Stripping...

LilleOlleBolle

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Heisann:) skal til jordmor i dag, og er litt spent på om hun tilbyr å sjekke åpning/ evt litt tøying hvis jeg er moden! Har lest litt rundt og virker som noen tilbyr ganske kjapt, mens andre er mer "streng" på at de ikke vil gjøre det før termin... Er 39 uker i morgen! Vet ikke om jeg "tør" å be om det hvis hun ikke tilbyr... Hehe...

Hva er deres erfaring med dette?

Heisann:) skal til jordmor i dag, og er litt spent på om hun tilbyr å sjekke åpning/ evt litt tøying hvis jeg er moden! Har lest litt rundt og virker som noen tilbyr ganske kjapt, mens andre er mer "streng" på at de ikke vil gjøre det før termin... Er 39 uker i morgen! Vet ikke om jeg "tør" å be om det hvis hun ikke tilbyr... Hehe...

Jeg hadde siste svangerskapskontroll på fredag (39+5) og det var aldri snakk om sjekk nedentil, har ikke hatt det i det hele tatt, med unntak av ultralyd 33+0 pga regelmessige sammentrekninger.

Synes forøverig at det høres grusomt ut, så er glad hun ikke gjorde det og krysser fingrene for at det starter av se selv.

Når det er sagt, så håper jeg at hun kan gjøre det på deg dersom du ønsker det :) jeg synes du er tøff! Masse lykke til!

Jeg tror det skal mye til for at hun tilbyr det så tidlig, men jeg hadde spurt om jeg var deg ;) er jo vanvittig spennende, da vet man jo hvor langt man har kommet på en måte :P

Forrige gang så sjekket jordmor åpning på kontroll rundt uke 39, og da var det ca 1cm og myk mormunn eller noe sånt... Men tror ikke hun tøyde noe ekstra den gangen! Det var hvertfall ikke vondt:)

Men vet ikke hvordan hun JM jeg har nå er, så har ikke lyst på "moralpreken" hvis jeg ber om det:P så jeg får bare se om hun nevner det:) hvis hun tilbyr sier jeg ja takk, selv om jeg har hørt det er vondt... Er så veldig spent, og forsåvidt helt klar for baby, så det er greit om det setter igang:) nevnte det for mannen i går, "skal jeg svare ja takk hvis hun spør, er jo en sjanse for at det kan skje da", og han var helt med på det hvis jeg ville, så da er vi klare begge to:)

Jeg skal til jm på onsdag, er da 38+2 og pga lang reisevei til sykehuset og raske fødsler tidligere kommer hun til å sjekke meg nedentil da på denne kontrollen. Skal spørre om hun kan tøye litt nedi der når hun først av er der :p er så lei av magen og alle plagene! De to andre kom litt før termin og har en del modningsrier så tipper det er begynt å modnes nedi der.
Om hun sier nei for at det er for tidlig så jaja, har iallefall spurt :)

Jeg skal til jm på onsdag, er da 38+2 og pga lang reisevei til sykehuset og raske fødsler tidligere kommer hun til å sjekke meg nedentil da på denne kontrollen. Skal spørre om hun kan tøye litt nedi der når hun først av er der :p er så lei av magen og alle plagene! De to andre kom litt før termin og har en del modningsrier så tipper det er begynt å modnes nedi der.
Om hun sier nei for at det er for tidlig så jaja, har iallefall spurt :)
Har du blitt tøyd/strippet med de andre barna?

Absolutt verdt et spørsmål;)

Jeg vet ikke helt hva jeg syns om JM min denne gangen, noen ganger føler jeg meg litt teit når jeg går derfra, andre ganger er jeg veldig fornøyd... Så det er vel litt det at jeg ikke har lyst å gå derfra i dag og føle meg dum som spurte:P hehe...

Har du blitt tøyd/strippet med de andre barna?

Absolutt verdt et spørsmål;)

Jeg vet ikke helt hva jeg syns om JM min denne gangen, noen ganger føler jeg meg litt teit når jeg går derfra, andre ganger er jeg veldig fornøyd... Så det er vel litt det at jeg ikke har lyst å gå derfra i dag og føle meg dum som spurte:p hehe...
Nei, hadde da en eldre jordmor å tror ikke hun hadde gjort det :p men tenkte aldri på det heller. Var ikke så lei og utålmodig som nå :p
Er jo verdt ett forsøk, sier hun nei så jaja :p tror ikke jeg skal til henne igjen uansett, her er kun jm hver 14. Onsdag og neste gang hun er her er på termin min. De to andre er født 3 og 8dager før termin så jeg tror denne og kommer før :p

Hehe, ja jeg liker ikke jm'a som er her egentlig. En bekjent fikk svangerskapspenger fra uke 25 men jeg fikk ikke da jeg spurte senere av samme årsak. Og hun er ofte forsinka med unskyldninger som at hun forsov seg etc. Og hun har vært veldig mye borte! Ei venninne var aldri hos henne pga slle gangene hun hadde time så var hun borte!
Men du kan jo bare spørre, om hun sier nei så jaja. Hun har sikkert fått spørsmålet fra mange andre og ;)

