Stripping

Reneech

Blir kjent med forumet
Hei jenter!
Jeg er nå 39+5.
Jeg har i 8 uker vært inn og ut av sykehuset med smertefulle og regelmessige rier (maserier) som har gitt seg etter jeg har ligget med ctg en stund. Sist var på fredag, da vi var inne på natten. Jeg hadde regelmessige rier i nesten to timer, men de hadde null effekt annet enn å gjøre meg sliten. Hadde da 1 cm åpning og var helt moden. Utenom dette vart hjerterytmen til jenta vår helt nede i 110 over en lengre periode, og jordmor likte ikke dette helt.

Jeg fikk modningsakupunktur for å se om noe skjedde, men det eneste som skjedde var at riene stoppet opp, og jeg ble sendt hjem. Jeg fikk beskjed om å komme tilbake om det fortsatte på det viset som det har gjort, for å bli sjekket om jeg hadde fått mer åpning.
Vi var tilbake på sykehuset i går fordi jeg ikke hadde sovet natten før på grunn av masriene, i tillegg til at jeg kjente lite aktivitet i magen. Ved ctg var hjerterytmen til den lille helt nede i 85 flere ganger! Jordmoren var ny (begynte samme dag) og sa at dette såg helt fint ut. (rart, når forrige jordmor med maaange års erfaring syntes 110 var lite?)
På ultralyd oppdaget de i tillegg lite fostervann, og ville at jeg skulle komme tilbake på Onsdag for en til ultralyd for sikkerhets skyld.
Alt dette gjorde meg veldig skremt! Jeg synes det er litt rart at jeg blir sendt hjem rett etterpå og må vente i to dager før jeg blir sjekket igjen? Er det noen som har opplevd liknende? Det er slitsomt å være bekymret for at den lille skatten vår ikke har det bra i magen :(

Jeg ringte til min jordmor og fortalte alt, og hun sa at i dag kunne jeg komme ned på helsestasjonen så hun skulle strippe meg for å se om noe skjedde.. Hva er deres erfaringer rundt dette (de som har gjort det) ? Jeg er litt redd for at det kanskje bare gjør vondt verre, Men jeg tenker at alt som kan hjelpe å få i gang noe er velkommen hos meg. Er sliten og tung i kroppen, har hatt bekkenløsning siden uke 9, og er overmoden for å treffe babyen. Er det vondt? funket det?
Ble en litt lang tråd, men håper noen tar seg tid til å svare :)

Kan ikke gi deg noe svar, men ønsker deg lykke til med fødsel :) lille bebis er snart ute, det er bankers :)

Synes ikke det var vondt... Her var det også malerier en stund før JM gjorde det, men da snakk om timer ikke dager. Vet ikke om det var strippinga som gjorde utslaget, men baby ble det noen timer etterpå :)

Masse lykke til :) Kommer rett fra stripping nå. Syntes det kjennes ut som da gyn tar prøve av livmorhalsen. Forrige svangerskap, startet fødsel dagen etter stripping. Har trua :)

Masse lykke til :) Kommer rett fra stripping nå. Syntes det kjennes ut som da gyn tar prøve av livmorhalsen. Forrige svangerskap, startet fødsel dagen etter stripping. Har trua :)
Oi, så motiverende! Og kanskje det blir baby på deg også om ikke lenge da :) Jeg skal klokken 15, så sitter bare å tripper. Godt å høre at det ikke gjorde vondt. men samtidig har jeg utrolig lav smerteterskel :arghh:

Oi, så motiverende! Og kanskje det blir baby på deg også om ikke lenge da :) Jeg skal klokken 15, så sitter bare å tripper. Godt å høre at det ikke gjorde vondt. men samtidig har jeg utrolig lav smerteterskel :arghh:
Mulig du kan kalle det småvondt/ubehagelig, men sist var det iallefall verdt det! Håper det denne gangen også. Nå er det bare å vente i spenning! Jeg skal tilbake og gjøre det igjen på torsdag, hvis det ikke har skjedd noe. Fortell etterpå da! Lykke til :)

Det kan være litt ubehagelig eller gjøre vondt. Til meg ble det baby etter stripping, både med nr 1 og nr 3 :) lykke til :)

Det kan være litt ubehagelig eller gjøre vondt. Til meg ble det baby etter stripping, både med nr 1 og nr 3 :) lykke til :)
Hehe, jeg må le litt når jeg tenker over at jeg faktisk spør om stripping gjør ont. Det er sikkert bare fisen i forhold til å faktisk presse ut et barn! :joyful: Tusen takk :)

Mulig du kan kalle det småvondt/ubehagelig, men sist var det iallefall verdt det! Håper det denne gangen også. Nå er det bare å vente i spenning! Jeg skal tilbake og gjøre det igjen på torsdag, hvis det ikke har skjedd noe. Fortell etterpå da! Lykke til :)

Jeg skal definitivt oppdatere hvordan det går :) Takk! Lykke til selv <3

He he, ja. Er endel vondere å føde ;) Men vi får ikke mer smerte enn vi tåler, så det går så bra så♡

Jeg ble strippet med første. Og jeg syntes det var litt vondt, men jeg var ikke helt moden og hadde bare 1 cm åpning så det var vel egentlig ikke helt modent for stripping. Men de ville gjerne få meg igang pga stort barn den gangen.

Si fra at du er urolig, så er nok jordmor ekstra forsiktig :)
Også syntes jeg ikke du skal dra fra jordmor før du føler deg helt trygg og sikker på at babyen din har det fint og du kan slappe av.

Lykke til!

Hun sjekket hjertet til den lille og alt hørtes bra ut. Satt å pratet en stund også. Det var ikke vondt, men som sagt ganske ubehagelig! Følte at når det grenset til vondt at det var bare en bonus, da fikk hun jo kanskje gjort noe. Hehe. Nå får vi bare se om det skjer noe :D

Hun sjekket hjertet til den lille og alt hørtes bra ut. Satt å pratet en stund også. Det var ikke vondt, men som sagt ganske ubehagelig! Følte at når det grenset til vondt at det var bare en bonus, da fikk hun jo kanskje gjort noe. Hehe. Nå får vi bare se om det skjer noe :D
Å, sååå spennende! !! Nå får vi bare vente :) Glad du ikke opplevde det som vondt.

Har til nå ikke kjent noen ting. Men så la jeg meg, og nå har jeg kraftige menssmerter i magen! Nå ligger jeg jo å kjenner en del etter, så det kan være bare det

Har til nå ikke kjent noen ting. Men så la jeg meg, og nå har jeg kraftige menssmerter i magen! Nå ligger jeg jo å kjenner en del etter, så det kan være bare det
Vi må nok prøve å gå en tur i kveld :)

Jeg ble strippa med nr to, to dager før termin. Jeg var veldig moden å hadde allerede 4 cm åpning når jeg ble strippa, ble 5 cm åpning når jordmor var ferdig. Hadde gått med skikkelige modningsrier i 16 dager når jeg ble strippa. 20 timer etterpå var ungen ute. :) gjorde ikke noe vondt :)

Back
Topp