Stupedamas dagbok

x1xStupedama

Glad i forumet
Hei!
Jeg er rimelig ny her på forumet. Grunnen til at jeg er her, er at jeg nå har kuttet ut p-plasteret, og tenker veldig på å prøve å bli gravid snart. Jeg er akkurat ferdig med den siste falske mensen, så nå venter jeg på at kroppen skal tilbake til det normale. Vi skal gifte oss i sommer, og hadde egentlig ikke tenkt å bli gravide før etter det. Men så er jeg alltid litt tidlig ute, og av frykt for at dette tar lenger tid enn vi håper på, fant vi ut av vi like så godt setter i gang med det samme.

Tenker ikke å begynne med eggløsningstester o.l. ennå, mer bare å ha sex når vi vil, men uten prevensjon. Har ikke lyst at det skal bli stress. Det passer egentlig bra om ikke noe skjer før bryllupet, men om det gjør det, regner jeg med at det er nok stoff i brudekjolen til å sy ut så jeg får plass til litt mage. :)

Er veldig spent på hvor lang tid det vil ta før jeg får mensen igjen, og om vi er fruktbare eller ei. Ingen av oss har barn fra før, så jeg aner ikke om vi en gang kan få barn. Men håper veldig på det!

Dersom jeg skulle få eggløsning regnet etter den falske mensen, vil det være neste helg. Så får vi se om det kan stemme.

Velkommen hit Stupedama[:)]
Kjekt at du starter med dagbok, da kan vi jo bli bedre kjent med deg gjennom den!

Må forresten ha masse lykke til med prøvinga! Er veldig spennende i begynnelsen av denne prosessen! Håper du snarlig får en liten spire å bære fram[;)]

Og så håper vi at du er noelunde i lage, og at EL kommer neste helg! Kos deg[:D]

Hilsen fra miss86[:)]

Takk for velkomsten! Det var hyggelig! Jeg gleder meg til denne prosessen. Med en dagbok får jeg skrevet ned noen tanker jeg gjør meg, samtidig som det forhåpentligvis vil være gøy lesestoff mens jeg går gravid en gang! Er mye jeg lurer på, men tror jeg lærer mye av dere her inne, med tanke på ulike måter å teste seg på osv. Forhåpentligvis går det fort og smertefritt! :) En god søndag til dere alle!

Velkommen inn i dagbokgjengen!
Ville bare ønske deg masse lykke til med både prøving og bryllupsplaner. Det er en helt fantastisk opplevelse å gifte seg!!!

Jeg drømte i natt at bryllupsdagen hadde kommet, men at jeg enda ikke hadde fått kjøpt mer enn brudekjolen. Verken sko, undertøy eller noe. Jeg ble litt stressa, men så sa jeg til de andre at dette er jo bare en drøm. Når jeg våkner igjen nå, er det fortsatt god tid igjen før bryllupet. Så våkna jeg da, og merka at jeg er mer klar over at jeg drømmer enn noen gang før. Drømmer en del ting som jeg er redd for at skal skje, spesielt at jeg ikke skal rekke ting. Men de siste gangene er jeg klar over at jeg drømmer, og tar ikke så tungt på det. :)

Ellers begynte jeg å måle temp i dag morges. Hadde egentlig ikke tenkt å begynne med det ennå, men jeg er en litt utålmodig sjel. Så jeg må liksom forsikre meg om at jeg ikke går glipp av EL når den kommer. Har baby i bakhodet store deler av tiden. Nå skal jeg snart på trening!

Jeg gav opp igjen tempingen. Leste at det må måles til samme tid hver morgen. Jeg jobber turnus, og liker veldig godt å sove lenge om morgenen når jeg kan. Så da dropper jeg det.

Er det forresten noen som vet om fruktbarhet er arvelig? Min mor hadde null problem med å bli gravid med meg og mine søsken. Og forloveden min er fra en søskenflokk på åtte. Så om det er arvelig, ligger vi vel egentlig godt an!

