Strikketråden

Hei dere! Etter litt oppmuntring her inne fant jeg ut at jeg skulle prøve å strikke et mor signe teppe (skrått).
Oppskrift: Legg opp 3 m på p. nr. 6, øk 1 m på hver p til du har 6 m. Så strikker du 3 m. 1 kast i begynnelsen av hver p. Strikk slik til du har brukt en bunt (ca 125g til lite teppe, eller 200g til stort teppe). Felling: Strikk 3m. 1 kast 3 m. sammen i begynnelsen av hver p. Når du har 6m igjen feller du 1 m per. p til 3 m. igjen. Fell av.

Nå begynte jeg med et prøvestykke av billiggarn for å se om jeg får det til. Den første delen gikk i grunn fint, men når jeg nå er på fellingen blir det ikke pent. Hullene langs kanten blir mye større, og der jeg strikker 3 masker sammen blir det stygt og merkbart tettere. Jeg følger jo oppskriften og skjønner ikke hva jeg gjør feil.
 
Hei dere! Etter litt oppmuntring her inne fant jeg ut at jeg skulle prøve å strikke et mor signe teppe (skrått).
Oppskrift: Legg opp 3 m på p. nr. 6, øk 1 m på hver p til du har 6 m. Så strikker du 3 m. 1 kast i begynnelsen av hver p. Strikk slik til du har brukt en bunt (ca 125g til lite teppe, eller 200g til stort teppe). Felling: Strikk 3m. 1 kast 3 m. sammen i begynnelsen av hver p. Når du har 6m igjen feller du 1 m per. p til 3 m. igjen. Fell av.

Nå begynte jeg med et prøvestykke av billiggarn for å se om jeg får det til. Den første delen gikk i grunn fint, men når jeg nå er på fellingen blir det ikke pent. Hullene langs kanten blir mye større, og der jeg strikker 3 masker sammen blir det stygt og merkbart tettere. Jeg følger jo oppskriften og skjønner ikke hva jeg gjør feil.

Hm, det var rart[emoji848] mitt ble ganske jevnt og fint både ved økning og felling....
 
Ble ferdig med skjønnasjakke i går natt, i natt blir det shorts og kanskje lue i samme sett[emoji4]
Fint med rolige vakter for tida[emoji28][emoji1]

93fa246ae9f234f25c7a6024a4e9f804.jpg
d0426973d914454603fd414741c0898d.jpg
 
Ble ferdig med skjønnasjakke i går natt, i natt blir det shorts og kanskje lue i samme sett[emoji4]
Fint med rolige vakter for tida[emoji28][emoji1]

93fa246ae9f234f25c7a6024a4e9f804.jpg
d0426973d914454603fd414741c0898d.jpg

Så fint jakke og shorts[emoji4] Kan jeg spørre hvor oppskriften er fra?[emoji4]
 
Jeg er ikke veldig flink til å strikke/hekle etter oppskrifter, og er litt utålmodig. Har mange halvferdige prosjekter...
Noen som ha tips til hva jeg kan starte på?
 
Jeg var ferdig med en jakke til storebror, måtte rakne opp ermene, arg!
Hadde lest feil (misforstått) oppskriften, så nå strikker jeg begge ermene samtidig :p
 
Har begynt på babyteppe, men blir nok mer strikking etter oul. Sett mange fine oppskrifter jeg har lyst å få til!
 
bd6d03b57be28fd9d93f76f973fa28bd.jpg


Tips til strikkedress ! - lene samsøe sin i boka kjærlighet på pinner [emoji170][emoji1362] har en nå på pinnene til min tanteunge men blir en til magebeboeren så fort jeg vet kjønn!:) kjempekjekk å ha på når babyen ligger i vogna på kalde høst og vinterdager :)
 
bd6d03b57be28fd9d93f76f973fa28bd.jpg


Tips til strikkedress ! - lene samsøe sin i boka kjærlighet på pinner [emoji170][emoji1362] har en nå på pinnene til min tanteunge men blir en til magebeboeren så fort jeg vet kjønn!:) kjempekjekk å ha på når babyen ligger i vogna på kalde høst og vinterdager :)

Så kjempefin ut! Minner litt om Klompelompe! [emoji4]
 
Så mye fint! :D

Åh, det klør i fingrene etter å få tatt i strikketøyet igjen, men enn så lenge omfavner hendene toalettskåla og ei plastbøtte for mesteparten av tiden... Men det er jo et halvt år igjen ennå, så håper å få noe ferdig innen den tid! :)
 
Noen som har tips til enkelt gratis oppskrift på sparkebukse? :happy: har vert inne på dale men ingen som frister der :p
 
Er det noen som har tenkt å strikke vognpose? Eller vet av en oppskrift på en? Gjerne noe som ligner litt på risarosa sine poser.
 
Back
Topp