Strikking /hekling

Hvordan går det med strikking og heklingen deres?
Noen som har fler bilder å dele?

Jeg kan hverken strikke eller hekle selv, men syntes det er gøy å følge med på denne tråden og se alle de søte plaggene. Moren min er heldigvis flinkere med håndarbeid enn meg :)

Strikket dette til lille bønne før jeg ble gravid. Etter at jeg ble gravid har energien vært så lav at det ikke har blitt noe strikking. Satser på at det tar seg opp når eksamen og flytting er overstått ;)

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1465163341.935314.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1465163341.935314.jpg
    198,2 KB · Visninger: 82
  • ImageUploadedByBV Forum1465163399.244889.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1465163399.244889.jpg
    217,8 KB · Visninger: 87
Her var det mye fint! Elsker å strikke- men er så umotivert når jeg ikke vet kjønn..Ikke like gøy å strikke "kjønnsnøytrale" plagg synes jeg..Blir nok fart på sakene etter OUL, evt om kjønnet vises ved TUL :)

Gleder meg til å starte å strikke til den lille, men tørr ikke før etter 12uker pga ma sist (da hadde jeg allerede strikka). Ettersom det blir vinterbaby blir det mye strikk - så manma skal og få en del prosjekter :)

Har bare strikket litt før, og det er et par år siden. Men fikk Klompelompe-boka i går og har så lyst til å strikke den fine lille lua med sånne knute-ører som jeg ser noen av dere her har strikka! Skjønner ikke helt oppskriften når jeg kommer mot slutten, men kanskje jeg kan legge ut bilde her og spørre når det er uklart?

Koselig med hjemmelaget!

Har bare strikket litt før, og det er et par år siden. Men fikk Klompelompe-boka i går og har så lyst til å strikke den fine lille lua med sånne knute-ører som jeg ser noen av dere her har strikka! Skjønner ikke helt oppskriften når jeg kommer mot slutten, men kanskje jeg kan legge ut bilde her og spørre når det er uklart?

Koselig med hjemmelaget!
Den er kjempesøt :) Jeg forstår det sånn at du skal sette maskene du har igjen i hvert "hjørne" (etter fellingen foran og bak på luen) på strømpepinner, for å så strikke hver "tube" for seg, før du snurper sammen disse i endene og fester tråden. Om det var forsåelig :)

Den er kjempesøt :) Jeg forstår det sånn at du skal sette maskene du har igjen i hvert "hjørne" (etter fellingen foran og bak på luen) på strømpepinner, for å så strikke hver "tube" for seg, før du snurper sammen disse i endene og fester tråden. Om det var forsåelig :)

Takk! Skal jeg da fordele hver tube på fire strømpepinner som med sokker?

ac67139214950c83ec34c43578bf3dc5

Snøløvdressen blir nok noe brukt på den årstiden, i tillegg blir det vognpose, div klær, tepper ol. :) endelig kan eg strikke til mitt eget barn :D

Jeg kunne ikke strikket en gryteklut om det så stod om livet, haha :P
Men moren min strikker, og satte i gang med å strikke vognteppe så fort hun fikk vite at jeg var gravid :D

Har veldig lyst å strikke denne :)
Enten i hvitt, lys lilla og mørk lilla, hvitt lys blå og mørk blå eller hvitt lys brun og mørk brun :)
Så fin :) hvor finner man oppskrift? :p

Jeg har veldig lyst til å strikke, men er ikke noe flink og har ikke tolmodighet til det.. Kanskje det kommer? Jeg har heldigvis noen venninner som strikker litt i alle fall :)

Back
Topp