Strikketråd for juliungene ;)

tøybleiedilla

Flørter med forumet
Her kan vi poste det vi eller andre skal strikke til babyene våre, eller det vi ønsker skal bli strikke.
Noen som er på Ravelry?


La dette bli en ønske-strikketråd

Jeg skal strikke en body i ull/silkegarn fra nøstebarn i fargen tinn med mønster i natur:

Den Lille Klassiker – Bodymønster, 0-3 mndr

3365479141_852d5bdd37_b

http://fragariabergin.com/oppskrifter/den-lille-klassiker-bodym%C3%B8nster-0-3-mndr/



Heldress- oppskrift fra Nøstebarn

Denne strikket jeg til jenten min, jeg har tenkt å strikke en i brun i str 6-12mnd



Så skal jeg strikke noen par av disse:
http://ullenteventyr.blogspot.com/2008/11/babysokker-igjen-og-igjen.html




Så skal jeg strikke en liten sjelevarmer, ser ut som en liten vest. Oppskrift fra Nøstebarn.

Mosters babystrømper





Dette har jeg allerede strikket:
Sparkebukse, lue, Mor Signe babyteppe, headover og rillestrikket voksejakke. (Nøstebarnoppskrifter).
 
ja hekling og sy-prosjekter er også gøy å få se
 
Kom igjen da folkens, noen strikker vel her inne?
 
Holder på å lære meg å strikke nå og føler meg ganske grønn. Strikker lårlange strømper til meg selv, så får jeg se om det blir babyklær etterlevert ;) Artig og nyttig tråd! :)
 
emoticon Joda strikker jeg!! Men nå for øyeblikket strikker jeg julekuler og flaskenisser i julegaver til foreldere, mormor og tante! Har ikke strikket barnetøy, men strikket nissetøy og ganske smått det å , så det går vel bra! Vil gjerne strikke noe. Så skal jeg sy voksipose og mei tai/bæresele. Det er mine planer foreløpig! Hvis det kommer masse tips her blir det kanskje mer, jobber noe natt, så der har jeg masser av tid til å strikke!
 
flott tråd, kan ikke strikke selv, men har en mor som er veldig flink...så tenkte jeg skulle legge inn noen ønsker hos henne etterhvert :)
 
Det er klart jeg strikker, og denne tråden hadde jeg rett og slett ikke fått med meg. Jeg har i grunn så lyst til å strikke så mye. Har akkurat avsluttet en djevellue til en ny liten nabogutt. Vil nok komme til å strikke noen til mitt lille nurk også, de har verdens beste passform. Skal strikke babylusser (fra min mormors egne oppskrift) og noen par selbuvotter til baby.





Har veldig lyst på denne kjøreposen, så jeg har sport om mamma vil strikke den:



Også må det nok til et hentesett eller to, men de har jeg ikke bestemt meg for mønster enda. Også har jeg liggende en oppskrift på en ullbody jeg skal strikke...
Tjo...d var maaange planer. Vi får se hvor mye som blir til mer en drømmer:)
Gleder meg til å se hva dere andre skal lage, og ikke minst bilder når det begynner å dukke opp ferdige prosjekter:)
 
den kjøredressen var veldig fin, ser ut som svigermorprosjekt ja 
 


Aug08Nurke12 skrev:
Det er klart jeg strikker, og denne tråden hadde jeg rett og slett ikke fått med meg. Jeg har i grunn så lyst til å strikke så mye. Har akkurat avsluttet en djevellue til en ny liten nabogutt. Vil nok komme til å strikke noen til mitt lille nurk også, de har verdens beste passform. Skal strikke babylusser (fra min mormors egne oppskrift) og noen par selbuvotter til baby.





Har veldig lyst på denne kjøreposen, så jeg har sport om mamma vil strikke den:



Også må det nok til et hentesett eller to, men de har jeg ikke bestemt meg for mønster enda. Også har jeg liggende en oppskrift på en ullbody jeg skal strikke...
Tjo...d var maaange planer. Vi får se hvor mye som blir til mer en drømmer:)
Gleder meg til å se hva dere andre skal lage, og ikke minst bilder når det begynner å dukke opp ferdige prosjekter:)


Åååhh den kjøredressen var fiiin :) Hvor får man tak i mønster på den da?
Hadde vært en fin oppgave for mamma :) eller svigermor, jeg kan nemlig ikke strikke selv. Men jeg syr og hekler da :)
 
Åee, eg ôg vil strikka å hekla emoticon  Har strikket en halv sokk... Klarte aldri hælen og ga opp. Hva er tolmodighet ? sukk, hehe
 
Mammamia, så flinke dere er!emoticon Imponert!

Hilsen ei med 10 tommeltotter som ikke vet foran og bak på en strikkepinne!
 
Her er noe av det jeg har sydd og heklet.
Gratis oppskrifter finner man på http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php, her er det både hekle og strikkeoppskrifter. Ellers kan man kjøpe på etsy.com, der er det oppskrifter også, men på engelsk da ;)
Er det noen som skulle kjenne igjen dette, og vite hvem jeg er ;) HYSJ! ;)
 
så lekkert mamma-t81!
 
Kanskje jeg skal sparke meg igang for å fullføre Mor Signe teppet jeg begynte på til Benjamin? Haha... Har funnet et nydelig sett jeg vil begynne på etterhvert da :) men vil gjerne vite kjønnet først :)
 
Her får du tak i mønster og garn til kjøreposen:

http://www.knittingroom.no/butik/default.asp?

Spent å høre nå i jula om mamma kunne tenke seg å strikke den, visst ikke må jeg gjøre det selv:) Så morsomt at det har blitt litt mer røre inne på denne tråden. Jeg har strikket den første lua til nurke i magen. Jeg skal legge ut bilde etterhvert:-)
 
Disse er så baby bootsene er så super enkle å hekle :)
Oppskriftene er på engelsk men er enkle å forstå :)
http://www.etsy.com/shop/ebethalan
Hekler mange i forskjellige farger, for vet jo ikke hvilket kjønn det blir ;)
De andre gir jeg bort i gaver :)

 
Så fantastisk mye fint dere lager, damer. Skal få mamma i gang med strikkepinnene jeg også, så snart hun vet at det er enda et barnebarn til på vei:) Selv syr jeg vognposer, så lager meg helt sikkert en fin en som matcher vogna;)
 
Æ strikke også. :)
For øyeblikket holde æ på med en lilla/rosa marius-genser til snuppa mi på snart 2 år. :) 
Blir nok nån babyplagg i løpet av vinteren/våren vil æ tru. :)

Har hentesett fra snuppa, i hvitt, som svigermor strikka sist. Men har litt lyst å prøve å strikke et sett sjøl også. :)

Blir nok en del sokka, lua, votta, bukser og gensera etterhvert også. :) Og teppa. :)
 
Back
Topp