Stripping og blod

DobbyHP

Glad i forumet
Septembergull'17
jeg var inne på føden Igår pga lite liv, uke 39+5. Det ble tatt ctg og alt var normalt. Så jeg slo meg til ro med det og vi dro hjem. Jeg hadde kynnere og det begynte å gjøre litt vondt. Jordmor strippet meg og sa at åpningen var 1,5cm og livmorahalsen var 3 cm.
I løpet av natten har jeg hatt mensensmerter som har kommet og gått men vært ganske smertefulle. Det har nå vart ut til kvelden. Men de kommer aldri regelmessigen. Magen er konstant hard og jeg har mye kynnere også. Jeg føler jeg ikke har kjent liv idag. Og nå når jeg var på do var det en dråpe med friskt blod på papiret. Jeg vil ikke være hysterisk og kontakte føden unødvendig. Alt så bra ut med liv Igår men idag er jeg veldig usikker på om jeg har kjent noe. Hva synes dere jeg burde gjøre?

Ring føden og snakk med de, alle bekymringer skal tas på alvor!

Ring de du. Jeg dro jo inn pga sterke smerter og mindre liv men likevel nok liv..

Ringte dem nå. De bad meg ta en sparketest ved å drikke noe kaldt og legge meg ned i venstre sideleie. Jeg har jo prøvd utover dagen på det men får se om jeg kjenner noe nå..

Bra at du ringte! Man skal ikke være redd for å virke over-bekymret. Det er viktig å følge med og være var for endringer! Da jeg var på omvisning på føden på mitt sykehus, sa de tydelig i fra at det var bedre å komme fire-fem ganger og bli sendt hjem (pga bekymring og usikkerhet), enn å ikke komme når det gjaldt.

Gikk bra, babyen beveger seg. Det er bare jeg som fokuserer for mye på kynnere og sammentrekningner at jeg ikke klarer å kjenne det:)

Back
Topp