Strikketøy

Mammapanda

Glad i forumet
Oktoberlykke2020❤
Dere som strikker/får strikket til (snart)ettåringene, hvilke strikkeplagg har dere/vil dere ha til høst å vintern?
 
Dere som strikker/får strikket til (snart)ettåringene, hvilke strikkeplagg har dere/vil dere ha til høst å vintern?
Jeg har lagt inn bestilling på et par ullgensere og ullbukser hos mamma. Prøver meg på en shorts selv og skal strikke ordentlige ullsokker. Foretrekker det som lag nr 2 framfor fleece :)
 
Jeg har lagt inn bestilling på et par ullgensere og ullbukser hos mamma. Prøver meg på en shorts selv og skal strikke ordentlige ullsokker. Foretrekker det som lag nr 2 framfor fleece :)
Jeg og, synes de holder varmen bedre. Lagt inn bestilling på heldress hos mamma, den forrige i vinter ble flittig brukt både i vogn og bil :) må kanskje ønske oss en genser eller 2 også.
 
Strikker genser, luer og votter akuratt nå.
Har en del strikkabukser, og en dress.
Mormor og tanta til lille strikker bukser og genser.
Ellers strikker jeg alt jeg kommer over, drakter som kan brukes som body, stømpebukser, tight. Tjukke og tynne bukser, må strikke en jakke eller to også :)
 
Strikker genser, luer og votter akuratt nå.
Har en del strikkabukser, og en dress.
Mormor og tanta til lille strikker bukser og genser.
Ellers strikker jeg alt jeg kommer over, drakter som kan brukes som body, stømpebukser, tight. Tjukke og tynne bukser, må strikke en jakke eller to også :)
Har du noen spesielle mønstre du strikker nå? Er så mange fine men valget falt på embla på heldressen her :) skulle så gjerne kunnet strikke selv men ikke fått teken enda..
 
Har du noen spesielle mønstre du strikker nå? Er så mange fine men valget falt på embla på heldressen her :) skulle så gjerne kunnet strikke selv men ikke fått teken enda..

Genser; olives klassisk rib (knitting for olive)
Lue; tynn bacalaolue (strikkezilla) skal strikke tjukk å.
Votter; barnehagevotten (gratis på nett) strikker i tynt garn, tjukkere pinner og tover :)
Holder å på med margotbuksa fra ministrikk

Har planer om valnøttgenser fra boken omhu å.

Mora mi strikker 2 ribbestrikkabukser, en tynn og en tjukk, begge fra strikkezilla
Søstra mi strikker tynn løvetanngenser fra strikkezilla.

Jeg skal strikne ribbestrikkastrøpis fra strikkezilla.
En ankersdrakt har jeg planer om
En tights fra paelas
Snekkerstriknebukse fra paelas
Overall langbukse fra Lene Holme samsøe

Har strikka willums selebukser fra Petiteknit
Høstløvdress av knitsandpices
Hverdagsdrakt av heidipe
En annen romper fra lene holme samsøe
En thigts fra sandnesgarn


Tror det var en liten del av det vi har og har planer om [emoji85][emoji1]
 
Har fått en kjempefin genser med 2 knapper i halsen, og en vanlig genser. Har også fått en hals og flere par strømper og et par luer. Sist vinter ble heldress flittig brukt! Men nå har vi en heldress vi fikk fra nameit, så bruker nok bare den denne vinteren. Har også fått et par kjoler, armløse. Oi kom på har en strikket jakke også (som jeg hadde som barn - knallgul :hilarious:)
 
Genser; olives klassisk rib (knitting for olive)
Lue; tynn bacalaolue (strikkezilla) skal strikke tjukk å.
Votter; barnehagevotten (gratis på nett) strikker i tynt garn, tjukkere pinner og tover :)
Holder å på med margotbuksa fra ministrikk

Har planer om valnøttgenser fra boken omhu å.

Mora mi strikker 2 ribbestrikkabukser, en tynn og en tjukk, begge fra strikkezilla
Søstra mi strikker tynn løvetanngenser fra strikkezilla.

Jeg skal strikne ribbestrikkastrøpis fra strikkezilla.
En ankersdrakt har jeg planer om
En tights fra paelas
Snekkerstriknebukse fra paelas
Overall langbukse fra Lene Holme samsøe

Har strikka willums selebukser fra Petiteknit
Høstløvdress av knitsandpices
Hverdagsdrakt av heidipe
En annen romper fra lene holme samsøe
En thigts fra sandnesgarn


Tror det var en liten del av det vi har og har planer om [emoji85][emoji1]
Skal definitivt få moren min til å strikke noe fra strikkezilla! :joyful:
 
Genser; olives klassisk rib (knitting for olive)
Lue; tynn bacalaolue (strikkezilla) skal strikke tjukk å.
Votter; barnehagevotten (gratis på nett) strikker i tynt garn, tjukkere pinner og tover :)
Holder å på med margotbuksa fra ministrikk

Har planer om valnøttgenser fra boken omhu å.

Mora mi strikker 2 ribbestrikkabukser, en tynn og en tjukk, begge fra strikkezilla
Søstra mi strikker tynn løvetanngenser fra strikkezilla.

Jeg skal strikne ribbestrikkastrøpis fra strikkezilla.
En ankersdrakt har jeg planer om
En tights fra paelas
Snekkerstriknebukse fra paelas
Overall langbukse fra Lene Holme samsøe

Har strikka willums selebukser fra Petiteknit
Høstløvdress av knitsandpices
Hverdagsdrakt av heidipe
En annen romper fra lene holme samsøe
En thigts fra sandnesgarn


Tror det var en liten del av det vi har og har planer om [emoji85][emoji1]
Wow! Du er et råskinn å strikke altså :) fikk masse inspirasjon, mye fine mønster fra strikkezilla. Kjekt med de rillebuksene, er ganske gulvkaldt her så tror faktisk jeg skal prøve å strikke et par selv :)
 
Har fått en kjempefin genser med 2 knapper i halsen, og en vanlig genser. Har også fått en hals og flere par strømper og et par luer. Sist vinter ble heldress flittig brukt! Men nå har vi en heldress vi fikk fra nameit, så bruker nok bare den denne vinteren. Har også fått et par kjoler, armløse. Oi kom på har en strikket jakke også (som jeg hadde som barn - knallgul :hilarious:)
Artig med plagg man har hatt selv som barn! Alt av strikkaklær som jeg hadde ble lagret på loftet hos pappa, å når jeg tok de ned for å se på hadde mus spist seg gjennom alt av ull..
 
Back
Topp