Student - gir meg nå

Guttemamma23

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Er 3.årsstudent nå, og trodde virkelig jeg skulle holde ut til termin 22. november. Men har nå tatt en felles avgjørelse med samboer om at jeg gir meg for høsten, og ordner meg legeerklæring/sykemelding så jeg får tatt de gjenværende eksamenene til våren, når samboer skal være hjemme i permisjon.
Synes dessverre det er vanskelig å få forståelse fra mine medstudenter, som er veldig opptatt av at det å være gravid er jo ingen sykdom, og det er jo greit å være ferdig med så mye som mulig før baby kommer. Skal sies at ingen av dem er gravide eller har barn. Skulle selvfølgelig ønske at jeg klarte å kjøre løpet ut, men av og til sier kropp og hode stopp.
Etter at vi tok en avgjørelse på at jeg gir meg for høsten, har jeg endelig fått en god natts søvn og klarer å slappe av. Gleder meg nå til å kose meg siste delen av svangerskapet, denne tiden får man ikke tilbake igjen.

Flere av dere som kjenner på noe av det samme? Uansett om dere er studenter, sykemeldt, i permisjon eller enda i jobb :-) lykke til i tiden fremover jenter, vi er snart i mål! Og der venter verdens fineste premie :-)

Det kommer en dag da de forstår :)

Du har vert mer enn god nok :) så slapp av å nyt resten nå :)

Jeg Har vert borte fra jobb siden i sommer. Ikke så gøy å levere 1 sykemelding men det trengtes å jeg har heldigvis en snill sjef :)

Jeg har vært der, og du får i hvert fall full sympati fra meg. Godt jobbet, så langt, og lykke til med eksamen til våren.

Det kommer en dag da de forstår :)

Du har vert mer enn god nok :) så slapp av å nyt resten nå :)

Jeg Har vert borte fra jobb siden i sommer. Ikke så gøy å levere 1 sykemelding men det trengtes å jeg har heldigvis en snill sjef :)

Det tenker jeg og :-)
Tusen takk for det! ❤
Snille sjefer er gull verdt :-)

Jeg har vært sykemeldt fra jobb av og på siden 3. måned, og får heller ikke levert bacheloren min i desember. Jeg skal ta permisjon fra studiet, og får da fortsette neste semester, er ikke det noe du kan gjøre? Så slipper du sykemelding fra studiene i hvert fall :) bra av deg å holde ut så lenge som du har! En mister 20% hjernekapasitet eller noe slikt som gravid, ikke lett å henge med :p jeg må sove litt etter å ha jobbet med oppgaven i en halvtime x)

Jeg hadde termin i midten av desember og rakk siste eksamen tre dager før ;) Da hadde jeg bacheloren igjen. Veldig greit å bli ferdig med mest mulig :)

Høres ut som et veldig klokt valg! Og det er jo ikke sååå lenge til du får fullført heller, hvis det er 3. året (regner med det også er siste?). Du får Iallefall støtte herfra!
Og man må bare sile ut kommentarer som det fra folk som ikke har vært gjennom det samme. De forstår det ikke på samme måte ;)

Jeg har vært sykemeldt fra jobb av og på siden 3. måned, og får heller ikke levert bacheloren min i desember. Jeg skal ta permisjon fra studiet, og får da fortsette neste semester, er ikke det noe du kan gjøre? Så slipper du sykemelding fra studiene i hvert fall :) bra av deg å holde ut så lenge som du har! En mister 20% hjernekapasitet eller noe slikt som gravid, ikke lett å henge med :p jeg må sove litt etter å ha jobbet med oppgaven i en halvtime x)

Jeg og samboer har blitt enige om at jeg prøver å gjøre meg mest mulig ferdig til våren, også tar han fellesperioden :-) og studieveilederen er også veldig grei, så tror det blir å gå greit etter nyttår :-)
Haha, det kan forklare en del! Føler jo ikke at jeg henger med verken på skolen eller hjemme :P

Høres ut som et veldig klokt valg! Og det er jo ikke sååå lenge til du får fullført heller, hvis det er 3. året (regner med det også er siste?). Du får Iallefall støtte herfra!
Og man må bare sile ut kommentarer som det fra folk som ikke har vært gjennom det samme. De forstår det ikke på samme måte ;)

Jepp, det er siste året :-) Tusen takk! Godt å få delt det litt med noen som faktisk skjønner, da føler jeg meg litt mer forstått :-)

