Stripping

mia1986

Elsker forumet
Nå har jo veldig mange her inne født! Så jeg tenkte å høre her om hvilke erfaringer dere har med å strippes :-)

Jeg hadde termin i går og var hos jm og ble strippet i dag. Fikk beskjed om at jeg er helt moden, avflatet livmortapp (?), og 2 cm åpen. Håper på at noe kan skje i løpet av natten!! Er bare så utålmodig at jeg må høre med dere andre ;-) Hun mente at jeg kunne blø en del i dag, men ikke noe blod så langt (2 timer senere), lurer på om det er et dårlig tegn...!

Jeg begynte å blø med en gang, og blødde utover dagen. Ble så brunt for å så komme mer rødt dagen etter. Jeg fødte to dager etter stripping, men ble indusert ved at vannet ble tatt. Hadde 3 cm åpning før stripping, 4cm ved neste sjekk + stripping, og så 4-5 cm da vannet ble tatt på dag to.

Jeg ble strippet forrige tirsdag. Begynte å blø en del etterpå, og det ga seg ikke, men gikk over til brun spotting. Fikk ikke noe annet enn masse kynnere. Legen som gjorde det sa at det neppe vil føre til fødsel, den ene stripperunden, men det ville bidra til mer modning. På onsdagen kjente jeg ikke noe mer spesielt enn vanlig, på torsdagen var det knapt en kynne å kjenne. Men, natt til fredag startet fødselen brått etter at jeg hadde lagt meg. Om det var noen link til strippingen vet jeg ikke, men jeg fødte i hvert fall litt over to dager etter. :) Lykke til! Plutselig skjer det :)

Hmm.... Er langt fra garantert noen fødsel med andre ord!! :-P Jaja... Lov å håpe :-)
Takk for erfaringsdeling ;-)

Da jeg ble strippet med min mellomste resulterte det kun i masse maserier, men ingen mer åpning, dessverre. Da var jeg moden og 2 cm åpen. Det behøver selvsagt ikke skje med deg :)

Huff... Hører bare om flere og flere som opplever maserier uten noe mer resultater! :-( Kan ikke skjønne hvorfor jm stripper om det for det meste ikke gir noe resultat...! :-/

Huff... Hører bare om flere og flere som opplever maserier uten noe mer resultater! :-( Kan ikke skjønne hvorfor jm stripper om det for det meste ikke gir noe resultat...! :-/
Fordi det kan hjelpe til på den første fasen, latensfasen (?), at den blir mer effektiv pga prostaglandiner som skilles ut. Visstnok...

Hmm... Er det den fasen frem til man er 3cm åpen og i aktiv fødsel?
Ja.. Og at det bidrar til å gjøre ting mykt. Var visst en del fordeler selv om det ikke medførte fødsel. Jeg fikk beskjed om at jeg høyst sannsynlig ikke kom til å gå i fødsel før legen gjorde det ut fra hvordan jeg var innvendig, men at det var lurt for det. Jeg valgte å bare stole på han og gjøre det. Var vondt, da :p

Ja.. Og at det bidrar til å gjøre ting mykt. Var visst en del fordeler selv om det ikke medførte fødsel. Jeg fikk beskjed om at jeg høyst sannsynlig ikke kom til å gå i fødsel før legen gjorde det ut fra hvordan jeg var innvendig, men at det var lurt for det. Jeg valgte å bare stole på han og gjøre det. Var vondt, da :p
Hmm... Ifølge jm var jeg jo 2 cm og hadde bare 1cm igjen av den fasen, og det var visst helt mykt inni der... Ikke helt til å bli klok på :-P

Hmm... Ifølge jm var jeg jo 2 cm og hadde bare 1cm igjen av den fasen, og det var visst helt mykt inni der... Ikke helt til å bli klok på :-P
Da får man håpe det har en skikkelig effekt i løpet av natten. Har du noen flere kynnere, mer slim eller noen andre tegn nå i kveld da?

Da får man håpe det har en skikkelig effekt i løpet av natten. Har du noen flere kynnere, mer slim eller noen andre tegn nå i kveld da?
Hååååper!! :-)
Noe slim med blod når jeg tørker meg, men ikke en gang nok til å få noe i bindet... Kynnere som ellers, noe nedpress som jeg kjenner mest i rompa :-P Hehe... Men kjenner som sagt veldig etter og da!! Leter etter tegn....!

Hååååper!! :-)
Noe slim med blod når jeg tørker meg, men ikke en gang nok til å få noe i bindet... Kynnere som ellers, noe nedpress som jeg kjenner mest i rompa :-P Hehe... Men kjenner som sagt veldig etter og da!! Leter etter tegn....!
Skal se det starter i natt eller i morgen ;) slim med blod er et veldig godt tegn :D hvor langt på vei er du?

Ble strippet på overtidskontrollen. Hadde såvidt 2cm. Det var vell ca i 2 tiden. Når jeg kom hjem fikk jeg litt blodslim når jeg tørka meg. Begynte etter noen timer å få små rier som bygget seg opp. Kom ned på føden i 9 tiden på kvelden. Det var da bare litt over 2cm. Så tenkte dette kom til å ta laaaang tid.. labbet rundt på sykehuset i halvanne timer, følte riene ble mye kraftigere og ved vaktskifte kl 11 var det nesten 4cm. Ble flytta til ei fødestue og litt over klokken 12 var det mellom 4 og 5. Jeg tenkte det ble minst 4-5timer til om det fortsatte sånn her. Men på under 1time kom pressriene. Var plutselig 10cm og etter 5min press var lillesøster ute kl 01.05! så det ble en styrtfødsel i følge jordmor. Håper du kjenner noe fremgang snart :) lykke til!!

Ble strippet på overtidskontrollen. Hadde såvidt 2cm. Det var vell ca i 2 tiden. Når jeg kom hjem fikk jeg litt blodslim når jeg tørka meg. Begynte etter noen timer å få små rier som bygget seg opp. Kom ned på føden i 9 tiden på kvelden. Det var da bare litt over 2cm. Så tenkte dette kom til å ta laaaang tid.. labbet rundt på sykehuset i halvanne timer, følte riene ble mye kraftigere og ved vaktskifte kl 11 var det nesten 4cm. Ble flytta til ei fødestue og litt over klokken 12 var det mellom 4 og 5. Jeg tenkte det ble minst 4-5timer til om det fortsatte sånn her. Men på under 1time kom pressriene. Var plutselig 10cm og etter 5min press var lillesøster ute kl 01.05! så det ble en styrtfødsel i følge jordmor. Håper du kjenner noe fremgang snart :) lykke til!!
Åh, det var litt oppløftende! :-) Vil naturligvis ikke ha styrtfødsel... Men kan håpe litt på at ting kan skje i natt allikevel da ;-)

Jeg ble også strippet på overtidskontrollen, blødde lite etterpå. Men samme kveld startet riene! Åpningsfasen tok dessverre uendelig lang tid, men det var vel fordi han sto skjevt i bekkenet..

Jeg ble også strippet på overtidskontrollen, blødde lite etterpå. Men samme kveld startet riene! Åpningsfasen tok dessverre uendelig lang tid, men det var vel fordi han sto skjevt i bekkenet..
Hvor mange timer etter begynte du å merke det? Jeg gjorde det kl halv tre, men merker fremdeles ikke noe... Håper fremdeles da :-)

Hvor mange timer etter begynte du å merke det? Jeg gjorde det kl halv tre, men merker fremdeles ikke noe... Håper fremdeles da :-)

Det tok 12 timer fra strippingen til jeg kjente første rie.

Back
Topp