Stripping effekt?

Nei.. jordmor er kun her i kommunen 1 gang i uken, hun kommer reisende hit for oppfølgingstimer.. vi må kjøre selv, eller ringe ambulanse dersom vi tror vi ikke rekker det..
Oi! Blir dere ikke lagt inn på pasienthotell da, eller er det bare for dem som har født veldig raskt tidligere?

Oi! Blir dere ikke lagt inn på pasienthotell da, eller er det bare for dem som har født veldig raskt tidligere?
Jeg har født raskt begge de andre gangene :p Nei på dette sykehuset så er det ikke slik at vi blir innlagt i påvente av fødsel. Men der jeg fødte sist var det slik, det er 2,5 timer dit. Men her i vårt område så henvises vi ikke dit med mindre det er komplikasjoner eller noe.. :p

Jeg har mye sammentrekninger og nedpress nå! Og vonde murringer! Lurer på om det er fødsel på gang! Eller bare veldig modning!

Nei.. jordmor er kun her i kommunen 1 gang i uken, hun kommer reisende hit for oppfølgingstimer.. vi må kjøre selv, eller ringe ambulanse dersom vi tror vi ikke rekker det..
Så rart, har du over 1:30t kjøretid så har du faktisk krav på følgetjeneste. Dårlig at ikke kommunen følger det opp. Jeg har kjøretid på 1:27, så akkurat ikke innenfor grensa

Så rart, har du over 1:30t kjøretid så har du faktisk krav på følgetjeneste. Dårlig at ikke kommunen følger det opp. Jeg har kjøretid på 1:27, så akkurat ikke innenfor grensa
Jeg har 1,5 t ifølge Google maps. Ingen har sagt noe om følgetjeneste til meg :nailbiting:

Hmm aldri hørt om. Kun at man må ringe sykehuset og be om en ambulanse til å komme i møte - dersom man tror man ikke rekker frem

Hmm aldri hørt om. Kun at man må ringe sykehuset og be om en ambulanse til å komme i møte - dersom man tror man ikke rekker frem
Kommunen er egt pliktet til å tilby, men ikke alle som har nok jordmødre osv, derfor vil de helst ikke snakke så høyt om det. Ingen som klager hvis de ikke vet de har krav på det.

Ble strippet idag, uke 40+6. hadde 3 gode cm åpning før strippinga og hun mente hun kunne tøye til «hva som helst» spent på om jeg går i fødsel snart!

Ble stoppet både tirsdag og torsdag. I går gikk slimproppen og hadde mye kynnere og nedpress, men så ble det dessverre helt stille i løpet av natta… men etter en god natt søvn så håper jeg det starter opp igjen. Er 40+4 i dag

Ble stoppet både tirsdag og torsdag. I går gikk slimproppen og hadde mye kynnere og nedpress, men så ble det dessverre helt stille i løpet av natta… men etter en god natt søvn så håper jeg det starter opp igjen. Er 40+4 i dag
Skal selvfølgelig stå strippet

Jeg ble strippet på ahus i går da de mente der var så modent og rett før at ting var i gang. Fikk med en gang mye vondere rier, men var så sliten, så de ga meg to paralgin forte og vi dro til svigers og sov. Da dabbet det av ila natta, men nå i dag begynt å komme rosa/brunt slim! Og mere sammentrekninger igjen! Så nå håper jeg egt det driver å åpner seg :nailbiting: :shy:
Noen som har gått i fødsel relativt kjapt etter slimet ble blodig ?

Jeg ble strippet på ahus i går da de mente der var så modent og rett før at ting var i gang. Fikk med en gang mye vondere rier, men var så sliten, så de ga meg to paralgin forte og vi dro til svigers og sov. Da dabbet det av ila natta, men nå i dag begynt å komme rosa/brunt slim! Og mere sammentrekninger igjen! Så nå håper jeg egt det driver å åpner seg :nailbiting: :shy:
Ja ene gangen gikk vannet 2 timer etter blodig/brunt slim, og andre gang begynte riene ca 6-8 timer etter slimpropp med liten blodtråd i

Ja ene gangen gikk vannet 2 timer etter blodig/brunt slim, og andre gang begynte riene ca 6-8 timer etter slimpropp med liten blodtråd i
Æææ! Det gir meg forhåpninger! Kanskje bli ut helga hos svigers som bor noen min unna ahus enn hjem til oss! For da er det 1,5t i bil med vonde rier :nailbiting:

Æææ! Det gir meg forhåpninger! Kanskje bli ut helga hos svigers som bor noen min unna ahus enn hjem til oss! For da er det 1,5t i bil med vonde rier :nailbiting:
Kjenner følelsen, har hatt forhåpninger siden slimproppen min gikk for 1,5 døgn siden - men den var uten hint av blod :joyful:

Kjenner følelsen, har hatt forhåpninger siden slimproppen min gikk for 1,5 døgn siden - men den var uten hint av blod :joyful:
Her har deler av slimproppen kommet uten noe tegn til blod siden uke 34! Men nå som den endelig er litt rosa/brunt bare venter jeg på fødsel altså :nailbiting: :hilarious:

Jeg ble igangsatt da, men jeg gikk i fødsel samme dagen det kom masse rødt/brunt slim :D

Sniker. Rødt/brunt slim har alltid betydd at fødsel er veldig nært forestående hos meg! :happy:

Jepp! Første fødsel: Riene kom typ 10 minutter senere. Hun ble født 12 timer senere. Andre: Modningsrier begynte et par timer etter blod på papiret. Slim og blod kom senere i flere runder når riene hadde tatt seg opp litt. :) Hvordan går det nå?

Jeg ble strippet tirsdag , og natt til fredag kom det blodblandet slim fikk lette rier, og jeg ble strippet igjen 6 timer etter, 4 timer etter strippingen fikk jeg rier. Lille frøkna vår kom til verden 22,5 timer etter andre stripping. Gikk inn i latensfase av strippingen , men ble stående på 3 cm og rier med 2 min mellom på slutten i 7 timer, så endte med oxytocindrypp, aktiv fødsel på 7 timer inkl 20 min aktiv trykking så var hun ute :Heartbigred Hvis noen er usikker, ta epidural, jeg sov meg gjennom åpning fra 5 til 8 cm og hadde ikke mer vondt enn mensensmerter mellom 4 cm og 9,5!

Back
Topp