Student og gravid

Så spennende studie da! Det går veldig bra med meg egentlig, har få symptomer annet enn sulten hele tiden og ganske trøtt, litt fjern og ukonsentrert. Er det mulig å opprette en egen gruppe/tråd/chat her inne? For oss gravide studenter? Veldig gøy at vi er så likt på vei ja! Skal du/dere på tidlig ul?
Er ganske ny her inne selv, og vet ikke om det går an å opprette. Blir isåfall en tråd kanskje? Jeg skal på tidlig ul i morgen faktisk, blir så spennende å se:nailbiting::rolleyes:

Er ganske ny her inne selv, og vet ikke om det går an å opprette. Blir isåfall en tråd kanskje? Jeg skal på tidlig ul i morgen faktisk, blir så spennende å se:nailbiting::rolleyes:
Åh, kan du ikke oppdatere oss på hvordan det går? Hvor langt er du på vei da? Jeg har sjekket litt rundt men det ser ut til at det ikke går an med gruppe, men at hvis vi «følger» denne tråden (det finnes en sånn knapp som heter «følg tråd», så kan vi jo bare fortsette å oppdatere hverandre i denne tråden. Min termin er 23.02.2022 - når er deres?

Åh, kan du ikke oppdatere oss på hvordan det går? Hvor langt er du på vei da? Jeg har sjekket litt rundt men det ser ut til at det ikke går an med gruppe, men at hvis vi «følger» denne tråden (det finnes en sånn knapp som heter «følg tråd», så kan vi jo bare fortsette å oppdatere hverandre i denne tråden. Min termin er 23.02.2022 - når er deres?
Det kan jeg gjøre:) Er 6+4 i morgen, termin 22.02. Men kan hende jeg blir flyttet litt på siden jeg hadde en eviglang syklus den runden. Har pcos, så har fått hjelp av fertilitetsklinikk til å få eggløsning. Vi kan godt bare fortsette å oppdatere her inne, ja!

Det kan jeg gjøre:) Er 6+4 i morgen, termin 22.02. Men kan hende jeg blir flyttet litt på siden jeg hadde en eviglang syklus den runden. Har pcos, så har fått hjelp av fertilitetsklinikk til å få eggløsning. Vi kan godt bare fortsette å oppdatere her inne, ja!
Så spennende med tidlig ul i morgen! Spent på å høre hvordan det går :)
Jeg har termin 21.02, og jeg er også med på å oppdatere i denne tråden!

Så fint! Da gleder jeg meg til å høre hvordan det går med dere! Terminene våre er per nå 21, 22, og 23 februar! ❣️

Alt bra på tidlig ultralyd i dag. Lille ble målt til 0,52cm med hjerteslag på 126 i minuttet:Heartred Fantastisk opplevelse!! Fremdeles 6+4 ca som antatt:) Skal tilbake når jeg er 11+2:D

Alt bra på tidlig ultralyd i dag. Lille ble målt til 0,52cm med hjerteslag på 126 i minuttet:Heartred Fantastisk opplevelse!! Fremdeles 6+4 ca som antatt:) Skal tilbake når jeg er 11+2:D
Gratulerer! Bor du i Oslo? Isåfall - hvilken ultralyd dro du til?

Hvordan går det med dere? Jeg skal på tul i dag kl 16! Er veeeldig spent. Med såpass få symptomer, lurer jeg jo på om det er noe der inne! Kryss fingrene for meg ☺️

Hvordan går det med dere? Jeg skal på tul i dag kl 16! Er veeeldig spent. Med såpass få symptomer, lurer jeg jo på om det er noe der inne! Kryss fingrene for meg ☺️
Går bra her! Ikke så mange symptomer jeg hellero_O Oppdater oss på hvordan det går. Lykke til:Heartred

Hvordan gikk det?
Gikk veldig bra! Liten bønne på 9,7 mm, og 155 hjerteslag i minuttet! Ble målt til 7+1, og det var såå betryggende å få bekreftet at alt var bra!

Vedlegg

• 9A8F4569-D5F8-4E9A-97F3-01351D549D7F.jpeg
    9A8F4569-D5F8-4E9A-97F3-01351D549D7F.jpeg
    149,5 KB · Visninger: 19
Gikk veldig bra! Liten bønne på 9,7 mm, og 155 hjerteslag i minuttet! Ble målt til 7+1, og det var såå betryggende å få bekreftet at alt var bra!
Gratulerer :Heartred
Gleder meg veldig til det er min tur, men vi tenkte å vente til uke 12, så jeg må nesten bare smøre meg med tålmodighet og håpe at alt er bra der inne.

Hei! Jeg er i samme situasjon som deg! 6 + 2, og skal begynne på siste året lærerstudiet til høsten. Er innstilt på å måtte ta det siste semesteret om igjen da jeg ønsker å gå ut i permisjon etter fødsel. Da jeg søkte lån på Lånekassen for det neste året huket jeg av for at jeg venter barn. Da får man ekstra info om hvordan det fungerer mtp permisjon og penger. Hva studerer du? Har du mye symptomer? Siden vi er nesten akkurat like langt på vei og i samme situasjon kan vi gjerne holde kontakten. Godt å vite at det er flere i samme båt!

Hei! Jeg er i samme situasjon :) Går på master lærerutdanning, og har foreløpig termin 26.02. Jeg slenger meg gjerne på i denne tråden for å følge med på hvordan det går med dere, og så kan vi forhåpentligvis dele litt av infoen vi får mtp studier og barn :happy:

Jeg tok master i fjor, var da ikke gravid men etter å ha vært gjennom en master ville jeg absolutt valgt å ta permisjon. Master er veldig psykisk krevende, spesielt om du møter på motgang. For min del traff korona rett ved innhenting av data så mistet alle informanter, tilgang på bøker og bibliotek etcetc. Alt arbeidet jeg hadde slitt meg gjennom fra desember måtte kastes …

Du får det helt sikkert til og jeg vet mange har fullført normaltid! Min anbefaling er hvertfall å ta permisjon. Som student er du så godt ivaretatt at det bare er å nyte det. Og som flere skriver: barseltiden får du ikke igjen, en master haster ikke!

Kom til å tenke på en ting… Må vi ikke ta permisjon fra studiet for å få støtte fra Lånekassen i permisjonstiden? Altså, hvis man leverer masteroppgaven til normal tid og dermed er ferdigutdannet våren 2022 -så betyr vel det at siste mnd med støtte er i juni 2022? MEN hvis man utsetter innlevering av masteroppgaven til høsten 2022 en gang (kanskje til jul?), så får man jo støtte fram til da? Jeg klarer iallfall ikke å leve på foreldrepenger fra deltidsjobben min (typ 6000kr) fra juni og til barnehagestart i januar 2023:nailbiting: Eller går det an å ta «permisjon» fra studiet og likevel kunne levere oppgaven som planlagt i mai/juni? Og til sist: hvordan er det med veiledere og sånt hvis man utsetter innlevering av oppgaven? Er det egentlig mulig å gjøre det? Hjelpes!:hilarious:

Back
Topp