Strikking for nybegynnere

11e33a871249754138c86c4d96d8e009.jpg

Da er jeg i gang med læringen damer! Etter litt klunder med og legge masker så er jeg endelig i gang.
Ser nå ikke så bra ut, men får til det grunnleggende[emoji85] Selv om jeg plutselig har to masker mer enn jeg begynte med, også plutselig en mindre[emoji23] Løst og stramt om hverandre også. Men er nå en start. Ikke strikki siden barneskolen... Begynner å bli noen år siden[emoji28]

Det hadde ikke jeg heller, men etter litt øvelse med mindre ting er jeg i gang med babylue nå [emoji4] jeg strikker også ujevnt, men tenker at det kommer seg etter hvert med mer øvelse. Det morsomste er å lage noe helt selv, synes jeg [emoji4]

Her er starten på lua. Den blir ikke perfekt, men den bli laget av meg [emoji1]

95540f5708d1e8eb45d979dc45e8e273.jpg

Det hadde ikke jeg heller, men etter litt øvelse med mindre ting er jeg i gang med babylue nå [emoji4] jeg strikker også ujevnt, men tenker at det kommer seg etter hvert med mer øvelse. Det morsomste er å lage noe helt selv, synes jeg [emoji4]

Ser kjempe fin ut[emoji1]
Ja er koselig å lage noe selv. Selv om det kanskje ikke blir 100% perfekt. Nå lager jeg jo egentlig ikke noe spesielt. Bare få teknikken i fingrene[emoji28]

Ser kjempe fin ut[emoji1]
Ja er koselig å lage noe selv. Selv om det kanskje ikke blir 100% perfekt. Nå lager jeg jo egentlig ikke noe spesielt. Bare få teknikken i fingrene[emoji28]

Syns ikke så godt på bildet pga vinkel og lys, men det er litt ujevnt her og der. Gjør ingenting, nei [emoji4]
Kjekt å friske opp litt på teknikken før man går i gang med et prosjekt [emoji4][emoji1360]

Jeg har akkurat selv begynt å strikke. Prøver med på et pledd med rundpinner(ble anbefalt det siden da detter de ikke av.) Vet ikke om det er så fint, blir noen hull og sånt, men er hjemmelaget og det første jeg har strikket til den lille[emoji173]️[emoji262]
ac8af9a1f064d722c65427959ddeb3a8.jpg

Jeg har akkurat selv begynt å strikke. Prøver med på et pledd med rundpinner(ble anbefalt det siden da detter de ikke av.) Vet ikke om det er så fint, blir noen hull og sånt, men er hjemmelaget og det første jeg har strikket til den lille[emoji173]️[emoji262]
ac8af9a1f064d722c65427959ddeb3a8.jpg

Det var jo kjempe fint!:o
Skulle ønske jeg var så flink[emoji85]

Det var jo kjempe fint!:o
Skulle ønske jeg var så flink[emoji85]

Oj tusen takk[emoji1317] *det et stort komplement*[emoji8]føler meg ikke så flink, bare har ikke ork til å gjøre noe annet, så heldig at ei venninne ga meg tips til å strikke og begynne enkelt[emoji173]️[emoji262]

Nøstebarn sin gratisoppskrift du bruker? :)

11e33a871249754138c86c4d96d8e009.jpg

Da er jeg i gang med læringen damer! Etter litt klunder med og legge masker så er jeg endelig i gang.
Ser nå ikke så bra ut, men får til det grunnleggende[emoji85] Selv om jeg plutselig har to masker mer enn jeg begynte med, også plutselig en mindre[emoji23] Løst og stramt om hverandre også. Men er nå en start. Ikke strikki siden barneskolen... Begynner å bli noen år siden[emoji28]

Haha, jeg var fæl på å få flere og færre masker før ^^
Men dette blir bra etter hvert :)

Den er i et Nøstebarn-hefte som heter "baby", ganske mange oppskrifter for 50kr [emoji4] synes den var litt enklere enn de jeg har funnet som er gratis, men er vel egentlig en helt enkel hjelmlue [emoji4]

Disse er nemlig strikket av gratisoppskriften:

IMG_7214.JPG

Mangler dog snorer.. Fortsatt :P

Oj tusen takk[emoji1317] *det et stort komplement*[emoji8]føler meg ikke så flink, bare har ikke ork til å gjøre noe annet, så heldig at ei venninne ga meg tips til å strikke og begynne enkelt[emoji173]️[emoji262]

Hvilke pinner bruker du her? Og hvilket garn?[emoji4]

Nå er jeg ferdig med den ene grytekluten. Må bare lære meg å få den av pinnene ^^
Men jeg har et ekstra sett pinner så jeg kan starte på neste gryteklut med en gang :D

Back
Topp