasig og 'personlighetsløs' dialekt. Jeg snakker som jeg skriver uten noen indikasjon på hvor jeg er ifra...
Dialekter fra Sogn og Fjordane er de fineste som fins :)

Nåååh ;) takk :p

det må være Trønderdialekta, Buskruddialekta og enkelte nordlandsdialekter og finnmarksdialekter..

jeg prater selv en blanding av oslo og fredrikstad.

Sørlandsdialekt syns jeg er SUPER sjønn! Kjedelig dialekt på Østlandet (bokmålsdialekt)
Er selv fra Vestlandet, men bosatt i Buskerud!

Aner ikke hvilken dialekt det er, men det er den Jorun Stiansen(Hun fra idol) har. Åh, grøss, den er helt for J%&#"/(=!!

Skravlan skrev:
Aner ikke hvilken dialekt det er, men det er den Jorun Stiansen(Hun fra idol) har. Åh, grøss, den er helt for J%&#"/(=!!

hun er jo fra vennesla. haha. hun snakker jo KAV da. mange vendøler som har sjarmerende dialekt. men hun snakker som en 70 år gammel innbarka en...  så enig med deg

Back
Topp