Da var jeg ferdig på kontroll, og det ble aldri nevnt noe om å sjekke åpning eller tøye... Men skal tilbake om en uke, for det var litt høyt blodtrykk med den automatiske måleren, selv om det ble litt lavere på manuell måling! Så kanskje hun gjør noe mer da:)

Da var jeg ferdig på kontroll, og det ble aldri nevnt noe om å sjekke åpning eller tøye... Men skal tilbake om en uke, for det var litt høyt blodtrykk med den automatiske måleren, selv om det ble litt lavere på manuell måling! Så kanskje hun gjør noe mer da:)
Krysser fingrene for det da :) Godt de følger med!

Jeg ble strippet i uke 38 pga et langt og slitsomt svangerskap. Var innlagt i uke 33 med premature rier og har fått lungemodningssprøyte. Men det hadde ingen annen effekt en mase rier. Ble strippet igjen i uke 40 da var jeg 3 cm og helt avflatet. Men det hadde ingen effekt det heller foruten mase rier som gir seg. Den siste gangen røsket jordmor skikkelig til også. Men vi venter fortsatt på overtid

Jeg skal til jordmor om en uke og er da 38+4, spent på om det blir snakk om stripping eller i det hele tatt sjekket hvor langt jeg er kommet.

Jeg skal til jordmor om en uke og er da 38+4, spent på om det blir snakk om stripping eller i det hele tatt sjekket hvor langt jeg er kommet.

Du kan be om innvendig sjekk, men det er ikke sikkert du egentlig vil vite hvordan det står til :) jeg har vært veldig moden lenge uten at fødselen har kommet enda. Det å få vite at jeg har 3 cm åpning og at livmortappen er flat skrudde egentlig bare opp forventningene, men dagene fortsetter å gå

Ble strippet i dag 41+4! Det er klart det er vondt, men ikke uutholdelig i det hele tatt, og kan tenke meg fødsel er tusen ganger verre, så greit å få en forsmak ;) men det er jo verdt det med tanke på at det kan få i gang noe der nede! Her kom det med mye friskt blod så håper livmoren fikk kjørt seg reelt, hun tok i og holdt på lenge siden jeg klarte smerten såpass bra!

Du kan be om innvendig sjekk, men det er ikke sikkert du egentlig vil vite hvordan det står til :) jeg har vært veldig moden lenge uten at fødselen har kommet enda. Det å få vite at jeg har 3 cm åpning og at livmortappen er flat skrudde egentlig bare opp forventningene, men dagene fortsetter å gå

Ja, da er det nok egentlig bedre å bare ikke vite noe vil jeg tro.
Å være avslappet har vel en sammenheng med når fødsel starter og hadde jeg gått med den forventningen hadde nok jeg blitt veldig stresset om ting ikke skjedde og jeg visste at ting var blitt modent.

Er nå du skal starte litt kjærringråd ;)

Hadde aldri bedt om det :/ Aldri fått det, men jeg syns at bare å få sjekket mormunnen er helt for jævlig og det er sikkert mer smertefullt å bli strippet..

Hadde aldri bedt om det :/ Aldri fått det, men jeg syns at bare å få sjekket mormunnen er helt for jævlig og det er sikkert mer smertefullt å bli strippet..

Uuh, jeg er helt enig! Sjekk av åpning under fødsel var helt grusomt!

Vondt, ja, men værre med den der "kanten" de vil hjelpe til med under fødsel. Går jo raskt, så gjør det gjerne for å få litt fart på sakene

Har gjort det to ganger (to svangerskap)i forb med modningsakupunktur. Greit å vite litt om framgang også. Gikk nesten en uke med 3 cm åpning med førstemann. Syns det var helt fint å vite. 3 cm "gratis" -uten en eneste rie

Er ganske individuelt hvordan man reagerer på stripping/kontroll nedentil tror jeg.... Jeg synes det er helt ok, men må konsentrere meg om å slappe av/puste :) Jeg hadde bedt om stripping, så får heller svaret bli nei, null problem :)

Skal tilbake på kontroll i dag, så spent på om det skjer noe;) regelmessige rier i et par timer i natt, og 40 uker i morgen, så det kan jo godt hende det skjer litt nedi der! Håper hun vil sjekke åpning hvertfall:)

Pga. Lang avstand til sykehuset og siden jeg er tredjegangsfødene vil ikke jordmor strippe meg her, da hun er redd for styrt fødsel.
Men pga masse maserier tilbydde en kollega av meg å ta fotsone terapi på meg. Hun jobber 50% som hjelpepleier, men driver med massasje/akupunktur etc. Ved siden av, og da lillemor hadde kolikk for fire år siden kom hun hjem til oss å tok fotsone terapi på henne og det hjalp! :)
Er visst tre punkter som skal stimuleres. Håper det funker :p

Back
Topp