Strikketråd!

Koalabjørn

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Stjerneskuddene 2024
Her kan vi dele inspirasjon og tips, eller bare skravle om strikking! Hva planlegger dere å strikke til spirene?
 
Jeg har nettopp begynt å strikke, men holder på med mitt andre par med baby-tøfler etter en YouTube-video jeg fant som var godt forklart og lavterskel for nybegynnere :) Har lyst til å strikke babyteppe med tynn tråd på sikt, men må finne et mønster som ikke er alt for vanskelig å følge. Her er lenken til baby-tøflene: https://youtu.be/ohI8r2PrywY
Hva strikker du, Koala?
 
Jeg har nettopp begynt å strikke, men holder på med mitt andre par med baby-tøfler etter en YouTube-video jeg fant som var godt forklart og lavterskel for nybegynnere :) Har lyst til å strikke babyteppe med tynn tråd på sikt, men må finne et mønster som ikke er alt for vanskelig å følge. Her er lenken til baby-tøflene: https://youtu.be/ohI8r2PrywY
Hva strikker du, Koala?
Akuratt nå strikker jeg willums selebukse til storebror. Tenker jeg skal strikke en til spiren også etterhvert. Og så planlegger jeg babyteppe og hestesenter, men da vil jeg vite kjønn først :D
 
Jeg strikker Bella-baby teppe nå.
Skal strikke hentesett når jeg vet kjønn :)
Strikket dåpskjole da jeg fikk mini. Begynte mens jeg lå på sykehuset med han (lå der 1,5 mnd siden han var prematur). Soria Moria dåpskjole.
Ellers tror jeg jeg vil strikke sånn lillebjørn lue (tror det er det den heter)
Og en kjole hvis det blir jente.
 
Skal strikke en dress når jeg er ferdig med kofta til sambo. Har allerede kjøpt garn, og siden jeg ikke vet kjønn enda blir det en dress i hvitaktig farge :angelic:
 
Jeg driver på med "mor signes babyteppe" på vegne av moren min til søsteren min som er gravid. Mamma har brukt å strikke ett slikt teppe til hvert nytt barnebarn, men nå har hun ei vond skulder så jeg tok på meg oppdraget :)
Strikkes i fargen kamel, en fin lysebrun farge.


Har også starta en "olives wrap" til søsteren/kommende tantebarn i en nydelig grønnfarge. Har tenkt å prøve å få strikka en "Lillebjørn hue" i samme garnet. Hun har termin i september, så har heldigvis litt tid på meg :Heartblue
 
Gøy med så små plagg, dette er en arm :D størrelse 0-1 måned.
20230526_223426.jpg
 
Jeg må følge her, det blir nok litt strikk til bøllefrøet, selv om vi har mye etter forrige barn!
 
Begynte på en lille Teddy dress til lillebrøster i magen i går :).
Dersom vi får enda ei jente så er det mulig jeg hekler rosa kanter på :).
 

Vedlegg

  • IMG_0901.jpeg
    IMG_0901.jpeg
    3,1 MB · Visninger: 20
Back
Topp