Strikking og hekling

Noen som har noen tips til små strikkeprosjekt? Er ingen superflink strikker, men helt ok :) trenger noen små prosjekt da formen er tidvis ganske dårlig. Strikker nå den tredje lua, og selv om det bli vinterbaby er det vel grenser for hvor mange luer de trenger ;)

Skal strikke vognteppe, men lurer på om jeg vil vente til etter OUL om 5 uker så jeg vet om det er gutt eller jente....

Forslag mottas med takk! :)

Votter og sokker kanskje. Bruker du magic loop så er du ferdig på en kveld og de blir like lange ;)

❤️Termin 17.jan.15❤️

Ja, Kansje det :p må starte snart her også he he for å bli ferdig :p

Sent from my iPhone using BV Forum
Lurer litt på om jeg skal starte nå i sommer. Jeg vet ikke. Mamma ville at vi skulle leie kjole da, men det gidder ikke jeg :P

❤️Termin 17.jan.15❤️

Har hekla masse klær fra før av, nå er jeg begynt på et teppe :) ! Er på jobb nå, så hadde ikke bilde ;)

Last edited:
Votter og sokker kanskje. Bruker du magic loop så er du ferdig på en kveld og de blir like lange ;)

❤️Termin 17.jan.15❤️

Føler meg teit nå, men magic loop? Er det nesten som sånn "strikkemaskin" vi hadde da vi var små? Lager du bare sokk uten hel? Og hvor får man tak i dette?

Endelig nesten ferdig med buksen som jeg tenker at h*n skal ha på seg på nyfødtbildene, skal begynne med luen nå :)
ImageUploadedByBV Forum1404216152.461871.jpg

Føler meg teit nå, men magic loop? Er det nesten som sånn "strikkemaskin" vi hadde da vi var små? Lager du bare sokk uten hel? Og hvor får man tak i dette?

Nei :)

Du legger opp til sokker på en rundpinne, må ha to nøster så du ikke strikker de sammen :)

Skal ta bilde av dressen jeg strikker på :)

Er litt knot med sokker, men det går fint :D Votter er jo mye bedre :D

Buksebena :)

ImageUploadedByBV Forum1404220821.418811.jpg
ekjz.jpg

50lw.jpg

sgrq.jpg

Mener å huske jeg tok av den ene sokken når jeg skulle strikke hælen på den andre :P Ellers har jeg hatt begge på. Var den første sokken jeg tok av etter at jeg hadde strikket hælen :)

❤️Termin 17.jan.15❤️

Last edited:
Noen som har noen tips til små strikkeprosjekt? Er ingen superflink strikker, men helt ok :) trenger noen små prosjekt da formen er tidvis ganske dårlig. Strikker nå den tredje lua, og selv om det bli vinterbaby er det vel grenser for hvor mange luer de trenger ;)

Skal strikke vognteppe, men lurer på om jeg vil vente til etter OUL om 5 uker så jeg vet om det er gutt eller jente....

Forslag mottas med takk! :)
Jepp!
Lue går fort, relativt enkelt og er moro!:)

1. Mann skal bli storebror

Jepp!
Lue går fort, relativt enkelt og er moro!:)

Vet! Men har allerede strikket 3 stk, så lurte på å finne på noe annet... Tips? :)

Vet! Men har allerede strikket 3 stk, så lurte på å finne på noe annet... Tips? :)
Aha, jeg skjønner.:) hva med en liten vest? Det er ganske moro å strikke syns jeg.

Back
Topp