studenter med barn...?

Jeg gjør!! Men på en litt spesiell måte kanskje..

Er alenemor på fulltid (altså null pappa), og har valgt å ta dette desentralisert så jeg slipper å flytte. Dette går ut på at jeg leser det meste hjemme, men er på 3-4 ukesamlinger pr halvår. Da har jeg ordnet med dagmamma til min sønn der hvor disse samlingene er, og leier ei rorbu slik at jeg kan ha han med.

ORIGINAL: Bleiemos

Er alenemor på fulltid (altså null pappa), og har valgt å ta dette desentralisert så jeg slipper å flytte. Dette går ut på at jeg leser det meste hjemme, men er på 3-4 ukesamlinger pr halvår. Da har jeg ordnet med dagmamma til min sønn der hvor disse samlingene er, og leier ei rorbu slik at jeg kan ha han med.

Smart løsning da[:)], Jeg studerer på egenhånd skjønner du... de har sluttet å undervise alle fagene jeg tar så jeg er liksom "on my own" med full skole. Lese stoffet selv fra bunn med ingen notater, skolekammerater eller foreleser å stille spm til... men da har jeg heller ikke forelesning så jeg slipper det stresset[8D]. Og så har jeg jo datteren min i bhg til vanlig da - når ikke hun er syk[:)].

Jeg merker at når jeg hadde snuppa hos dagmamma var alt mye mer fleksibelt! Hun tilbød seg å ta hun enkelte lørdager når jeg slet, hun ønsket å ha jenten til overnatting - hun var bare helt fantastisk. Bhg har ikke så fleksible ansatte[8D]

Jeg gikk sykepleien på deltid, så jeg hadde 80% skole, 75 % jobb og baby/småbarn....[;)]

Hadde henne i bhg 3 dager i uken, og hvis jeg da hadde ettermiddagsvakt, så leste jeg om formiddagen.

De dagene hun hadde fri og var hjemme sammen med meg, så leste jeg når hun sov. Hun sluttet å sove når hun var 2 år, så det siste året ble det til at jeg tok det lette stoffet i sofaen en gang om dagen når hun fikk se litt på tv. Alt for at mamman skulle få lese litt[;)]

Men jeg må si at det er KNALLTØFFT, og jeg anbefaler INGEN å gjøre som meg! Skjønner godt at du sliter! Tid til trening, venninner og avslapning hadde jeg aldri.

God bedring til lillesnuppa di!!!!!!! Og hadde jeg bodd nært, så hadde jeg passet litt! [:D][:D][:D]

ORIGINAL: Tjukkaaa

ORIGINAL: Bleiemos

Smart løsning da[:)], Jeg studerer på egenhånd skjønner du... de har sluttet å undervise alle fagene jeg tar så jeg er liksom "on my own" med full skole. Lese stoffet selv fra bunn med ingen notater, skolekammerater eller foreleser å stille spm til... men da har jeg heller ikke forelesning så jeg slipper det stresset[8D]. Og så har jeg jo datteren min i bhg til vanlig da - når ikke hun er syk[:)].

Jeg merker at når jeg hadde snuppa hos dagmamma var alt mye mer fleksibelt! Hun tilbød seg å ta hun enkelte lørdager når jeg slet, hun ønsket å ha jenten til overnatting - hun var bare helt fantastisk. Bhg har ikke så fleksible ansatte[8D]

Ja, jeg tok allmenn påbygg "on my own" i fjor..! Mange fordeler med det også, siden man kan ta det i EGET tempo, lese ekstra på det man ikke kan, og hoppe over det man har full kontroll på! Samtidig er det jo noe med dette å kunne diskutere i klassen, man går glipp av en del viktig der.

ORIGINAL: Vand

Jeg gikk sykepleien på deltid, så jeg hadde 80% skole, 75 % jobb og baby/småbarn....[;)]

Hadde henne i bhg 3 dager i uken, og hvis jeg da hadde ettermiddagsvakt, så leste jeg om formiddagen.

De dagene hun hadde fri og var hjemme sammen med meg, så leste jeg når hun sov. Hun sluttet å sove når hun var 2 år, så det siste året ble det til at jeg tok det lette stoffet i sofaen en gang om dagen når hun fikk se litt på tv. Alt for at mamman skulle få lese litt[;)]

Men jeg må si at det er KNALLTØFFT, og jeg anbefaler INGEN å gjøre som meg! Skjønner godt at du sliter! Tid til trening, venninner og avslapning hadde jeg aldri.

God bedring til lillesnuppa di!!!!!!! Og hadde jeg bodd nært, så hadde jeg passet litt! [:D][:D][:D]

Jeg holder på med 4 året og har 2 år igjen før jeg er ferdig. Det går veldig fint å studere selv om man har barn, travelt er det, det er det ikke tvil om. Jeg skal ha ulønnet permisjon et år for å ha henne hjemme nå etter at permisjonen er ferdig, og da gjelder det å være strukturert å lese å gjøre oppgaver når tutta sover [;)]

ORIGINAL: Dollface

han går fulltid i bhg, og jeg kan med sikkerhet si at det ikke hadde gått med fulltids sykepleiestudier med han hjemme...

Signerer!! Hadde ikke hatt sjans i havet......! Respekt til de som klarer det!!

Nå har jeg kun barn hjemme to dager i uka, da... Mandag og torsdag.
Det betyr at det er lesing tirsdag og torsdag alene, og fredag med ei venninne.
Er avhengig av hjelp ca hver 3. mandag til pass til alle tre når jeg er på forelesning...

I fjor og første året mitt hadde jeg unger hjemme hver dag, så da var det ikke mest lesing...
Var ikke akkurat toppstudent og jaktet på A'er for å si det sånn ;)

2. års allmennlærerstudent, aleine med ein gutt på 2,5 og gravid med nummer 2 [:)] Det er utfordrande når
eg er i praksis og ved sjukdom, men vi får det til [:)][:)] 2 åringen går sjølvsagt i barnehage, blir nok litt meir stress
når eg skal ha babyen heime og kombinere det med studiane [;)]

Back
Topp