Strikking

Mente forresten Monday Suite så jeg når jeg kikket gjennnom oppskriftene mine. Eller, i alle fall den med knapper nedover hele magen. Men Sunday Suite er også veldig fin.

Dere er så flinke som kan strikke, skulle ønske jeg fikk det til for strikk til baby er så fint.:smug:

Har sett på nå også faktisk, men tror jeg lar strikkepinnene være. Skjønner ikke, samtidig er ikke tålmodigheten min med :hilarious:

Jeg strikker på Willumsselebukse til babyshowergave om kort tid, Synne genser til en bursdagspresang i august, ankers heldrakt til en navnefest i juni og har store ønsker om å begynne på Matoaka genser til meg selv asap :hilarious:

Jeg strikker på en Sunday cardigan mohair edition til meg selv, blir fin over magen utover ❤️
Ellers har jeg strikket litt lillefrø allerede..
En knapperbak genser, en Sunday suit og en Olives strømpebukse. Pluss et mini augustin no 1 teppe (profilbilde) ❤️ Har evig lang liste jeg vil strikke til lille :woot: men kjekt å se kjønn, vil ha hentesett i litt «kjønns-farge» :hilarious:

Da har jeg bestilt oppskrift og garn til lillebjørnlua skal strikke to av den. En til min baby og en til min kollega

Åh, for en koselig tråd! Her er det masse inspirasjon å hente for strikkeglade :gen014
Jeg strikker på en bukse med smekke og seler fra Sandnes garn til niesen min som har termin i slutten av august, også strikker jeg på Cecilie Skog sin Trær-genser til mannen (ferdig med armene). Sistnevnte er litt intens å strikke på med trær på hele genseren, så deilig å ha litt å babystrikk å variere med :rolleyes:

Har sett meg ut Hjem hentesett til min egen lille spire fra Le Knit, også har jeg såååå lyst til å strikke en Putty dress eller jakke og en Teddy pants. Fletteromper fra Sandnes garn er også utrolig fin synes jeg!

Forrige graviditet greide jeg å få strikkeaversjon fordi jeg tenkte at det var lurt å sitte og strikke litt på morgenen før frokost til jeg sluttet å være uggen, det var jo noe av det dummeste jeg kunne gjøre! Ble kvalm bare jeg så strikketøyet etterhvert, håper ikke det samme skjer denne gangen :hungover:

Jeg driver med genser til mannen, men det tar tid..:sorry: fant frem igjen flere uferdige prosjekt i går, deriblant fanagenser str 6-9mnd, men har rotet bort oppskriften....

Her er strikkelysten helt borte, og har vært det siden formen dalte for et par uker siden. Skikkelig kjedelig!

Her er strikkelysten helt borte, og har vært det siden formen dalte for et par uker siden. Skikkelig kjedelig!
Strikkelysten har vært så som så siden jeg ble gravid med første for 4 år siden:rolleyes::rolleyes: strikker litt innimellom, men er dette med overskudd og sånn.. strikka sjukt mye baby- og barneplagg og ga bort i gave før jeg selv ble gravid, angret da jeg ikke orket strikke til min egen kan du trygt si:bag:

Kjenner meg så igjen! Akkurat sånn hadde jeg det med førstemann, fikk tilbake strikkelysten 1,5 måned før termin da :hilarious: Rakk å strikke hentesett og begynte på et teppe, som ble ferdig ca 6 måneder senere :rolleyes:

Det blir nok bedre skal du se! Er formen din skikkelig dårlig?

Angrer litt nå på at jeg ikke har strikka mer babyklær før. Men med to kommende bestemødre (og første barnebarnet på begge sider) som strikker, regner jeg med ungen får nok strikkaklær altså.

Men så hadde det jo vært koselig å i alle fall få strikket litt når jeg nå bare sitter hjemme og ikke gjør noen ting.
Har dog alltid vært sånn, at når jeg er veldig sliten, begynner å bli syk ol så forsvinner strikkelystne med en gang, så ikke overasket akkurat.

Bestemt meg for å strikke boucle bukser, Garntopia babyteppe, sundaysuit i en str større enn jeg den jeg har strikka, et par Olives strømpebukser til, Olives omslagsjakke, kirsebærsokker og lavendelstrømper - alt i nøytrale farger frem til vi får vite kjønn :woot: :love017

etter det fyller jeg på med litt rosa eller grønt tilbehør :love017

Skal bare strikke ferdig høstgarderoben til lillebror :laughing001 greit igang der :happy090

4375E006-C8D0-4AC9-95A7-1D6CA6B3E897.jpeg 0D7559F0-3F8D-4F03-BF08-0F89BC5A1F9C.jpeg

Lov med bilder? :love7

Jeg holder på å strikke hentesett til en guttebaby som kommer i september❤️ Holder på med en omslagsjakke nå i fargen petrol. 5DB7E07E-8C8A-4070-9A83-3A13EA53B8A1.png5DB7E07E-8C8A-4070-9A83-3A13EA53B8A1.png

Noen som har brukt hjemmestrikket ammeinnlegg i ull tidligere? :happy: Er det noe dere anbefaler ? Vurderer å begynne å strikke noen av restegarn :love2

Noen som har brukt hjemmestrikket ammeinnlegg i ull tidligere? :happy: Er det noe dere anbefaler ? Vurderer å begynne å strikke noen av restegarn :love2
Oj! Visste ikke at det gikk, kunne tenkt meg å strikke sånne selv☺️

Back
Topp