Strikketråd!

Er Bella teppe vanskelig å strikke? Er ikke nybegynner, men langt fra ekspert:hilarious:
Nei , det ser verre ut enn det er :).
Kan du rett , vrang , kast og felle så får du det til :). Når du har strikket litt så sitter mønsteret i hodet fordi det er veldig lett å se hvilken omgang du er på. :)

Så flinke dere er å strikke! Har kommet så langt som å strikke pannebånd og ikke gått videre derifra :smiley-ashamed004 Har en svigermor som er rå på strikke fronten og hun tar oppdrag hele tiden, så satser på hun strikker hentesett om vi kommer så langt denne gang :)

ELSKER strikkede tepper, babyklær, gensere … Har både en mamma og en svigermor som er dyktige og som har fylt opp både min og datters garderobe :love7 Selv ser jeg ikke hva som er opp el ned på en strikkepinne:hilarious::hilarious:

Noen som har tenkt på hentesett enda?
Ja, tenker å bruke det vi hadde til datter, det var i en fin grønnfarge, så spiller ingen rolle om det er jente el gutt :Heartred

Egostrikk her akk nå, strikket 4 american dreams gensere til de to eldste, så prøve neg på en jakke til meg selv ellers skal jeg nok begynne på ullsokker og votter igjen i div str etterhvert frem mot jul. Men babystrikk det tar svigermor seg av. Jeg har lite tolmodighet til finstrikk, må gå fort har bestillt hentedress, 2020jenta fikk brun mariusdress til vi skulle hjem. Ønsker meg til mini også. Blir nok noen tepper da. Strikket til veslemor som vi hadde på sykehuset, de bruker hun enda, som kosetepper i senga, i bhg og hos besteforeldrene

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    2,6 MB · Visninger: 5
Noen som har tenkt på hentesett enda?
Jeg har tenkt å bruke samme som på storesøsken. Kanskje bare strikke noen nye sokker og sånt til settet. Strikket genser og lue i en fin kobberfarge, og har en grå bukse til.

Jeg har tenkt å bruke samme som på storesøsken. Kanskje bare strikke noen nye sokker og sånt til settet. Strikket genser og lue i en fin kobberfarge, og har en grå bukse til.
Ahh, jeg har lagt hestesentet til storebror i en minneboks slik at han kan få det når han blir voksen :love017

Noen som vet om steder man får tak i gratis oppskrifter, annet enn drops og dahle? Eller feks tips om noen billige og fine hefter med oppskrifter med klær til baby som nå er i mote? :joyful:

Noen som vet om steder man får tak i gratis oppskrifter, annet enn drops og dahle? Eller feks tips om noen billige og fine hefter med oppskrifter med klær til baby som nå er i mote? :joyful:
https://www.ravelry.com/patterns/se...e=no&fit=baby&sort=best&view=captioned_thumbs
Dette er ett søk i databasen ravelry på norske gratis mønster til baby. sortert etter mest populære på topp :)

https://www.ravelry.com/patterns/library/norwegian-sweet-baby-cap---djevellue denne lua feks er gratis, kjempefin å bruke og morsom å strikke.

Det er mye drops i lista, men scroll litt og se etter andre ting og.
Om du skrur av "free" i søket kan du få opp de mest populære mønstrene som er tilgjengelig på norsk, og da er det mye petiteknit. Det er gode mønster, og man kjøper enkeltmønster man liker. Veldig mye fint :)
Lurt å lage seg en konto på ravelry, for da kan man lagre favoritter som man sitter og ser gjennom for å finne tilbake til senere + at om man kjøper mønster via den siden så lagres det i biblioteket der.

https://www.ravelry.com/patterns/se...e=no&fit=baby&sort=best&view=captioned_thumbs
Dette er ett søk i databasen ravelry på norske gratis mønster til baby. sortert etter mest populære på topp :)

https://www.ravelry.com/patterns/library/norwegian-sweet-baby-cap---djevellue denne lua feks er gratis, kjempefin å bruke og morsom å strikke.

Det er mye drops i lista, men scroll litt og se etter andre ting og.
Om du skrur av "free" i søket kan du få opp de mest populære mønstrene som er tilgjengelig på norsk, og da er det mye petiteknit. Det er gode mønster, og man kjøper enkeltmønster man liker. Veldig mye fint :)
Lurt å lage seg en konto på ravelry, for da kan man lagre favoritter som man sitter og ser gjennom for å finne tilbake til senere + at om man kjøper mønster via den siden så lagres det i biblioteket der.
Takk!
Hadde helt glemt av ravelry! Skal sjekke ut:happy:

Jeg drev å planla hestesett helt til jeg innså at med hjemmefødsel så blir det ikke noe henting :hilarious:

• Haha
Reactions: KVH
Back
Topp