Strikking

Montessoripedagog

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❄️ Januargull 2023 ❄️
Fastelavnsbollene 2026
Vi må vel ha en strikketråd her og siden vi er flere som strikker.

Hva strikker du på om dagen? (babyrelatert eller ei?)

Den er fiiin:joyful:

Jeg har og alltid flere prosjekter på en gang. Har tatt frem høstflettevotter nå, for litt konsentrasjonsarbeid.

Den er fiiin:joyful:

Jeg har og alltid flere prosjekter på en gang. Har tatt frem høstflettevotter nå, for litt konsentrasjonsarbeid.

De er fine, men arbeid ja! Strikker du begge samtidig med magic loop?

Holder på med en genser til mannen også, det vil si, startet på den for over 6 mnd siden og ikke kommet mer enn 10cm på halskant:hilarious:

De er fine, men arbeid ja! Strikker du begge samtidig med magic loop?

Holder på med en genser til mannen også, det vil si, startet på den for over 6 mnd siden og ikke kommet mer enn 10cm på halskant:hilarious:
Jeg har aldri fått helt dreisen på magic loop, så de strikkes hver for seg. Men ofte strikker jeg på begge to (om det er sokker eller votter) for å unngå at den ene blir ferdig og den andre ikke.
Disse vottene har jeg strikket to par av før, så vet at de egentlig går veldig fort og er artige å strikke. Men noen ganger blir prosjekter litt ork å ta frem. Kom heldigvis i gang nå.

Hvilken genser har du begynt på til mannen?

Jeg har aldri fått helt dreisen på magic loop, så de strikkes hver for seg. Men ofte strikker jeg på begge to (om det er sokker eller votter) for å unngå at den ene blir ferdig og den andre ikke.
Disse vottene har jeg strikket to par av før, så vet at de egentlig går veldig fort og er artige å strikke. Men noen ganger blir prosjekter litt ork å ta frem. Kom heldigvis i gang nå.

Hvilken genser har du begynt på til mannen?

Skjønner! Jeg må strikke sokker og votter samtidig på magic loop, hvis ikke begynner jeg ikke i det hele tatt:hilarious:
Kjekt når du har strikke de før, da vet du jo hva som kommer:D

Zipper sweater fra petite knit! Strikket totalt 3 stk, holder på med fjerde, bare tar litt tid med siste!

Jeg vet babyer ikke skal ha mohair i klærene sine, men hvor lenge varer det? Og er det andre fibre man ikke bør bruke på babyer?

Jeg vet babyer ikke skal ha mohair i klærene sine, men hvor lenge varer det? Og er det andre fibre man ikke bør bruke på babyer?

Det har jeg ikke tenkt på, unngår garn som røyter generelt til babyer og barn! Men regner med det hvertfall er anbefalt å unngå første leveår, og ikke sove i kan jeg se for meg:happy:

Skjønner! Jeg må strikke sokker og votter samtidig på magic loop, hvis ikke begynner jeg ikke i det hele tatt:hilarious:
Kjekt når du har strikke de før, da vet du jo hva som kommer:D

Zipper sweater fra petite knit! Strikket totalt 3 stk, holder på med fjerde, bare tar litt tid med siste!
Må nok prøve å lære meg magic loop jeg og. Blir vel kanskje mer sånt som egner seg på det etterhvert og. Foreløpig har jeg stort sett strikket gensere til meg selv..

Hvordan syr du i glidelås på zipper sweater? Er det vanskelig? Jeg har egentlig veldig lyst på den genseren, men glidelås er en bøyg for meg.

Må nok prøve å lære meg magic loop jeg og. Blir vel kanskje mer sånt som egner seg på det etterhvert og. Foreløpig har jeg stort sett strikket gensere til meg selv..

Hvordan syr du i glidelås på zipper sweater? Er det vanskelig? Jeg har egentlig veldig lyst på den genseren, men glidelås er en bøyg for meg.

Jeg så på videoen som er lagt ut, bruker mange knappenåler og symaskin:hilarious: Syr ikke for hånd!

Skjønner! Får se om jeg tør å begi meg ut på denne engang. Er vel ikke så mye vits i å strikke så mye til meg selv fremover. Aner jo ikke hvilken klesstørrelse jeg har om 1-2-3 år.

Skjønner! Får se om jeg tør å begi meg ut på denne engang. Er vel ikke så mye vits i å strikke så mye til meg selv fremover. Aner jo ikke hvilken klesstørrelse jeg har om 1-2-3 år.

Jeg angrer ikke! Veldig enkel å strikke ellers, så gøy å ha noe annet som er utfordrende ved strikkingen enn bare mønster og teknikker:D

Jeg holder på med festdrakt til frøkna, håper kvalmen venter litt, slik at jeg blir ferdig!

Klør i fingrene etter å starte på babystrikk. Hva er øverst på babylista deres? :woot:

Jeg holder på med festdrakt til frøkna, håper kvalmen venter litt, slik at jeg blir ferdig!

Klør i fingrene etter å starte på babystrikk. Hva er øverst på babylista deres? :woot:

Ferdig med festdrakt til guttungen, mangler å sy på to knapper bare:hilarious: Veldig lyst å strikke en dress med glidelås eller mønster! Nå har vi mye etter guttungen, men hentesett må det bli:D

Ja, hentesett må jeg også ha, usikker på hvilket. Strikket Ellens hentesett til jentungen, lyst på et annet denne gang..

Stort sett alt fra Petite Knit.
Sunday suite spesielt, men den tror jeg svigermor skal få ta seg av.

Hva strikker dere på i helga?

Jeg strikker på Høstflettevotter til meg selv, Ankerstrøye til baby, Teddypants til Baby og Ankerstrøye til meg selv.

Back
Topp