Lurer også på om det vil ses på en vanlig GU om det eventuelt skulle være noe galt med meg. Hadde en for kort tid siden, og ble fortalt at alt var i skjønneste orden. Jeg tror jo ikke at noe er galt, og vi er så veldig tidlig ute i prøvingen ennå. Men jeg må liksom bare forberede meg på at det antagelig tar lang tid. Selv om jeg ikke ser hvorfor det skulle ta lenger tid for oss enn for andre. Vi er vel helt normale, i rett alder og sånn. Normalvektige, friske og sunne som jobber og trener. Håper veldig at jeg snart blir gravid.

Nå er det noen dager siden sist jeg skrev her. Jeg har fortsatt ikke peiling på når EL kommer/har vært. Tok en test for sikkerhets skyld for noen dager siden, og den var selvsagt negativ.

Men vi har snakket om at vi egentlig ikke vil bli gravide før etter bryllupet. I tilfelle jeg blir dårlig under graviditeten, er det dumt mtp alle bryllupsforberedelser og selvsagt også selve dagen. Men som sagt, jeg er utålmodig og vil helst med en gang.

Vi bruker jo ikke noe prevensjon nå, så det kan jo faktisk skje. Forloveden min er litt ambivalent, om han vil vi skal vente eller ei. Men han vil ikke bruke prevensjon, så da risikerer vi jo en baby! :) Kanskje er EL nå?

I går tror jeg at jeg fikk EL-slim. Har aldri fulgt med på det tidligere, men med så mye informasjon som jeg får her inne kunne jeg ikke unngå å kjenne igjen beskrivelsen. :) Tok en EL-test også. Var svakt rosa på teststripen, så vet ikke om det er en negativ test, eller om det betyr at det snart blir positiv. Skal etter EL-kalkulatoren ha EL i morgen, med det er med utgangspunkt i bortfallsmensen. Hadde vært fantastisk om jeg går rett inn i min gamle syklus igjen. Hjelper det at jeg ikke brukte p-plaster lenger enn ett år? Har alltid hatt veldig regelmessig syklus før også.

Kanskje skjer det noe inni meg i dag eller i morgen? Men det gjør ingenting om det ikke skjer noe ennå, egentlig blir jeg vel mest glad om TR kommer som jeg tror.

Det er over ei uke siden jeg sist skrev i dagboken min her. Det er ikke så mye nytt, jeg venter fortsatt på om TR kommer på mandag, eller om en g-test kan være positiv. Sist jeg skrev trodde jeg at jeg hadde hatt EL-slim. Hadde det kun den ene dagen, etter det har det bare såvidt vært utflod i det hele tatt. Så håper på at det faktisk var EL den dagen. I tilfelle var det nok mange sædceller deponert i venterommet! :)

Er veldig spent på mandagen. Det kan være litt skummelt å bli gravid nå, siden det blir bryllup i sommer. Håper i tilfelle at jeg er i fin form, og at brudekjolen kan sys ut til å passe magen.

Tenk hvis, tenk hvis...

Jeg er vel som mange andre, finner alle mulige tegn på at jeg er gravid nå. Har vært veldig hormonell i det siste. Pleier egentlig å være ganske stabil og avslappet, men i går var jeg utrolig spydig mot en gammel mann fordi han mente jeg snek i køen, noe jeg ikke gjorde... Det var skikkelig flaut, men forloveden min mente jeg var kul som gjorde det. Han har aldri noensinne sett meg slik før. Ble glad for at han ikke freaket ut, men syns det var litt ekkelt å miste kontroll på den måten. Så om jeg da er gravid hadde det vært ganske greit å ha det å skylde på. Hehe... Håper jeg klarer å holde følelsene litt mer for meg selv dersom jeg er/blir gravid.

Ellers har jeg en dag med skikkelig hodepine. Var slitsomt på jobb i dag. Har sovet nesten hele kvelden, nå måtte jeg sjekke forumet her før jeg legger meg igjen. Tidlig opp i morgen også, så er det endelig helg!

Noen som har lyst å kommentere litt i dagboka mi?

