studenter med barn...?

Tjukkaaa

Forumet er livet
Hvor mange her inne som studerer på høyskolenivå som har barnet hjemme?

Syns jeg har sett slike påstand her inne og jeg må få vite hvordan i all verden det går! Takk[:D]

Jeg var student siste året på Høgskolen med nyfødt baby. Slitsomt, men det gikk jo greit [:)] Kidd´n var for det meste hos min mormor de dagene jeg måtte på skolen, hadde han med noen ganger også.

Jeg tar en bachelor på UiO og har en sønn på 7,5 mnd :) Går fint det, litt slitsomt til tider (særlig nå som jeg skal vere en oppgave på 4000 ord innen mandag om budsjettdisiplin i spesialisthelsetjenesten). Min samboer hadde Joa hjemme de dagene det var obligatorisk oppmøte, og ellers de dagene det passet så jeg fikk gått på forelesning :)

jeg studerer på fulltid og er 100% alene med to små.. sliiiiitsomt, men må man så må man..[;)]

han går fulltid i bhg, og jeg kan med sikkerhet si at det ikke hadde gått med fulltids sykepleiestudier med han hjemme...

Åh leste feil.. nei jeg har ikke barna hjemme..[:D]

nei jeg ser det fortsatt ikke. Hvordan får dere lest?

Er jeg bare så innmari dum som ikke kan skumlese boken 2 timer før eksamen eller?

Får dere mye hjelp da?

ORIGINAL: Cullen

Åh leste feil.. nei jeg har ikke barna hjemme..[:D]

*pjuh* godt å høre[8D]

ORIGINAL: Marlu

Elsker å være student og ha barn [:D] (har ikke prøvd noe annet da men [8D]) Legger stort sett opp dagen selv, og er svært fleksibel [;)]

I vårsemestert studerte jeg på fulltid og hadde ikke bhg plass, gikk greit det og [:)] Men frister ikke til gjentakelse [8D]

Har blitt mer strukturert da, kan ikke satste alt på et skippertak 3 uker før eksamen nå lengre [;)]

Går siste året på bachelor, begynner på master til høsten [:)]

Hvor tid på dagen leste du mens barnet var hjemme? og hvor mye leste du i gjennomsnitt en dag - eller en uke?

Har vært sånn i perioder her.. Nå går han annenhver dag i bhg, det hjelper jo [:)]

Var tøft på vårsemesteret når jeg hadde han hjemme hele tiden, skulle skrive bacheloroppgave og ha 3 eksamener. Jeg var i tillegg 2-3 mnd gravid, og var dritdårlig hele tiden [:'(] Tror jeg har fortrengt hele mai og juni, hukser ikke hvordan jeg klarte det .... [&o]

ORIGINAL: Dollface

han går fulltid i bhg, og jeg kan med sikkerhet si at det ikke hadde gått med fulltids sykepleiestudier med han hjemme...

Sign! Bare hun[:D]

jeg studerer heltid på høyskole, men det er samlingsbasert da.. har en liten kar hjemme på 8mnd. går bare bra det[:)] sambo og svigers er barnevakt når jeg er på samling.

Jeg fikk minsten i slutten av april 2009. Hadde tre eksamener i løpet av mai, og det gikk fint. Mannen var ute da også, så ble litt styr, siden vi har to skolegutter uten om, men alt går!!

Begynte som deltidsstudent om høsten igjen, og hadde Kasper med meg på skolen frem til jul. Da var han blitt så pass mobil, at det bare ikke funket. Da var han hjemme med mannen eller pappa. De reiser på samme båt, men på motsatt skift, så en av de er stort sett hjemme.

Hadde eksamen i mai, og var da ferdig utdannet adjunkt[:D]
Jeg synst det var mer bal og styr med de to eldste, for vi har ikke SFO her vi bor, så ble masse styr for å få pusslespillet til å gå opp. Måtte ta en del studiedager inn i mellom for å få det til å funke.

Sist semester hadde jeg ham hjemme samtidig som jeg studerte på fulltid. Skjønner egentlig ikke hvordan det gikk, men jeg leste når han sov og litt på kvelden og i helger. Nå er det ikke så veldig mye undervisning på jussen, så de gangene det var forelesning hadde jeg barnevakt eller mannen tok ham med på jobben noen timer.

Dette semesteret skriver jeg masteroppgave og nå har han parkplass, så da har jeg barnevakt til ham fire timer om dagen. Det kombinert med at han sover et par timer når han kommer hjem gjør at jeg får skrevet nesten det jeg trenger. Tror jeg må regne med litt helgearbeid i innspurten.

Jeg har en liten miniklisterhjerne, og tar bachelor i et fag jeg brenner for, så det hjelper. Jeg gjør litt hele tiden, men det blir selvfølgelig skippertak, og ikke setter jeg så høye mål, satser ikke på A og blir fornøyd med C eller B.

Etter fullført bachelor er planen å jobbe i et par år før jeg tar masteren, tror jeg trenger en jobbepause :)

ja... jeg ser den - det er jo litt lettere å ha et spedbarn hjemme enn en 2åring... men håpet egentlig på litt mer negative svar fra dere[8|][8D] så jeg skulle føle meg litt mer lettet over at jeg sliter med å få til skole, hus, barn, trening osv...
Jenten har nå vært syk i nesten 3 uker og bare det gjør at det ser ikke særlig lyst ut for meg til høstens eksamener[&:]

Jeg tar lærerstudier samlings- og nettbasert nå, og snuppa begynner i barnehagen på mandag. Takk gud for det, sier jeg. Og jeg har attpåtil en arbeidsledig mann. [8D]

ORIGINAL: Dollface

Jeg går 1 året på vernepleie og har guttungen hos dagmamma. Fungerer bra, men jeg har ikke noe sosialt liv da. Jeg går på skolen, samboeren henter Jonas, jeg kommer hjem, vi spiser middag, leker med Jonas. Legger han, og så leser jeg til jeg går å legger meg... Alikevel trivs jeg[:)]

Takk alle sammen for svar[:)]. Jo det går seg nok til Marlu - jeg er bare så dr**lei av å bestandig kjøre sjette gir... blir så fryktelig lykkelig til våren når jeg er ferdig med skole.

Tror jeg lider av et ekstremt tilfelle "dårlig-planleggings-syndrome" fordi jeg nekter å tro at jeg ble dum over natt for 4 år siden[8D]. Når det gjelder skole så virker det som at ingenting som ikke er planlagt kan skje - da blir det krise og nattesøkter med lesing og dritt...

Unner alle klistrehjerner sine hjerner[8D] men skulle så gjerne fått litt av det genet altså[8|][8D]

Back
Topp