Strikketråd

Åh, det blir fint! Må strikke noe grønt jeg også :) skulle ønske ankers heldress fantes på pinne 4, sånn som genseren! Den blir bare så deilig syns jeg. Bomull er absolutt litt mindre tilgivende enn ull sånn sett! Strikker du den også, eller hekler du?

Jeg strikker den, soria moria dåpskjole :D

Hva med noen fine rompere, eller cardigan? Jeg liker peanutromperen, eucalyptusromperen, alvins romper.. Og jakker er jo veldig anvendelig :) liker godt kombinasjon av ull og bomull på sommeren, feks lerke og lille lerke!
Åh, fine forslag! :) Fine med rompere er jo at det går så fort også

Åh, fine forslag! :) Fine med rompere er jo at det går så fort også

Ja, det er jo motiverende! Og så er det ganske anvendelig også :) luer og kyser kan vel også være fin sommerstrikk, til de dagene som ikke er varmest, kvelder osv.

Ikke ennå. Tørr liksom ikke ennå.
Nå er det strikking til tantebarnet som ble født på sankthans aften. Strikka et sett og votter. Nå holder jeg på med en kjole. Skal også strikke bamsedrakten til henne.

Driver å strikker flettedressen/bamsedressen til tantebarnet mitt :Heartred

Hva har dere på pinnene i dag?

Vedlegg

• A14E8762-1780-418B-9054-700957DB6669.jpeg
    A14E8762-1780-418B-9054-700957DB6669.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 26
Åh her vil jeg være med! Må bare bli ferdig med et egoprosjekt og en gave, så er det babystrikk for alle penga ❤️ (nesten da, storesøstrene trenger litt barnehageklær også til høsten :p)

Sniker fra April.. jeg skal kjøpe inn garn i morgen til:

- Ellens hentesett
- Selmas sovedrakt
- Monday suit

alle oppskrifter fra petitknit. Sååå mye fint :happy:

Vedlegg

• 9CEDA04F-2767-4B7A-B0B6-2FC0142AE362.png
    9CEDA04F-2767-4B7A-B0B6-2FC0142AE362.png
    3,4 MB · Visninger: 32
  • 015B8972-E07C-48AF-8217-13045AD9B0BE.png
    015B8972-E07C-48AF-8217-13045AD9B0BE.png
    3,1 MB · Visninger: 33
  • FFA8E73E-597D-4607-9440-9164BB122E54.png
    FFA8E73E-597D-4607-9440-9164BB122E54.png
    3,2 MB · Visninger: 33

- Ellens hentesett
- Selmas sovedrakt
- Monday suit

Veldig gode valg! Tror jeg også skal strikke Ellens hentesett etterhvert. Har strikket monday suit og den ble så søt!

Jeg holder på med en dahlia genser til meg selv. Så blir det nok babystrikk etter det:joyful:

Jeg pleier å ha veldig lite strikkelyst det første trimesteret, er jo ofte ikke helt i form da. Gleder meg til å få vite kjønn. Blir det gutt har jeg en del fra 2018 gutten. Men jeg og storesøster håper litt på en jente:joyful:

Hvis det blir jente må jeg ha et bella teppe, hvis gutt har jeg. Tenker å strikke en heldrakt, sannsynligvis sundaysuit fra petiteknit. Hvis jente blir det en del Dahlia vil jeg tro, elsker det mønsteret:happy:

- Ellens hentesett
- Selmas sovedrakt
- Monday suit

Jeg har også Selmas sovedrakt på lista :happy: Har aldri strikka heldress før, men en gang må vel være den første :p

Klarer ikke vente med å strikke, og jeg er bare 5+0 idag :hilarious: hvilke fine nøytrale farger anbefaler du?

Jeg syns egentlig det meste som ikke er rosa eller lilla er fint til begge. Jeg strikker i hvitt, grått, beige, brunt, grønt, duse blåfarger.. er masse å velge i :) Men jeg liker ikke så godt typisk blått/rosa, så lengter heller ikke etter det, og kommer nok til å kose meg med nøytralt strikk hele svangerskapet.

Tips til en fin babygenser for nybegynner? :)
Jeg kommer alltid tilbake til Ankers trøye av Petiteknit :) fint og enkelt design, med en oppskrift som holder deg i handa hele veien. Også finnes det videoer til omtrent hver trinn på nettsiden hennes.

• Liker
Reactions: SG
Back
Topp