Strikketråden

Jeg holder på med en fana lue til gutten i huset. Og så har jeg diverse andre prosjekter (UFOER) på pinnene. Men går tregt for tiden altså. Kjekt med en sånn tråd som kan få igang motivasjonen litt. !

åååå ante ikke at den kom som heldress! så sykt kult!
Ja den er så enkel å lekker har selv siklet litt etter å strikke den .. men så langt kun strikket genseren, kysen og boddy/romperen :happy: men synes hele den serien er så lekker og tenker litt på å strikke noe av den til meg selv også :happy::happy:

Ja den er så enkel å lekker har selv siklet litt etter å strikke den .. men så langt kun strikket genseren, kysen og boddy/romperen :happy: men synes hele den serien er så lekker og tenker litt på å strikke noe av den til meg selv også :happy::happy:
Ja, neste gang jeg skal kjøpe ny oppskrift blir det den!
Kjøpt litt klompelompe bøker. så må liksom strikke litt fra de først, hehe :P

Noen som har kjøpt klompelompe sin julebok? Fornøyd?

Altså, jeg har en greie med at jeg tar opp igjen ca hvert tredje år det å lære meg å strikke. Full av pågangsmot, men det ebber av når jeg møter utfordringer som løse tråder, miste masker etc.

Men. Nå er det nesten 3 år siden sist, så lysten nærmer seg for å prøve på nytt. Er det noen som har tips til enkel nybegynnerstrikk, gjerne til baby?
Jeg er helt lik, ca hver tredje år :hilarious:

Altså, jeg har en greie med at jeg tar opp igjen ca hvert tredje år det å lære meg å strikke. Full av pågangsmot, men det ebber av når jeg møter utfordringer som løse tråder, miste masker etc.

Men. Nå er det nesten 3 år siden sist, så lysten nærmer seg for å prøve på nytt. Er det noen som har tips til enkel nybegynnerstrikk, gjerne til baby?
Nøstebarn har mange fine og enkle oppskrifter som passer veldig fint for nybegynnere

Nøstebarn har mange fine og enkle oppskrifter som passer veldig fint for nybegynnere

Takk for tips. Må man strikke med garn derfra, eller passer også oppskriftene til andre garn? Tror jeg strikket med baby merino et eller annet sist, og det virket mye mykere enn Nøstebarn sitt (det var liksom mer ru).

Hahaha føles litt sånn. Har sykt lyst å lære å strikke men å hekle er jo så skøy!
Men sånner små strikkete hentesett er jo helr bedårende:smiley-bounce012
Men det er jo så mye lekkert man kan hekle også :happy: jeg både strikker og hekler så jeg har litt av hvert til lillegutt som ikke er så liten lengre og planlegger allerede hva jeg må hive meg rundt å lagge til mageboeren :love7

Lillebror/søsters romper fra petit knit er enkel og går raskt-det hjelper på motivasjonen!

Men det er jo så mye lekkert man kan hekle også :happy: jeg både strikker og hekler så jeg har litt av hvert til lillegutt som ikke er så liten lengre og planlegger allerede hva jeg må hive meg rundt å lagge til mageboeren :love7
Hekler babypledd til flere gravide og skal lage til meg selv også:) men hekling generelt blir sp lite strechy, usikker på om det blir bra klær :bag:

Jeg synes det var veldig greit å begynne med strikk fra klompe lompe når jeg begynte.. oppskriftene var lett forståelig og de har jo så mye lekkert :happy: ellers anbefaler jeg å bare stikke innom den nermeste garn forhandleren nær deg og spørre om hjelp :happy: har verdens mest fantastiske forhandler her som hjelper med alt jeg lurer på :Heartbigred

Hekler babypledd til flere gravide og skal lage til meg selv også:) men hekling generelt blir sp lite strechy, usikker på om det blir bra klær :bag:
Hår sett flere plagg til baby og små barn som ser både behagelige og deilige ut :finger: tror det ligger litt i hvilket garn man bruker og hvordan krok i forhold til garnet tykkelse :happy: har også til nå bare heklet tepper men de blir både myke, deilige og strechy ;)

Elsker å strikke :D akkurat nå har jeg en jakke til meg og votter som jeg har tenkt å gi i gave på pinnene :) eeelsker babystrikk, og er svak for klompelompe - men har begynt å se litt på petiteknit :) har strikket noen rompere, til både første barnet og i gave til andre, rompere er såå søte! :)

Jeg strikker mye:Heartred Men kommer ikke til å strikke noe til babyen før jeg har runda 12 uker, etter jul:) Krysser fingrene for at alt går bra sånn at jeg kan sette i gang med babystrikk:happy:

Jeg har strikket en jakke allerede, i lysegrønn som kan passe for både jente og gutt :happy:

Kommer til å strikke masse, synes det er så koselig å se de små klærne og forestille seg babyen i dem... :rolleyes: Vil strikke mest i kønnsnøytrale farger i starten. Kommer ikke til å klare å dy meg når jeg får vite kjønnet, men synes det er fint med flere farger :p

Hva legger dere i kjønnsnøytrale farger? For meg blir det hvitt, men det synes jeg er litt kjedelig :p

Back
Topp