Strikkerer

Herlig! Det er veldig fint babyteppe- har enda ikke landa på ett:p men det er absolutt på listen:) jeg har strikka en romperdrakt i brun/terrakotta farge å er halvveis på en grå jakke til. Har også strikket en grønn heldress med lue:) nå har jeg kjøpt masse blått garn å har 100 planer med det:playful:
Gleda meg til eg veit kjønn! ☺️
 
Hvilken genser strikker du til deg selv? Jeg har kjøpt garn til både lillebrors romper og Willums selvbukse så de står øverst på lista her nå barr ankers jakken min og baby sin ankers body blir ferdig:)

vridd ribbsweater! Jeg har vært så sliten at fremdriften ikke har vært det helt store...
 
Har masse på lista mi som jeg vil strikke, men tenker jeg venter til etter oul kanskje med å strikke klær. Har akkurat fått strikkepakke til vognteppe i posten så mulig det blir begynt på snart :)
 
Driver å strikker mye til venninner som nettopp har fått/skal få baby snart, så har ikke rukket å starte på til min egen enda :p
Men synes Linusdrakt og snøløvmønsteret er nyyydelige, så mangler ikke på inspirasjon ;)
 
Skal i gang med denne i størrelse 1 år til barnehagestart neste år ;)

Har både mamma, svigermor og kommende tanter som strikker i størrelse mikro, så da blir det litt større på meg.
 

Vedlegg

  • 15906825330708700507737720784654.jpg
    15906825330708700507737720784654.jpg
    28,7 KB · Visninger: 22
Venter også til OUL. Vi vet ikke kjønn enda. Har strikket nøstebarn-romper til to venninners barn det siste året, så nå kanskje jeg må lage en til Lillegull også? Flott med inspirasjonstråd, Bellateppet ser nydelig ut!
Haha, moro! Me kallar også mini for Lillegull! :joyful:Var fyrst Knerten, men så følte mannen meir at det vart ei jente, så då skifta me til Lillegull etter søstera til onkel skrue :D Men på ein spontan ultralyd-session på sofaen heime med vårt eige Ul-apparat, såg me visst ein penis. Så kanskje me må revurdere igjen :hilarious:
Og til strikkerier! Her går det i hjerteteppe i mintgønt, slik at det skulle funka til både gutt og jente. Litt usikker på om eg orkar så mykje babystrikk etter det. Syns det verkar så smått og knotete? Likar best store plagg som gensarar og kjolar og skjørt til meg sjølv! :p
 
Haha, moro! Me kallar også mini for Lillegull! :joyful:Var fyrst Knerten, men så følte mannen meir at det vart ei jente, så då skifta me til Lillegull etter søstera til onkel skrue :D Men på ein spontan ultralyd-session på sofaen heime med vårt eige Ul-apparat, såg me visst ein penis. Så kanskje me må revurdere igjen :hilarious:
Og til strikkerier! Her går det i hjerteteppe i mintgønt, slik at det skulle funka til både gutt og jente. Litt usikker på om eg orkar så mykje babystrikk etter det. Syns det verkar så smått og knotete? Likar best store plagg som gensarar og kjolar og skjørt til meg sjølv! :p
Praktisk med eget ultralydapparat! ;) Er veldig spent på hva som viser seg på OUL selv... Ulempen med babyteppe er jo lavt pinnenummer og mye å strikke... Men ellers syns jeg babystrikk er gøy, har laget endel til tantebarna tidligere... Det er så små plagg, og så blir man ganske fort ferdig! Har en del egostrikk selv liggende, men tenker det kan være en fin avveksling å strikke noen små plagg snart. :)
 
Praktisk med eget ultralydapparat! ;) Er veldig spent på hva som viser seg på OUL selv... Ulempen med babyteppe er jo lavt pinnenummer og mye å strikke... Men ellers syns jeg babystrikk er gøy, har laget endel til tantebarna tidligere... Det er så små plagg, og så blir man ganske fort ferdig! Har en del egostrikk selv liggende, men tenker det kan være en fin avveksling å strikke noen små plagg snart. :)

jeg synes det er mye deiligste å strikke til baby enn meg selv. Går jo såååå ufattelig sakte med klær til meg selv, mens babyklær blir jeg liksom ferdig med på noen uker.
 
Tatt litt over en helg, men snart ferdig med lillesøsters romper. Hadde glemt hvor smått babytøy er :)
 
Har bestemt meg for Bestemor Bittens hentesett. Lurer litt på om jeg skal strikke i 0 eller 3 mnd, så baby evt kan bruke det litt lenger? Hva tenker dere?
 

Vedlegg

  • SmartSelect_20200620-103554_Drive.jpg
    SmartSelect_20200620-103554_Drive.jpg
    18,4 KB · Visninger: 18
Har bestemt meg for Bestemor Bittens hentesett. Lurer litt på om jeg skal strikke i 0 eller 3 mnd, så baby evt kan bruke det litt lenger? Hva tenker dere?

Snikerrrrr

Om det er hentesett ville jeg påkostet meg str 0 mnd. 0-3 mnd er ofte vel så stort for disse helt ferske :)
 
Snikerrrrr

Om det er hentesett ville jeg påkostet meg str 0 mnd. 0-3 mnd er ofte vel så stort for disse helt ferske :)
Takk for svar! Ser det står 1-3 på oppskriften btw, men det er jo endel større enn nyfødt, da. Er også litt redd jeg skal få en litt stor baby, som ikke passer i settet. :rolleyes: Foreløpig virker størrelsen normal.
 
Takk for svar! Ser det står 1-3 på oppskriften btw, men det er jo endel større enn nyfødt, da. Er også litt redd jeg skal få en litt stor baby, som ikke passer i settet. :rolleyes: Foreløpig virker størrelsen normal.

Garn er såpass elastisk at det skal nok VELDIG mye til før de ikke passer det :) Skal ikke garantere noe selvsagt, men strikkeplagg varer jo lenge.
 
Back
Topp