Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gratulerer med graviditetenHåper du finner en god løsning for deg! Har du snakket med rådgiver på studiet? Jeg er ikke i samme situasjon, men kan bli det, da jeg prøver å bli gravid og er i et masterløp nå. Skal begynne på selve oppgaven om et år. Går deltid og har full jobb i tillegg. Planen min er å se det an, jeg vil prioritere å ha en fin graviditet og babytid fremfor å fullføre til planlagt tidspunkt, men hvis det kan la seg kombinere vil jeg prøve det
![]()
Tusen takk
Jeg har ikke snakket med rådgiver enda, men takk for tips!
Så spennende! Krysser fingrene for degJeg ønsker også å få tid til å nyte graviditeten og bruke tid på den, fremfor å haste meg gjennom en masteroppgave for å rekke frist. Spent på hvordan det blir, men er ganske forberedt på at jeg blir nødt til å utsette.
Tror det går helt fint å utsette. Og ordningene for foreldrepermisjon i studietid er vel også gode?hvis det var meg hadde jeg planlagt å jobbe så godt jeg kunne med masteroppgaven så lenge formen var god, og gå over i sykemelding/permisjon når det nærmet seg fødsel hvis det er behov for det. Den første tiden med baby får man jo aldri igjen, mens en masteroppgave kan fullføres et semester eller to seinere uten problem. Og hvis du er heldig og er i god form kan du jo komme riktig langt før termin
![]()
Jeg har ikke satt meg inn i ordningene enda, men har også hørt at de er veldig godeTror det går helt fint å utsette. Og ordningene for foreldrepermisjon i studietid er vel også gode?hvis det var meg hadde jeg planlagt å jobbe så godt jeg kunne med masteroppgaven så lenge formen var god, og gå over i sykemelding/permisjon når det nærmet seg fødsel hvis det er behov for det. Den første tiden med baby får man jo aldri igjen, mens en masteroppgave kan fullføres et semester eller to seinere uten problem. Og hvis du er heldig og er i god form kan du jo komme riktig langt før termin
![]()
Sikkert lurt å vente med å kontakte skolen ja. Lykke til på tulJeg er sykepleierstudent og skal starte på siste året nå til høsten. Har menstermin 12.02.22. Er veldig usikker på om jeg får fullført eller om jeg må gå ut i permisjon. Ikke snakket med skolen enda da jeg bare er 7+6 og mye kan skje de neste ukene.
vet at de planlegger at bachelor skal skrives fra januar til påske neste år etterfulgt av en praksisperiode på 8 uker etter påske og eventuelle eksamener. Er veldig usikker på hvordan det kan løses uten å ta permisjon det siste semesteret. Er såppas fin i formen nå foreløpig at jeg tror at høstsemesteret skal gå bra.
Det som er spesielt med sykepleiestudiet i år er at det har kommet ny rammeplan for utdanningen og mitt kull er det siste på gammel rammeplan, dette betyr i praksis at flere emner har forsvunnet mens andre vektes annerledes med tanke på studiepoeng. Om jeg må ut i permisjon vet jeg ikke hvordan studieløpet etter permisjonen blir lagt opp.
Det beste er jo å ta kontakt med skolen, men vil utsette det til jeg har vært på tul og får sett om mini lever. Har hatt blødninger og er henvist tul, men ikke fått time enda.
jeg hiver meg på et studie over 2 år nå også, og er veldig innstilt på å få til det. Oppstart september, termin februar
vi har planen klar om at samboer som har turnus blir med meg og baby på skolen de dagene det er oppmøte, så ser vi hvordan det går 
Akkurat samme som meg! Jeg er 6+3 i dag og har foreløpig termin 22.02. Jeg har ikke undersøkt eller tatt kontakt med skolen enda, tror jeg venter til høsten når jeg har bikket 12 ukerHei!
Jeg er ny her, 6 + 4 på vei
Høsten 21 og våren 22 skal jeg egentlig skrive masteroppgave, men jeg er nå usikker på om jeg vil klare å fullføre uten å utsette da termin er 21. februar.
Flere som er i samme situasjon?
Håper at jeg skal få til å skrive masteroppgaven, evt utsette noen mnd dersom det blir behov. Tror det er mulig uten at det blir så mye hokus pokus! Som de nevner over her er det vel en fordel å være godt i gang med forberedelser osv før fødsel, men det klarer man jo hvis man vil og formen tillater detHei! Jeg er i samme situasjon som deg! 6 + 2, og skal begynne på siste året lærerstudiet til høsten. Er innstilt på å måtte ta det siste semesteret om igjen da jeg ønsker å gå ut i permisjon etter fødsel. Da jeg søkte lån på Lånekassen for det neste året huket jeg av for at jeg venter barn. Da får man ekstra info om hvordan det fungerer mtp permisjon og penger. Hva studerer du? Har du mye symptomer? Siden vi er nesten akkurat like langt på vei og i samme situasjon kan vi gjerne holde kontakten. Godt å vite at det er flere i samme båt!Hei!