Du har funnet ut av det.. Jeg prioriterer som oftest de som skriver i dagboken min i løpet av dagen..hehehe[:D] Ellers kunne jeg vel skrevet meg ihjel!
Men, når skal IKM være? Alltid spennende det der altså[:)]

Hei og velkommen til oss her inne....Ja du går en spennende tid i møte og kan lett bli utolmodig, men håper du ikke må vente så lenge......Masse lykke til....

Hehe... Ja, kan vel ikke vente at folk skal "oppdage" meg når jeg skriver så lite som jeg gjør. Skal prøve å bli litt mer aktiv. :)

Har vel IKM på mandag tror jeg. Men det er litt i blinde, siden jeg beregner ut fra bortfallsmensen. Men hadde noe som kan tyde på EL-slim den 17. februar, så det kan jo hende at mandagen stemmer. Tenker å ta en test da, dersom ikke TR kommer. Er altså kun ved en eneste (evt) EL at vi har prøvd, så forventer egentlig at det vil ta litt tid.

Takk for kommentarer! ;)

VILLE BARE STIKKE INNOM Å ØNSKE DEG OG DINE EN SUPER HELG!!!!

I dag morges tok en jeg en g-test. Den var negativ, men det var jeg forberedt på. I følge BV kan en g-test være positiv på mandag. Men jeg kommer nok til å sjekke i morgen også. Klarer ikke la være, og har mange billige tester liggende. Kjenner meg selv godt, må ha dem tilgjengelig!

De siste dagene har jeg vært skikkelig redd for at testen skal være positiv. Tenker at det kanskje er litt for tidlig ennå. Men i neste øyeblikk håper jeg den er positiv, og dagdrømmer om hvordan jeg skal fortelle forskjellige om at jeg er gravid. Så tenker jeg at kanskje jeg aldri blir gravid...

Føler meg ikke helt rasjonell, er emosjonell til tusen! Tenker og drømmer i alle retninger, noe som ikke er helt typisk meg. Håper jeg ikke blir som dette hvis jeg blir gravid. Det har forresten vært veldig fint å se hvor mye min kjære gjør av husarbeid o.l. nå når jeg har vært litt ekstra sliten og lat. Og da jeg fortalte at jeg var nervøs for et evt positivt resultat, var han utrolig støttende. Han gleder seg visst veldig til å kunne bli far, noe som er ganske nytt. Tidligere har jeg vært den største pådriveren, nå kommer han etter for fullt! Det er utrolig godt å se, og det gjør at jeg føler meg veldig trygg på forholdet vårt ift det å kunne bli foreldre.

Dette ble et litt langt innlegg... :) Men det er godt å ha dagboka her til å legge ut litt tanker!

Tok en ny test i dag morges, som også var tydelig negativ. Vet ikke om jeg skal prøve å drøye det noen dager før jeg tester på ny. Mest sannsynlig kommer TR snart. Men kan hende har jeg ikke hatt EL i det hele tatt ennå, har jo egentlig ikke peiling. Får prøve å slappe av og ikke tenke så mye på det.

Nyter varmen fra peisen og en kald cola. Livet er herlig egentlig!

Ny test igjen i dag, fortsatt negativ. Det positive er at TR kom akkurat nå, på dagen som var forventa! Det vil si at jeg forhåpentligvis er rett tilbake i min normale syklus på 28 dager. Det ser ut som det stemte at jeg hadde EL den dagen jeg oppdaga EL-slim. Så da vet jeg hva jeg skal se etter neste gang også! Som sagt, er det egentlig en fordel å ikke bli gravid før bryllupet. Men skjer det, er jeg jo glad uansett!

Kjenner meg egentlig veldig letta nå!

Jeg var så sikker på at TR kom i går, men det ble med noen få dråper. Har fortsatt ikke kommet noe mer. Men jeg er kvalm, har ikke sovet noenting i natt. Bare vært uvel. Fikk sove litt nå på morgenen, men er fortsatt skikkelig kvalm. Pleier ikke bli så kvalm av mensen, men må vel forvente at kroppen trenger litt tid på å komme inn i syklusen igjen. Egentlig er det vel i dag jeg venter TR, dersom det er 28 dagers syklus. Så jeg får se utover dagen(e) hva som skjer. Håper i alle fall kvalmen gir seg snart!

Back
Topp