Strikketøy

En tråd i 'November 2017' startet av Mammapanda, 30 Sep 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Mammapanda Glad i forumet Oktoberlykke2020❤

Dere som strikker/får strikket til (snart)ettåringene, hvilke strikkeplagg har dere/vil dere ha til høst å vintern?

2. Mator Forumet er livet Novembergull 2017 Novemberlykke 2020 Assistert-jentene

Jeg har lagt inn bestilling på et par ullgensere og ullbukser hos mamma. Prøver meg på en shorts selv og skal strikke ordentlige ullsokker. Foretrekker det som lag nr 2 framfor fleece :)

3. Mammapanda Glad i forumet Oktoberlykke2020❤

Jeg og, synes de holder varmen bedre. Lagt inn bestilling på heldress hos mamma, den forrige i vinter ble flittig brukt både i vogn og bil :) må kanskje ønske oss en genser eller 2 også.

• Liker Liker x 1
  4. Lillevesen246 Elsker forumet Novembergull 2017

Strikker genser, luer og votter akuratt nå.
    Har en del strikkabukser, og en dress.
    Mormor og tanta til lille strikker bukser og genser.
    Ellers strikker jeg alt jeg kommer over, drakter som kan brukes som body, stømpebukser, tight. Tjukke og tynne bukser, må strikke en jakke eller to også :)

• Liker Liker x 1
  5. Mammapanda Glad i forumet Oktoberlykke2020❤

Har du noen spesielle mønstre du strikker nå? Er så mange fine men valget falt på embla på heldressen her :) skulle så gjerne kunnet strikke selv men ikke fått teken enda..

6. Lillevesen246 Elsker forumet Novembergull 2017

Genser; olives klassisk rib (knitting for olive)
    Lue; tynn bacalaolue (strikkezilla) skal strikke tjukk å.
    Votter; barnehagevotten (gratis på nett) strikker i tynt garn, tjukkere pinner og tover :)
    Holder å på med margotbuksa fra ministrikk

Har planer om valnøttgenser fra boken omhu å.

Mora mi strikker 2 ribbestrikkabukser, en tynn og en tjukk, begge fra strikkezilla
    Søstra mi strikker tynn løvetanngenser fra strikkezilla.

Jeg skal strikne ribbestrikkastrøpis fra strikkezilla.
    En ankersdrakt har jeg planer om
    En tights fra paelas
    Snekkerstriknebukse fra paelas
    Overall langbukse fra Lene Holme samsøe

Har strikka willums selebukser fra Petiteknit
    Høstløvdress av knitsandpices
    Hverdagsdrakt av heidipe
    En annen romper fra lene holme samsøe
    En thigts fra sandnesgarn

Tror det var en liten del av det vi har og har planer om [emoji85][emoji1]

• Liker Liker x 1
  7. Roterommet Glad i forumet Novembergull 2017

Har fått en kjempefin genser med 2 knapper i halsen, og en vanlig genser. Har også fått en hals og flere par strømper og et par luer. Sist vinter ble heldress flittig brukt! Men nå har vi en heldress vi fikk fra nameit, så bruker nok bare den denne vinteren. Har også fått et par kjoler, armløse. Oi kom på har en strikket jakke også (som jeg hadde som barn - knallgul :hilarious:)

• Liker Liker x 1
  8. Roterommet Glad i forumet Novembergull 2017

Skal definitivt få moren min til å strikke noe fra strikkezilla! :joyful:

9. Mammapanda Glad i forumet Oktoberlykke2020❤

Wow! Du er et råskinn å strikke altså :) fikk masse inspirasjon, mye fine mønster fra strikkezilla. Kjekt med de rillebuksene, er ganske gulvkaldt her så tror faktisk jeg skal prøve å strikke et par selv :)

10. Mammapanda Glad i forumet Oktoberlykke2020❤

Artig med plagg man har hatt selv som barn! Alt av strikkaklær som jeg hadde ble lagret på loftet hos pappa, å når jeg tok de ned for å se på hadde mus spist seg gjennom alt av ull..

11. Roterommet Glad i forumet Novembergull 2017

Åh så synd :(

12. Lillevesen246 Elsker forumet Novembergull 2017

Jeg ble ferdig med lue og en genser denne uka, i gang med votter nå, og begynt på en ny genser :D

• Liker Liker x 2

Del denne siden