Strikketråd for juliungene ;)

Kan bare hekle jeg :) Er det vanskelig å lære seg å strikke. Gjorde det på barneskolen, ca. 20 års siden..hahahaha

Hva er enklest å starte med i tilfelle?
Bruker Drops Design sine sider mye :)
 
Har begynt å strille omslagsjakke fra Nøstebarnboka.. I knallgul babyull :D Må prøve å bruke litt av garnlageret før jeg går bananas i garnbutikken :p
 
Har begynt å strille omslagsjakke fra Nøstebarnboka.. I knallgul babyull :D Må prøve å bruke litt av garnlageret før jeg går bananas i garnbutikken :p
 
Jeg er også egentlig en hekler, har strikket lite... Men det er så mye fint strikket til baby! Vet mange sier at noen av Drops sine oppskrifter kan være dårlig forklart og inneholde feil; bl.a. at størrelsen blir gal. Selv har jeg bare heklet etter Drops-oppskrifter og da har det blitt bra. Men ta en titt på bøkene "Myk start" og "Strikk til nøstebarn"; mye fint som er ganske enkelt å strikke, selv for oss som foretrekker heklekroken. ;)
 


Tina_81 skrev:
Kan bare hekle jeg :) Er det vanskelig å lære seg å strikke. Gjorde det på barneskolen, ca. 20 års siden..hahahaha

Hva er enklest å starte med i tilfelle?
Bruker Drops Design sine sider mye :)


Jeg er også egentlig en hekler, har strikket lite... Men det er så mye fint strikket til baby! Vet mange sier at noen av Drops sine oppskrifter kan være dårlig forklart og inneholde feil; bl.a. at størrelsen blir gal. Selv har jeg bare heklet etter Drops-oppskrifter og da har det blitt bra. Men ta en titt på bøkene "Myk start" og "Strikk til nøstebarn"; mye fint som er ganske enkelt å strikke, selv for oss som foretrekker heklekroken. ;)
 


frkfräken skrev:

Jeg er også egentlig en hekler, har strikket lite... Men det er så mye fint strikket til baby! Vet mange sier at noen av Drops sine oppskrifter kan være dårlig forklart og inneholde feil; bl.a. at størrelsen blir gal. Selv har jeg bare heklet etter Drops-oppskrifter og da har det blitt bra. Men ta en titt på bøkene "Myk start" og "Strikk til nøstebarn"; mye fint som er ganske enkelt å strikke, selv for oss som foretrekker heklekroken. ;)


Takk, det skal jeg sjekke ut. Tenkte jeg skulle spørre om litt råd i garnbutikken der jeg er fast kunde også :) hihihi. Når det gjelder hekling, tilpasser jeg alltid litt selv, så det passer!
 


Currrlysue skrev:

Hekler å strikker, men rygg/bekken hemmer meg litt i grviditeten. Tenkte finne en enkel bukse åsså prøve meg på på vei helseteppet til pickles :) men vil vite kjønn først så jeg får de rette fargene ;)  også blir det hekla babybooties, seeff! ;) Og litt leker.

Blir vel å sy litt å. sydde voksipose sist, og bilstolpose, meitai. syr litt siklesmekker og har sydd noen bukser og smokkelenker. 

Blir ikke å sy så mye denne gangen, kanskje litt klær. er så innmari vanskelig å få tak i stoff hær! vil gjærne kjenne på stoffet før jeg kjøper! ;)


De heklede babybootiesene er fantastiske fine. Har heklet hvertfall 10 par :)
Ellers så syr jeg også mye. Tenkte jeg skulle begynne etter at jeg har fått vite kjønnet :)
Pleier å handle på stoff og stil jeg da :) Syns det er billig og bra. Har vært i butikken dems en gang i Oslo også. Kunne ønske de hadde en i Østfold :)

Sånn meitai, vet du hvor man får tak i mønster til de? Er de vanskelige å sy?
 
Har veldig lyst på denne kjøreposen, så jeg har sport om mamma vil strikke den:




noen som har oppskriften på denne eller hvet hvor jeg kan finne den ??? Trykket på den linken lenger nedi innleggene men finner den ikke på hjemmesiden til de :-(
 
Så utrolig fine disse var.. tror jeg og må prøve meg

Tina_81 skrev:
Disse er så baby bootsene er så super enkle å hekle :)
Oppskriftene er på engelsk men er enkle å forstå :)
http://www.etsy.com/shop/ebethalan
Hekler mange i forskjellige farger, for vet jo ikke hvilket kjønn det blir ;)
De andre gir jeg bort i gaver :)




 
Back
Topp