Strikking

Åh for en fin tråd <3
Jeg holder på å strikke ånundgenser til meg selv også har jeg så vidt startet på et baby boho blanket.

Noen som har brukt hjemmestrikket ammeinnlegg i ull tidligere? :happy: Er det noe dere anbefaler ? Vurderer å begynne å strikke noen av restegarn :love2
Ja!! Gjør det! Bruk ubehandlet ull, feks Sunday :love017 Skal strikke nye til meg selv, de blir så gode ❤️

Her har jeg funnet frem strikkepinnene igjen, og begynt på et Bella-teppe (som jeg har siklet på siden jeg kjøpte boka med oppskriften for sikkert 10 år siden). Hjalp å ligge på sofaen og se på mamma strikke en hel helg.

Når begynner dere å strikke til lille spire? Venter dere til UL? Klør etter å begynne, men det er fortsatt så tidlig..

Når begynner dere å strikke til lille spire? Venter dere til UL? Klør etter å begynne, men det er fortsatt så tidlig..
Jeg også klør etter å begynne:angelic: Vurderer å vente til uke 12, men har allerede laget meg en lang liste:wacky:

Har alltid strikket babytøy/barnetøy, så kan vel si at jeg begynte for flere år siden :knegg:
Tok faktisk en runde før påske (type en uke før positiv test) og gikk gjennom hele garnlageret og planla prosjekter utifra det, og siden det er mye ett og to nøster av ting, så blir det babystrikk. Rakk vel å gjøre ferdig en lue og kom halveis på en genser før formen ble så dårlig at strikking var uaktuelt. Men hadde det ikke vært for det så hadde jeg strikket masse allerede.

Ja, pleier å strikke dette til jenter også☺️

Vedlegg

• 4A71EA4D-0348-45D9-BEE0-4FD818380B57.jpeg
    4A71EA4D-0348-45D9-BEE0-4FD818380B57.jpeg
    4,1 MB · Visninger: 27
Blir kvalm av å sitte å strikke :sad010
Sykemeldt nå så kunne jo ha hatt ferdig 3 sett tøy lissom. Men nei. Ikke fått ferdig en strømpebukse engang :arghh:
Flere som har det sånn?

Novice chunky cardigan fra Petite Knit:D Gleder meg til den blir ferdig! Det går ufattelig tregt med strikkingen om dagen, da jeg er helt utslitt og legger meg tidlig for å unngå å kaste opp av utmattethet o_O

Blir kvalm av å sitte å strikke :sad010
Sykemeldt nå så kunne jo ha hatt ferdig 3 sett tøy lissom. Men nei. Ikke fått ferdig en strømpebukse engang :arghh:
Flere som har det sånn?
Jupp, var omtrent første symptomet på at jeg ble dårlig. All strikkelysten forsvant! Heldigvis begynt å komme tilbake igjen nå (11 uker), men det er kjedelig ja!

Novice chunky cardigan fra Petite Knit:D Gleder meg til den blir ferdig! Det går ufattelig tregt med strikkingen om dagen, da jeg er helt utslitt og legger meg tidlig for å unngå å kaste opp av utmattethet o_O
Helt likt her også. Utrolig kvalm på kveldene. Så må legge meg når ungene er i seng. Har fått strikket litt om morgenene når jeg har hatt fri. Men kun laget et par sokker og en olives strømpebukse til nå. Såvidt begynt på en jakke.

Jeg lager mest i nøytrale farger nå. Kommer til å lage en ting til jente. Har mye til gutt fra før. Tenker å ikke vite kjønn denne gangen..:)

Her strikkar eg på ein kongeblå cumulus-bluse til meg sjølv for tida :happy11 Til baby nr 1 strikka eg både ein del sjølv + at vi fekk mykje i gåve, så eg trur nesten ikkje vi treng nokon nye plagg denne gongen. Rakk nesten ikkje bruke plagga sist eingong, for med bilstolpose er det jo fort gjort at ungen blir FOR varm om ein pakkar den inn i ull også. Men eg har lyst til å strikke ei strømpebukse og kanskje ei ny lita jakke:)

Back
Topp