Jeg synes du har tatt en klok avgjørende jeg :-) nå er det noen år siden jeg var student, men jeg synes det å alltid ha det hengende over meg at jeg burde lese eller forberede meg til noe var slitsomt nok uten å være gravid.
Jeg er fremdeles i 100% jobb MEN av de 14 gjenværende arbeidsdagene mine før permisjon (har termin to dager før deg :-) ) skal jeg ta ut 6 feriedager (spredd utover). Hadde jeg ikke kunnet det hadde jeg ikke klart det. Kroppen er slien og hjernen har delvis kortsluttet ;-)
Kos deg masse i ukene fremover! De er deg vel undt :-)

Jeg og samboer har blitt enige om at jeg prøver å gjøre meg mest mulig ferdig til våren, også tar han fellesperioden :-) og studieveilederen er også veldig grei, så tror det blir å gå greit etter nyttår :-)
Haha, det kan forklare en del! Føler jo ikke at jeg henger med verken på skolen eller hjemme :P

Samme plan her :) bare husk at fulltidsstudier ikke dekker arbeidskravet til NAV. Tror jeg fant ut at jeg må jobbe 25% i tillegg til å ta 30 studiepoeng. Stresser meg litt ettersom nurket er knøttelite og jeg ikke kommer til å ville jobbe. Men det ordner seg vel :)

Haha, samme her. Har ikke alltid konsentrasjon til å henge med i en samtale med flere en én person en gang. Men hodet blir fullt av babytanker også da, alltid i underbevisstheten. Det står uansett at "konsentrasjonen, korttidshukommelsen og læringsevnen fungerer vesentlig dårligere sent i graviditeten" på klikk.no (mener å ha lest mer om det på en mer vitenskapelig side, men den husker jeg ikke nå, haha). Skal visst hovedsakelig være i tredje trimester at hjernen fysisk krymper. Sære graviditetskroppen altså.. :p

Samme plan her :) bare husk at fulltidsstudier ikke dekker arbeidskravet til NAV. Tror jeg fant ut at jeg må jobbe 25% i tillegg til å ta 30 studiepoeng. Stresser meg litt ettersom nurket er knøttelite og jeg ikke kommer til å ville jobbe. Men det ordner seg vel :)

Haha, samme her. Har ikke alltid konsentrasjon til å henge med i en samtale med flere en én person en gang. Men hodet blir fullt av babytanker også da, alltid i underbevisstheten. Det står uansett at "konsentrasjonen, korttidshukommelsen og læringsevnen fungerer vesentlig dårligere sent i graviditeten" på klikk.no (mener å ha lest mer om det på en mer vitenskapelig side, men den husker jeg ikke nå, haha). Skal visst hovedsakelig være i tredje trimester at hjernen fysisk krymper. Sære graviditetskroppen altså.. :p

Men får man ikke foreldrepenger fra lånekassa? Det gjorde en venninne tidligere, men det er 6 år siden, så vet ikke hvordan reglene er nå..

Men får man ikke foreldrepenger fra lånekassa? Det gjorde en venninne tidligere, men det er 6 år siden, så vet ikke hvordan reglene er nå..

Joda. Men det er arbeidskrav for mor om far skal ha rett på permisjonspenger..

Er det sant? Dette står på nav sine sider:
Hvis far skal benytte fellesperioden

Som far har du rett til foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst 6 av de siste 10 månedene før stønadsperioden starter. Det stilles krav til mors aktivitet hvis far benytter seg av fellesperioden. Hun må:

- være i arbeid
- ta godkjent utdanning på heltid
- ta godkjent utdanning i kombinasjon med arbeid som til sammen blir heltid

Jeg tar jo godkjent utdanning på heltid, så har ikke tenkt at jeg må jobbe ved siden av? Synes det hørtes litt rart ut :P

Haha, samme her! Når jeg prater med noen, så må jeg ofte be dem om å gjenta fordi jeg ikke hørte etter :P men nå har vi jo en forklaring :D

Jo, men mor kan ikke motta foreldrepenger fra lånekassen mens far mottar foreldrepenger fra nav :-)

Jeg synes du har tatt en klok avgjørende jeg :-) nå er det noen år siden jeg var student, men jeg synes det å alltid ha det hengende over meg at jeg burde lese eller forberede meg til noe var slitsomt nok uten å være gravid.
Jeg er fremdeles i 100% jobb MEN av de 14 gjenværende arbeidsdagene mine før permisjon (har termin to dager før deg :-) ) skal jeg ta ut 6 feriedager (spredd utover). Hadde jeg ikke kunnet det hadde jeg ikke klart det. Kroppen er slien og hjernen har delvis kortsluttet ;-)
Kos deg masse i ukene fremover! De er deg vel undt :-)

Tusen takk for det! Og du må også huske å kose deg masse i tiden fremover, både de siste dagene på jobb og når permisjonen starter :-)

Back
Topp