Jeg er ny her, 6 + 4 på vei
Høsten 21 og våren 22 skal jeg egentlig skrive masteroppgave, men jeg er nå usikker på om jeg vil klare å fullføre uten å utsette da termin er 21. februar.
Flere som er i samme situasjon?
Så spennende at vi er flere i samme situasjonHei! Jeg er i samme situasjon som deg! 6 + 2, og skal begynne på siste året lærerstudiet til høsten. Er innstilt på å måtte ta det siste semesteret om igjen da jeg ønsker å gå ut i permisjon etter fødsel. Da jeg søkte lån på Lånekassen for det neste året huket jeg av for at jeg venter barn. Da får man ekstra info om hvordan det fungerer mtp permisjon og penger. Hva studerer du? Har du mye symptomer? Siden vi er nesten akkurat like langt på vei og i samme situasjon kan vi gjerne holde kontakten. Godt å vite at det er flere i samme båt!

Ja, så fint! Hvor langt er du på vei og hvilke symptomer har du?Så spennende at vi er flere i samme situasjonEnig i at vi gjerne kan holde kontakten!! Hehe
![]()
6+3. Har egentlig ingen symptomer annet enn ømme og tunge brysterJa, så fint! Hvor langt er du på vei og hvilke symptomer har du?
Hva med deg?Da følger jeg hakk i hel! Har få symptomer selv. Trøtt og sulten hele tiden er de mest påtakelige symptomene. Kanskje litt fjern også - at det er vanskeligere å konsentrere seg. Men ellers lite. Blir tidvis bekymret for at jeg ikke blir dårligere, men det er vel ikke nødvendig å bli dårlig...6+3. Har egentlig ingen symptomer annet enn ømme og tunge brysterHva med deg?
Ja, man begynner jo å lure når symptomene lar vente på seg. Men vi er nok bare heldig så langtDa følger jeg hakk i hel! Har få symptomer selv. Trøtt og sulten hele tiden er de mest påtakelige symptomene. Kanskje litt fjern også - at det er vanskeligere å konsentrere seg. Men ellers lite. Blir tidvis bekymret for at jeg ikke blir dårligere, men det er vel ikke nødvendig å bli dårlig...

Så moro at vi er flere i samme situasjon, og samtidig så likt på veiHei! Jeg er i samme situasjon som deg! 6 + 2, og skal begynne på siste året lærerstudiet til høsten. Er innstilt på å måtte ta det siste semesteret om igjen da jeg ønsker å gå ut i permisjon etter fødsel. Da jeg søkte lån på Lånekassen for det neste året huket jeg av for at jeg venter barn. Da får man ekstra info om hvordan det fungerer mtp permisjon og penger. Hva studerer du? Har du mye symptomer? Siden vi er nesten akkurat like langt på vei og i samme situasjon kan vi gjerne holde kontakten. Godt å vite at det er flere i samme båt!
Så spennende studie da! Det går veldig bra med meg egentlig, har få symptomer annet enn sulten hele tiden og ganske trøtt, litt fjern og ukonsentrert. Er det mulig å opprette en egen gruppe/tråd/chat her inne? For oss gravide studenter? Veldig gøy at vi er så likt på vei ja! Skal du/dere på tidlig ul?Så moro at vi er flere i samme situasjon, og samtidig så likt på veiVeldig fint å kunne holde kontakt videre
Jeg studerer master i allmenn litteraturvitenskap. Har en del symptomer, men de kommer og går litt. Føler meg mye uvel/kvalm, men det går som regel bort når jeg får spist. Har vært en del svimmel, og får plutselige intense hodepiner. Ellers sliter jeg mest med trøtthet, hjertebank og av og til vondt i lysken når jeg beveger beina.
Hvordan går det med deg?![]()
Jeg er helt klart med på en slik gruppe! Jeg er ikke så kjent her, så er usikker på om det er mulig og hvor man eventuelt gjør det. Kan jeg spørre om du er 94-modell på grunn av navnet? I så fall er vi like gamle ogsåSå spennende studie da! Det går veldig bra med meg egentlig, har få symptomer annet enn sulten hele tiden og ganske trøtt, litt fjern og ukonsentrert. Er det mulig å opprette en egen gruppe/tråd/chat her inne? For oss gravide studenter? Veldig gøy at vi er så likt på vei ja! Skal du/dere på tidlig ul?
Hehe ja jeg er 94-modell! Så gøy! Hmm... skal sjekke litt rundt hva som er mulig! jeg har bestilt tidlig ul neste uke, når jeg er 7+3. Håper inderlig å se et bankende hjerte!Jeg er helt klart med på en slik gruppe! Jeg er ikke så kjent her, så er usikker på om det er mulig og hvor man eventuelt gjør det. Kan jeg spørre om du er 94-modell på grunn av navnet? I så fall er vi like gamle ogsåhehe!
Jeg tenkte jeg skulle på tidlig ul i uke 12 jaHva med deg?