Kom til å tenke på en ting… Må vi ikke ta permisjon fra studiet for å få støtte fra Lånekassen i permisjonstiden? Altså, hvis man leverer masteroppgaven til normal tid og dermed er ferdigutdannet våren 2022 -så betyr vel det at siste mnd med støtte er i juni 2022? MEN hvis man utsetter innlevering av masteroppgaven til høsten 2022 en gang (kanskje til jul?), så får man jo støtte fram til da? Jeg klarer iallfall ikke å leve på foreldrepenger fra deltidsjobben min (typ 6000kr) fra juni og til barnehagestart i januar 2023Eller går det an å ta «permisjon» fra studiet og likevel kunne levere oppgaven som planlagt i mai/juni? Og til sist: hvordan er det med veiledere og sånt hvis man utsetter innlevering av oppgaven? Er det egentlig mulig å gjøre det? Hjelpes!
![]()
jeg har forstått det som at jeg må ta permisjon fra studiet et helt år for å kunne få støtte. For meg er ikke det noe problem - jeg orker ikke stresse med studie og samtidig amme hver tredje time, det går liksom ikke! Om du skal levere til normert tid så fortsetter du vel bare som før, og får ikke støtte etter juni, men om det blir krise etter det kan du kanskje søke dagpenger? Jeg tror alle må finne sin løsning, men løsningen for meg er hvertfall å ta helt permisjon og bli ferdig med studiet året 2023! Håper du finner en løsning du blir fornøyd med!
hvordan går det ellers? Jeg føler meg som en dupp på åpent hav. Mer og mer svingende symptomer, ganske dårlig til tider. Skal på ny ul om et par uker når jeg hat rundet 12-tallet.

Eller går det an å ta «permisjon» fra studiet og likevel kunne levere oppgaven som planlagt i mai/juni? Og til sist: hvordan er det med veiledere og sånt hvis man utsetter innlevering av oppgaven? Er det egentlig mulig å gjøre det? Hjelpes!

! kan du ikke oppdatere oss her med hva Lånekassen og studieveileder sa ang alternativer?
Kan jo eventuelt prøve å ta det andre av studiet, men er redd mye er knyttet inn i hverandre, man kan liksom ikke miste en eneste del

Skal på ny ultralyd på mandag, er så spent!
Åh, oppdater oss da